Dag,
Mijn buurman heeft een contract afgesloten bij Telenet OneUp en gaat weg bij Orange
Hij kan de toestellen afhalen in een van de winkels van Telenet.
Echter hij heeft zelf geen vervoer en vroeg of ik deze misschien kan gaan afhalen.
Kan dit? iemand ervaring mee of is het voldoende zijn EID mee te nemen, of moet hij mee gaan?
Maakt het verschil waar je de producten ophaalt?
Volgende de lijst van Telenet kan ik deze afhalen bij Computer Checkpoint in aartselaar of bv bij een Base Shop of een telenet center?
Kan ook iemand me uitleggen eens de toestellen zijn aangesloten hoe de activatie verloopt, je hoort dikwijls dat er problemen mee zijn?
Alvast bedankt.
Kal
Modem en Tv Box Afhalen (door iemand anders)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
- Bedankt: 141 keer
Niet het minste probleem. Ik heb dit al gedaan voor mijn ouders en een bejaarde buur. Kort situatie toelichten en in het bezit zijnde van EiD, niet het minste probleem.
Indien je de identiteitskaart niet bij hebt, zal het niet lukken uiteraard ...
De activatie van toestellen gebeurt in de winkel. Dan modem aansluiten en wachten tot deze een ssid uitzendt. Vervolgens tv box aansluiten. Alles verloopt normaal vlekkeloos.
Misschien wel de installatie op een weekdag doen best; in het weekend werkt de 'achterliggende dienst' niet en die heb je bij problemen met activatie nodig.
Waar je apparaten afhaalt, speelt geen rol. Wel zeer goede ervaringen met computer checkpoint.
Veel succes
Indien je de identiteitskaart niet bij hebt, zal het niet lukken uiteraard ...
De activatie van toestellen gebeurt in de winkel. Dan modem aansluiten en wachten tot deze een ssid uitzendt. Vervolgens tv box aansluiten. Alles verloopt normaal vlekkeloos.
Misschien wel de installatie op een weekdag doen best; in het weekend werkt de 'achterliggende dienst' niet en die heb je bij problemen met activatie nodig.
Waar je apparaten afhaalt, speelt geen rol. Wel zeer goede ervaringen met computer checkpoint.
Veel succes
Dag bedankt iedereen voor de info.
Ik heb inderdaad even gebeld naar een Winkel en dat was geen probleem, ze hadden nog even gecheckt of alles in orde was.
Ik dus naar de winkel en met de EID was dit geen enkel probleem, enkel moesten ze de toestellen nog activeren, dus vroegen ze om binnen een klein uurtje terug te komen.
Opzich geen probleem, moest toch daar in de buurt nog zijn.
Savonds bij de buurman de toestellen geïnstalleerd en even later werkte alles.
Vandaag liet de buurman weten dat het netwerk wel traag was, via een speedtest haalt hij wel zo'n 700mbps maar bv tiktok filmpjes laden niet volledig, er komt zelfs dat het netwerk niet beschikbaar is, ik ervaar dit ook als ik bij het thuis op zijn netwerk zit.
Ook bv via de kbc app een overschrijving willen raadplegen lukt gewoon niet, hij laad gewoon niet?
Ook via de laptop problemen, naar google gaan is geen probleem maar bij naar 2dehands.be dan komt de melding dat er geen reactie is, waarbij even later het wel werkt?
Groeten
Kal
Ik heb inderdaad even gebeld naar een Winkel en dat was geen probleem, ze hadden nog even gecheckt of alles in orde was.
Ik dus naar de winkel en met de EID was dit geen enkel probleem, enkel moesten ze de toestellen nog activeren, dus vroegen ze om binnen een klein uurtje terug te komen.
Opzich geen probleem, moest toch daar in de buurt nog zijn.
Savonds bij de buurman de toestellen geïnstalleerd en even later werkte alles.
Vandaag liet de buurman weten dat het netwerk wel traag was, via een speedtest haalt hij wel zo'n 700mbps maar bv tiktok filmpjes laden niet volledig, er komt zelfs dat het netwerk niet beschikbaar is, ik ervaar dit ook als ik bij het thuis op zijn netwerk zit.
Ook bv via de kbc app een overschrijving willen raadplegen lukt gewoon niet, hij laad gewoon niet?
Ook via de laptop problemen, naar google gaan is geen probleem maar bij naar 2dehands.be dan komt de melding dat er geen reactie is, waarbij even later het wel werkt?
Groeten
Kal