Geen testpagina en word ducument wordt afgedrukt...

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
namremmit
Starter
Starter

Ik het een printer MG5750 gekregen en ik wens die te gebruiken, maar ik krijg hem niet behoorlijk aan het werken. Een testpagina afdrukken doet hij niet zoals het hoort.
Wel de titel: Windows Testpagina voor printer en daarna doen alsof hij drukt, maar een leeg blad. Hetzelfde met een word document, en misschien nog meer, maar dat heb ik niet geprobeerd. Wat zou daar de oorzaak kunnen van zijn?
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
Bedankt: 103 keer
Provider
Te Koop forum

Een domme vraag wellicht, maar er zit toch nog inkt in?
Taaner242
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 29 keer
Provider
Te Koop forum

Ook het eerste waar ik aan dacht: titel van testpagina in het zwart, rest in kleur?
Eventueel eens proberen de cartridges er uit te halen en wat te schudden, en de printkop eens laten reinigen.
Wat zegt de indicatie van de inkt-hoeveelheid? Waarschijnlijk zal je nieuwe cartridges moeten kopen.
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 102 keer

namremmit
Starter
Starter

Ik ben er in geslaagd om proper werk te drukken, tot daar het goede nieuws. Nu is er nog een probleem met het drukken van rekening uittreksels. De hoofding en het eind onderaan de gegevens staat er prima gedrukt, maar de uittreksel gegevens ontbreken. Hoe los ik het op?
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Als je geholpen wil worden is het van belang dat je zoveel mogelijk informatie deelt.
Wat heb je precies gedaan waardoor je er nu wel in slaagt om "proper werk" af te drukken? Lukte ditzelfde "proper werk" voorheen niet en nu wel? En wat is het verschil tussen het "proper werk" en de rekeninguittreksels? Is de hoofding en het eind onderaan misschien in kleur en het midden in zwart (of omgekeerd)?
Drukt hij de testpagina nu al goed af?
namremmit
Starter
Starter

Bedankt voor de snelle reactie;
Ik ben voor mijn beurt gaan praten. Scannen lukt goed maar inderdaad mijn testpagina is enkel de hoofding "windows testpagina voor printer" en een icoontje van een printer, alletwee in blauw en anders niets.
Ik heb de printkop gekuist en daarna met een scan de kwaliteit bekeken en die is goed. Kleur, zwart enz. is O.K.
Daarmee dacht ik dat het in orde gekomen was, maar nee.
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 32 keer

Heb je de drivers voor je printer geïnstalleerd?

Anders gebruikt Windows een standaard driver, die niet altijd geschikt is.

Mvg
namremmit
Starter
Starter

normaal gezien wel, maar ik kijk het nog eens na.

Toegevoegd na 21 uren 28 minuten 12 seconden:
Ik heb de software opgehaald met internet omdat mijn pc geen schijf meer kan lezen. Bij mijn weten is het de software van CANON die geïnstalleerd is. Zou de oorzaak kunnen liggen bij een printkop die het niet meer doet? Hoe kan ik dat te weten komen? Enkel zwart ontbreekt en die patroon is nieuw en alle verpakking is er af.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Kun je geen kuisopdracht geven vanuit de software? Komt er dan zwart uit?
namremmit
Starter
Starter

Dat heb ik 3 maal gedaan...

Toegevoegd na 51 seconden:
Ik heb nu bij CANON informatie gevraagd.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”