Orange mobiel internet werkt wisselvallig

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 169 keer
Provider
Te Koop forum

Goededag

Ik merk sinds juni dit al en ik dacht dat het feit dat ik in juli in Oostenrijk was dat daar het probleem lag maar ik twijfel er meer en meer aan.

Ik heb dus 4 of 5G staan bij mijn icoontjes op mijn gsm(gsm wissel heeft geen effect) en het bereik staat ook volledig met alle streepjes.
Echter ik heb heel vaak geen verbinding met internet dan. Niet op 5G, niet op 4g en zelfs niet op 3G en, 2g terwijl ik volledig bereik heb.

Het vervelende is dat het meer en meer voorkomt dat op plaatsen waar ik vroeger wel bereik heb nu geen bereik meer heb. Het enigste wat kortstondig helpt(maar na tijdje is het probleem er terug) is via men gsm mijn simkaart in en uitschakelen.

Weet iemand hoe ik dit oplos of dat dit herkenbaar is?
4g werkt dan wel weer beter dan 5G. Dus het is vooral 5G die lastig doet.

Toegevoegd na 56 minuten 55 seconden:
Blijkbaar komt het door werken aan netwerk en zou zeker nog 2 weken kunnen duren :roll:
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 41 keer

Wat is je bron van die werken? Aangezien de enige die ik ken regio specifiek zijn.
Maar had dit laatst ook voor, 4G zonder data, vaak terugvallen op H/H+/3G allemaal andere plaatsen niet ver van elkaar, heb gelukkig wel 2de Telenet SIM.

Toch erg dat je Orange moet nemen omdat Telenet niet werkt en nu omgekeerd op veel plaatsen.

Vroeger had ik bij proximus vaak 5G zonder data (is al een topic over, zou ondertussen opgelost zijn dacht ik), zo kan iemand blijven overstappen van providers.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Ik hoorde dat via iemand die ik ken die hier hetzelfde probleem heeft in Knokke. Die kon me bevestigen dat Orange zei aan de telefoon dat ze werken aan de masten en dat dit nog een tijdje zou kunnen duren.

Het is inderdaad erg. Het gekke is wel dat 5G of 4G wel actief staat maar dat die geen verbinding maakt. Als je het dan handmatig verzet naar 4G(in geval van 5G) of 3G(in geval van 4G) heb je opeens wel internet.
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
Bedankt: 140 keer

In heb hier standaard last van. Bijvoorbeeld de brakke 5G in Antwerpen stad. Of allerlei gebieden in Limburg zoals gewestwegen door bosgebied.. je zult maar een noodgeval hebben.

Steeds als in wil overstappen denk ik “meh” het werkt voor 90% wel en ik heb een goede prijs.. maar op een dag zal ik het beu zijn en vertrekken.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 104 keer

Ik heb dual sim (Orange/proximus) met data primair via de Proximus-sim van het werk en ik heb de laatste tijd ook wel last dat de verbinding actief is maar je er af en toe geen bit doorkrijgt. Ik woon in zo'n gebied waar Proxi en Orange masten aan het aanpassen zijn en ik denk dat het gewoon even doorbijten is.
je zult maar een noodgeval hebben.
Je kan steeds bellen naar de nooddiensten, desnoods via een ander netwerk.
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 14 keer
Provider

tZelf ben ik proximus/MobileVikings klant , in limburg waar er 5G is heb ik op 2 plaatsen waar het beschikbaar is getest ( beide in Limburg ) ,
In Hasselt centrum totaal geen problemen goed bereik maar is me opgevallen vergeleken met paar maand terug is het pakke trager geworden ... Vermoed dat er meer mensen nu op die 5G mast zitten.

Gisteren in Houthalen Oost , Volle Strepen 5G , st,abiel verbinding , goede ping , haalde gemakkelijk download snelheden tussen 100 en 150 Mbit down en max 40 Mbit up .

Proximus moet ik zeggen werkt ietsje beter en stabieler , mensen ie ik ken met Orange of Hey ervaren nog wat problemen met 5G als het beschikbaar is op bepaalde plaatsen.

Maar nu denk ik net , Proximus en Orange deelden toch de 5G Masten ?
ALs bij proximus goed werkt zou het in principe bij Orange toch ook goed moeten gaan :???:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Het is gewoon hallucinant.

Ik heb overal 4G bereik maar hier bij mij thuis waar ik voorheen geen probleem had met 5G aan te zetten heb ik toch meermaals wel signaal maar geen enkele bit die erdoor gaat.

Dus ik weet ook niet waar het mis gaat...
Het gaat dus niet over de snelheid van het 5G. De bits geraken er gewoon niet door. Zelfs niet traag.

Ik had het ook in Oostenrijk wel signaal maar geen enkel bit ging erdoor.
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 141 keer
Provider

ghostboy1993 schreef: 20 aug 2023, 12:27
Gisteren in Houthalen Oost , Volle Strepen 5G , st,abiel verbinding , goede ping , haalde gemakkelijk download snelheden tussen 100 en 150 Mbit down en max 40 Mbit up .

Proximus moet ik zeggen werkt ietsje beter en stabieler , mensen ie ik ken met Orange of Hey ervaren nog wat problemen met 5G als het beschikbaar is op bepaalde plaatsen.

Maar nu denk ik net , Proximus en Orange deelden toch de 5G Masten ?
ALs bij proximus goed werkt zou het in principe bij Orange toch ook goed moeten gaan :???:
Da’s wel bedroevende snelheden voor 5G, nie?

Ik geloof dat ik afgelopen april 780/130 Mbps snelheid haalde in openlucht regio Melle. iPhone 13 pro.

De mast kunnen ze delen, maar ze hebben wel hun eigen antennes natuurlijk. Als ze daar andere waarden uitzenden kan er wel verschil opzitten (in hoeverre ik verstand van heb)

(Vergeten te melden dat dit wel op Proximus is)
Laatst gewijzigd door TheCeet 20 aug 2023, 22:13, in totaal 1 gewijzigd.
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

TheCeet schreef: 20 aug 2023, 22:01
Da’s wel bedroevende snelheden voor 5G, nie?
Hier ook 5G en 198/36

Dusja :cry:

Speedtest met 4G ter vergelijking
171/7,5
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Provider
Te Koop forum

Daarnet in gent: 470/40. Maar heel vaak gewoon niets, dus die masten zijn zwaar overbezet.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
lithion
Elite Poster
Elite Poster

TheCeet schreef: 20 aug 2023, 22:01
ghostboy1993 schreef: 20 aug 2023, 12:27 Maar nu denk ik net , Proximus en Orange deelden toch de 5G Masten ?
De mast kunnen ze delen, maar ze hebben wel hun eigen antennes natuurlijk. Als ze daar andere waarden uitzenden kan er wel verschil opzitten (in hoeverre ik verstand van heb)
Ze delen voor het nieuwe netwerk niet alleen de mast en de antennes, maar ook de actieve apparatuur (the last mile van het netwerk). De vergunningen van de masten zijn dan ook identiek en de dekking zou identiek hetzelfde moeten zijn. Er zit wel nog mogelijks een verschil in het core netwerk van de providers. Niet all plaatsen waar ze momenteel 5G aanbieden zit trouwens al op die nieuwe apparatuur. Zeker nog tot juni 2024 zijn er grote netwerkaanpassingen gepland bij Orange en Proximus.
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member
Provider

@lithion ben benieuwd of die aanpassingen wat gaan uithalen.
In andere landen werkt de 5G super , ik was een tijdje terug in de VK en zelfs daar was 5G beter dan hier ...
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Provider

5G in BE is dan ook zéér laat tot stand gekomen waardoor andere EU landen fameus voorlopen.
Enkel de mast aanpassen is ook niet voldoende. Fiber kabels en andere netwerkapparatuur op de grond naar de palen moet ook aangepast worden om de capaciteit aan te kunnen.

Voor mij heeft 5G momenteel geen meerwaarde waardoor het ook gewoon uitstaat bij mij. 4G is méér dan voldoende voor mij.
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
Bedankt: 140 keer

5G in Leuven (station)
Zelfs met 4G kan het beter, zeker de upload is triest toch.
Men belooft ons al sinds de komst van 3G, daarna 4G en nu 5G allerlei fantastische toepassingen maar de realiteit is helaas anders.

Afbeelding
lithion
Elite Poster
Elite Poster

ghostboy1993 schreef: 21 aug 2023, 09:00 @lithion ben benieuwd of die aanpassingen wat gaan uithalen.
In andere landen werkt de 5G super , ik was een tijdje terug in de VK en zelfs daar was 5G beter dan hier ...
Zal zeker toch iets uithalen. Op veel plaatsen hebben ze momenteel een beperkt deel van het 3G/4G spectrum ingezet om 5G te kunnen aanbieden. Met de laatste veiling hebben ze veel spectrum bijgekregen (150MHz in de 3.6Ghz-, 700 Mhz- en 1400Mhz-band) dat ze met de vernieuwing van de antennes kunnen inzetten. Ze gaan volgens de aanvragen ook eindelijk de 2.6Ghz band (2 x 20Mhz) gebruiken die ze ooit bij de 4G veiling verworven hebben. Verder kan binnenkort ook het volledige 3G spectrum gebruikt worden voor 4G en 5G.

Er is dus veel potentieel maar ook enkele kanttekeningen:
- zoals al door iemand anders aangehaald moet ook de backhaul (verbinding tussen het radio netwerk en het core netwerk) over voldoende bandbreedte beschikken. Met koperlijntjes gaan ze dat niet meer trekken en zullen ze glasvezel of microwave (draadloos naar andere mast) moeten gebruiken
- indoor zal het altijd trager gaan want die hoge frequenties (3.6Ghz) met veel bandbreedte gaan veel moeilijker door muren heen. Als je terugvalt op 700Mhz is er heel weinig spectrum beschikbaar.
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member
Provider

Als ik realistisch mag blijve , ik ben al blij met 5G buiten huis , voor indoor is 4G voor mij gewoon goed.

ben beniewd als ze tegen 2024 eindelijk toch 80% van belgie met 5G kunne dekke , zelfs in boerengaten in nederland en frankrijk hebben ze 5G wat kei goed werkt ....
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Heeft Orange dat gezegd dat ze tegen 2024 80% willen dekken van België?
Zoals zovaak bedoelen ze 80% van de bevolking, lees > in de steden 5G, buiten de steden nog niet. Zal nog lang duren tot er deftige dekking komt denk ik.

Kaart van Orange ivm dekking:
https://corporate.orange.be/nl/over-orange/ons-netwerk
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 75 keer
Te Koop forum

Hier centrum Gent (Orange): 728 Mbps down op 71,6 Mbps upload
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

We zijn weer ongelooflijk aan het afwijken van waarvoor men topic diende :-(

Het gaat niet om de snelheid van 5G
Het gaat erom dat er soms geen enkele bit doorgaat van 5g. Dus wel signaal volledig maar geen enkele data gaat erdoor.

En gisteren had ik hetzelfde voor met 4G.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Provider
Te Koop forum

Idd ook al frequent gemerkt.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member
Provider

zou orange echt problemen hebben of is dat omdat ze die masten upgrade? :???: :?
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar, Hey telecom)”