wie ervaring met airbnb

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 17 keer

Hi
De bedoeling was om in september naar bordeaux te gaan.

Kort gezegd is het zo verlopen mijn slechte ervaring.
Dus een account aangemaakt eind juni begin juli.

Had iets gevonden en de gesprekken leken goed te gaan. De zaterdag de zondag sprak ze mij zelf aan. De dinsdag kreeg ik een mail dat het geanuleerd was.
ze had mij zelf geblokkeerd op de site. Airbnb gemaild en gingen de dame beboeten. Was zonder reden geannuleerd.

Dus opzoek naar een andere daar ook even met gechat alles leek oke. op 5/8 nog met haar gechat nadat ik via google earth gekenen had en ik zag dat de appartementsblokken volledig waren afgeschermd met hekkens en ik langs de straat kant de achterkant van de appartementen zag.
Op 5/8 was alles ok.
op 10/8 plots een mail van haar dat ze er waarschijnlijk niet zou zijn op 2/9 dat ze naar 2 internationale rugby wedstrijden moet.
Dat weet je een maand eerder toch ook al.

Dus snel zoeken voor een 3de vond die in de zelfde buurt. En deze gaf mij zelf het adres spontaan.
Toen ik via google earth terug keek kwam ik uit op een dag hospitaal en in de reviews staat er ook duidelijk dat het niet simpel te vinden is. Want er zijn 2 hoge gebouwen. Dus vroeg ik of het in het lager gebouw binnen moet. Geen antwoord op. Kreeg een mail van airbnb met annulatie.
Ik vroeg haar waarom vertrouw u niet te direct.

Is toch een beetje normaal dat je eens gaat kijken waar je moet zijn. Is niet naast de deur toch?
Ik belde 2 collega's en die zeiden mij net het zelfde. De ene zei zelf stel je gaat naar daar +- 800 km en er blijkt daar niks te zijn en dan.
En de ander antwoordde
op de 2de dat weet je toch al meer dan een maand op voorhand dat je er niet zult zijn.

Mijn ouders vermoeden dat het is omdat ik een man dan 50j alleen ben en ze dit niet vertrouwen

Wat is jullie gedacht over mijn verhaal?
Wat is jullie ervaring met airbnb?
En heb mijn verhaal ook gedaan over de 3geanuleerde boekingen aan airbnb en dat het vertrouwen ver zoek is.

En weten jullie hoe je bed and braekfast vind via internet?
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
Bedankt: 97 keer
Te Koop forum

Ik skip tegenwoordig AirBNB door de vaak gigantische kosten die er bovenop komen. Op booking.com (een verre van perfect bedrijf) staan er veel B&Bs/Huisjes/...
glda19
Elite Poster
Elite Poster

hoe vind je b&b op booking
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
Bedankt: 97 keer
Te Koop forum

Je zoekt op locatie + data en erna kan je filteren op type:

Afbeelding
glda19
Elite Poster
Elite Poster

maar waar staan de b&b
crackjack
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 27 keer

Je weet toch waar B&B eigenlijk voor staat hé?
Kijk eens goed op de foto die liber! postte :roll:
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Provider
Te Koop forum

crackjack schreef: 12 aug 2023, 17:10 Je weet toch waar B&B eigenlijk voor staat hé?
BBB staat voor Borsten, Billen Buik. Welke van de drie valt weg bij B&B? :oops:
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer

Ik heb nog nooit zever gehad met Airbnb, dat gaat altijd vlotjes.
Ik vraag de mensen evenmin de kleren van het lijf: geef met het adres en ik rij er wel heen.
Je ziet toch aan de foto's & de reviews of het goed is of niet?
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Wij vinden onze locaties bijna uitsluitend daar, maar inderdaad soms is het op Booking uiteindelijk goedkoper. Nooit geen problemen gehad, maar helpt als je een aantal positieve reviews hebt voor de verborgen parels.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Flying
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 80 keer
Bedankt: 80 keer
Provider

Ongeacht of je met gewone hosts of superhosts werkt, kun je gedoe hebben. In Schotland slecht gevaren met een verblijf dat in werkelijkheid in veel slechtere staat was dan de foto's aantoonden. Vuil beddengoed, ongepoetste badkamer, alles dat je aanraakte was vettig en er was een klein alternatief deurslot omdat het eigenlijke slot opengebroken was. Meteen vertrokken daar, geld teruggekregen, maar geen hulp bij vinden van alternatieve accommodatie. Dan maar in tent langs geslapen (was sowieso de bedoeling om tent af te wisselen met B&B).

Voor een reis naar Parijs gekozen voor een Airbnb met veel en goede recensies. Geannuleerd door de host een maand op voorhand. Alternatief geboekt via Airbnb, maar een pak duurder want slechts een maand op voorhand. Ondersteuning gevraagd aan Airbnb voor een tussenkomst, geen ondersteuning ontvangen.

Voor een reis naar New York, superhost gekozen en ruim op voorhand geboekt. Host heeft iets minder dan twee maanden voor vertrek geannuleerd. Geen tussenkomst van Airbnb en alle beschikbare verblijven waren minstens dubbel zo duur. Dan maar gekozen voor een even duur hotel i.p.v. Airbnb.

Bar en dan ook echt barslechte ondersteuning. Op 11 boekingen die ik heb gedaan sinds 2014, werden er drie geannuleerd door de host (eigenlijk vier, maar eentje was door corona). Eén ervan had eigenlijk nooit te huur aangeboden mogen worden vanwege de staat. 6 zijn er dus goed verlopen. Ik reis sinds vorig jaar niet meer met Airbnb. Prijs van een goed hotel of B&B is vaak hetzelfde of lager tegenwoordig.

Edit: een goede tip voor accommodaties die je via Booking vindt: ga naar de website van het verblijf zelf, zeker als het geen grote hotelketen is, en neem rechtstreeks contact op. Ik heb op die manier al meerdere keren rechtstreeks kunnen boeken met een korting van 10 a 20%.
glda19
Elite Poster
Elite Poster

@Flying
Is er tegenwoordig.
Waarom doen mensen zo. Zo person zouden ze direct na een aantal weigeren moeten schrappen vind ik.
Ik las zelf bij een host van een paar maanden nog maar al 2 zomaar annulering.
Boekte ook normaal via booking of rechtsstreek bij het hotel. Ik dacht ga eens kijken naar Ibis budget hotel. In Bordeaux de prijzen ook om achter over te vallen voor de eerste week van september.
Heb ook eens gekeken naar dacht ik een 2sterren hotel dat ik boekte via booking 2de week van september in 2016 voor +- dacht ik 450€ nu eerste week september over de 1000 € en dan nog geen ontbijt en je moet nog eten en drinken reizen in Europa wordt onbetaalbaar voor de middenklasse werkend personen en zeker voor alleenstaande. En krijgen al 10% korting op booking.
Zal in september wel een paar dag uitstapjes doen. Gaat mij veel minder kosten want vervoer met de trein kost mij niks
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 91 keer
Provider

B&B hotel is zo duur toch niet? Daar kan je wel voor minder dan 500 een week verblijven.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer

glda19 schreef: 13 aug 2023, 01:28 Boekte ook normaal via booking of rechtsstreek bij het hotel. Ik dacht ga eens kijken naar Ibis budget hotel. In Bordeaux de prijzen ook om achter over te vallen voor de eerste week van september.
Heb ook eens gekeken naar dacht ik een 2sterren hotel dat ik boekte via booking 2de week van september in 2016 voor +- dacht ik 450€ nu eerste week september over de 1000 € en dan nog geen ontbijt en je moet nog eten en drinken reizen in Europa wordt onbetaalbaar voor de middenklasse werkend personen en zeker voor alleenstaande. En krijgen al 10% korting op booking.
Zal in september wel een paar dag uitstapjes doen. Gaat mij veel minder kosten want vervoer met de trein kost mij niks
Dan zal je ofwel pech gehad hebben, ofwel niet goed gezocht ofwel een heel ander idee hebben over duur reizen.

Buiten het seizoen (maand mei) vanuit België doorheen midden Frankrijk over San Sebastian doorheen de Picos de Europa terug over San Sebastian en doorheen de westkust van Frankrijk doorheen België gereisd met 2 personen.
Telkens met een overnachting om ongeveer de 300 km.
Goedkoopste overnachting was een 40 € voor een nacht (budgethotel in een industriepark op een 4 km van centrum stad zonder ontbijt) tot 110 € (luxe B&B in historisch centrum met met ontbijtbuffet met persoonlijke bediening) per nacht. Is dus 20 tot 55 € pp/pn. Uit eten maak je zo als je zelf wil. Eten en drinken bij de locals (zeker in Frans en Spaans Baskenland) kost in vergelijking met België twee keer niks. Zelfs een keer in een - voor ons - uitmuntend restaurant in Lussac Saint-Emilion (waar de wijnbouwers gingen lunchen) een driegangenmenu + drank en koffie gegeten voor 30 € pp.

Eet- en drankgelegenheid gewoon ter plekke op de bonnefooi uitgezocht en de overnachtingen uitgestippeld via booking.com maar niet allemaal geboekt via booking.com (na vergelijken, wikken en wegen wat booking.com in de regio waar we wilden overnachten te bieden had (steeds met minstens een inbegrepen staanplaats) zoveel mogelijk met eigenaars/uitbaters contact opgenomen en rechtstreeks geboekt indien goedkoper. Geen enkele afmelding gehad.
Uiteraard kom je onderweg al eens - voor ons - rare dingen tegen (zowel in positieve als minder positieve zin) maar dat maakt gewoon onderdeel uit van het vakantieavontuur.

ps. Ook in Bordeaux overnacht op een paar 100 meter van de ingang tot het historisch centrum aan de helft van de prijs (voor 2 pers.) die jij noemt.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

:banana: Helemaal in ivob-stijl: het is uw eigen schuld. :banana: :bang:

Maar reizen is inderdaad duurder geworden, net zoals de rest van het leven. Volgens mij is dat voor een stuk te wijten aan globalisatie.
Air BNB, we hebben er al een paar keer naar gekeken, maar uiteindelijk telkens iets anders gebruikt.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Joe de Mannen schreef: 13 aug 2023, 10:27 Air BNB, we hebben er al een paar keer naar gekeken, maar uiteindelijk telkens iets anders gebruikt.
J.
Je geeft dus gewoon dezelfde oplossing. :-D
Indien je iets te duur vindt zoek je gewoon een andere manier voor een betere en goedkopere oplossing.
Je er uitsluitend online over zitten opwinden zal je geen stap vooruit helpen.
Uiteraard ligt de oplossing bij jezelf. Niemand op dit forum gaat tenslotte voor een ander zijn reis uitstippelen, boeken en betalen. :roll:

Even gekeken via Mr. Google en alleen al voor Bordeaux, binnen een straal van één km van het centrum en voor september 2023, accomodatie gevonden voor bijna de helft van de prijs zoals hiervoor aangegeven.
De tijd dat men hier spendeerde om op de prijzen af te geven had men inderdaad dan beter kunnen gebruiken in de zoektocht naar goedkopere alternatieven. Gezien ik anoniem gezocht heb dacht ik ook niet dat die prijzen uitsluitend voor mezelf voorbehouden werden maar wel degelijk voor iedereen beschikbaar zijn. :beerchug:

Dat reizen binnen Europa voor de werkende middenklasse onbetaalbaar is geworden was op de Europese wegen richting vakantiebestemmingen afgelopen WE toch weer niet te merken.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Te Koop forum

Ik gebruik AirB&B geregeld maar de hoogdagen zijn voorbij. In heel wat landen wordt het strenger bekeken omdat het sterke concurrentie biedt aan hotels en ook door misbruiken. Het aanbod is dus kleiner en de prijzen hoger dan vroeger al is dat uiteraard steeds afhankelijk van de bestemming.

Weinig tot geen klachten over het platform noch de verhuurders of de locaties. We kiezen wel bijna altijd voor de superhosts. Die mensen willen hun status behouden en doen dus veel voor hun gasten. De meeste zien we nooit tijdens het verblijf maar ze zijn wel bereikbaar indien nodig.

Je krijgt vaak voor minder geld een veel betere locatie dan met klassieke hotels, soms zelfs echte pareltjes zoals een villa OP het strand. De extra kosten staan aangegeven die moet je dus incalculeren.

Door de overheidscontrole wordt de echte locatie soms wat verborgen maar met wat zoeken op google maps kan je het altijd wel vinden.

Het annuleren tot vlak voor vertrek is wel vervelend maar dat heb je ook met Booking. Ik heb het zelfs vaker gehad met booking en slechts 1 keertje met Airb&B. Bij Booking was het een keertje zelfs de late avond voor ons bezoek! Als ik mijn mails niet eens gecontroleerd had dan wisten we het zelfs niet. Dat was ook tijdens een drukke periode en met amper alternatieven. Dat alternatief viel dan nog eens dik tegen. Daar heb ik toen eens deftig mijn gedacht over gegeven bij Booking.

Voor de rest lees ik hier wederom de bevestiging van eerder gemaakte bedenking, als een kamer huren te moeilijk of lastig is overweeg dan sterk om thuis te blijven, geen stress, geen kosten.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
glda19
Elite Poster
Elite Poster

@ivob

Geef dan eens een vb van wat jij gevonden hebt? Bv de naam en prijs? in Bordeaux
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Was niet rechtstreeks via AirB&B maar zoals ik al schreef mogelijkheden tot overnachting op uitgekozen locaties opzoeken via Booking.com en daarna via Mr. Google* en de website van de locaties rechtstreeks contact opnemen met verhuurder/hotel om te checken of ze onder de prijs van Booking.com konden verhuren.
Moet je uiteraard zelf wat meer moeite voor doen maar voor de helft van de prijs heb ik dat ervoor over.

*gratis toegankelijk voor iedereen met toegang tot het www.
Laatst gewijzigd door ivob 16 aug 2023, 09:57, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
glda19
Elite Poster
Elite Poster

geef eens een vb
Laatst gewijzigd door on4bam 16 aug 2023, 10:13, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Full quote verwijderd
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Je hebt ook al een topic lopen over een vraag naar bezienswaardigheden in Bordeaux.
Is het de bedoeling dat je UB leden voor je karretje gaat spannen om achteroverleunend in je luie zetel je hele vakantie voor je te gaan uitstippelen?
What's next, de uurregelingen van de trein, openbaar vervoer in en rond Bordeaux? (oeps die topicvraag was er ook al).

Ik sluit me aan bij de laatste alinea van @Dizzy .
Sol Invictus!
glda19
Elite Poster
Elite Poster

Nee wil gewoon eens zien wat jij gevonden hebt is dat zo moeilijk
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Provider

Suggestie: Wat heb jij al gevonden, wij kunnen dan aanvullen of opmerkingen geven :-D
Bye, Maurice
https://on4bam.com
glda19
Elite Poster
Elite Poster

zo veel dat ik het niet meer weet
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

OK.. dan kan je je vakantie wss al meer dan vullen zonder extra input. :wink:
Bye, Maurice
glda19
Elite Poster
Elite Poster

laat maar vallen is nu toch te laat
aan welke prijzen denken jullie dan per nacht
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Je kan ook gebruik maken van Trivago, die vergelijken verschillende hotelprijzen bij diverse aanbieders. Hun diensten blijken echter niet altijd zo betrouwbaar. De laatste keer dat ik het gebruikte bleken de interessante kamers gewoon niet meer beschikbaar als je ze daadwerkelijk wilde boeken.

Door al die online mogelijkheden is reizen enorm eenvoudiger geworden. Vroeger hadden we enkel onze Lonely planet met 4 of 5 hotels in en die kon je dan ter plaatse bezoeken. Dat werkte ook gedurende meer dan 20 jaar.

Voor anderen zijn er de pakketreizen, alles is al geboekt en (dubbel) betaald, je moet enkel nog achter een gevlagde en door u betaalde gids lopen. Soms is zelfs bagagevervoer inbegrepen zodat zelfs de NMBS geen roet in het eten kan strooien als je toch graag 3 keer per dag van outfit wil veranderen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
glda19
Elite Poster
Elite Poster

ik vind er ofwel tegen de lucht have of in Lermont. Maar niet veilig vind om daar alleen rond 22u nog te naar toe te gaan.
In lermont vind ik een tegen de tramhalte maar je moet nog 5 min door industrie zone is niet aan te raden voor iemand alleen laat op de avond.
Dichter naar het centrum veel duurder. Of ja je vind er 3 hostels jeugdherg op slaap zaal nee dank u.

En een ander hotel in sint -raphaell waar ik de 2de week van september in 2016 ben geweest voor -+ 450 € was is nu -+1000 €
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

ik vind hier zonder veel moeite te doen "one bedroom apartment, op 500m van het centrum voor €646 en op 1.9 Km van het centrum voor €689 voor een week.
De prijzen zijn sowieso zowat overal hoger dan 7 jaar geleden.
Bye, Maurice
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Er is inderdaad wel wat te vinden maar ik denk dat het in dit geval veel verstandiger is om niet te vertrekken en het vele uitgespaarde geld in andere dingen te steken zoals een cursus zelfverdediging of de aankoop van google 4 dummy's.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Wij hadden voor het afgelopen lange WE een paar weken geleden geboekt in het Ruhrgebied maar een paar dagen voor vertrek zagen we de weersvoorspelling steeds meer regen (en onweer) geven. Voor 1 dag konden we wel wat in een stad gaan rondlopen maar minstens 2.5 dagen op 4 leek wat veel. Woensdagavond iets gezocht in de buurt van Dordrecht omdat de voorspelling daar wel droog weer gaf en in het weinige aanbod toch nog iets gevonden. Rechtstreeks bij het hotel, goedkoper dan bij booking en extra drankje.
Het lukt ons altijd om zelfs een paar dagen op voorhand iets te vinden binnen ons budget, we zijn wel flexibel, een WE fietsen mag in Limburg, NL of W-VL zijn.
BTW, ook door op bv. google maps rond te kijken (en genoeg in te zoomen) kan je logement vinden.
Bye, Maurice
ivob
Elite Poster
Elite Poster

glda19 schreef: 16 aug 2023, 10:21 laat maar vallen is nu toch te laat
aan welke prijzen denken jullie dan per nacht
De prijsvork voor 2 pers gaf ik je al.
Uiteraard betaal je wanneer je er voor kiest om alleen te reizen evenveel voor hetzelfde logement.
Wanneer je nu nog op zoek moet voor een stek in de eerste week van september wordt de keuze uiteraard ook beperkt.

Toegevoegd na 9 minuten 3 seconden:
glda19 schreef: 16 aug 2023, 13:03 ik vind er ofwel tegen de lucht have of in Lermont. Maar niet veilig vind om daar alleen rond 22u nog te naar toe te gaan.
In lermont vind ik een tegen de tramhalte maar je moet nog 5 min door industrie zone is niet aan te raden voor iemand alleen laat op de avond.
Dichter naar het centrum veel duurder. Of ja je vind er 3 hostels jeugdherg op slaap zaal nee dank u.
Tja, nu weet weet je ook waarom ik me de moeite niet ga getroosten om voor jou logies te gaan zoeken.
Blijkbaar hebben we een totaal andere reisingesteldheid zodat alles wat ik voor een heel betaalbare prijs zou kunnen vinden niet aan jouw standaarden zou beantwoorden. Verloren moeite dus.
Wil je echt budgetreizen en/of on the spot beslissen zal je op andere vlakken toegevingen moeten doen en/of veel geluk moeten hebben.
Wil je een viersterrenhotel met alles erop en eraan in het historische centrum van een stad met alles voor je uitgetekend en op voorhand geregeld zal je meer budget moeten voorzien.
Wil je een combinatie van beiden - correct budget doch veel waar voor je geld - zal je zelf meer moeite moeten doen om daar naar op zoek te gaan en vooral er tijdig aan beginnen.
Sol Invictus!
glda19
Elite Poster
Elite Poster

ivob geef toch maar eens 1 vb van wat jij zou kiezen
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Wat ik in september zou kiezen is niet moeilijk want dat wordt een week Berlijn en omgeving in HP.
Niet geboekt via Airbnb dus off topic. Wel al vastgelegd in Q1 2023.
Sol Invictus!
glda19
Elite Poster
Elite Poster

via wat geboekt tegen welke prijs
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Via voormalige werkgever.
Prijs doet er niet toe gezien je toch niet aan de voorwaarden voldoet.
Deed je dat wel zou je ook weet hebben van die aanbieding. :-D
Sol Invictus!
glda19
Elite Poster
Elite Poster

Weet jij welke prijs ik wim betalen dacht het niet
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Dat moet ik ook niet weten en dat doet er niet toe.
Ik herhaal dus:
Deed je dat wel zou je ook weet hebben van die aanbieding.
Gezien je de prijs niet kent voldoe je persoonlijk duidelijk niet aan de voorwaarden, de prijs welke je al dan niet wil/kan betalen doet er dus niet toe.
En off topic want staat niet op airbnb.
Sol Invictus!
glda19
Elite Poster
Elite Poster

veel hulp ben je niet ivob
Niemand zal de prijs weten
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Niet dat je er zelf iets aan hebt maar afhankelijk van de periode en type kamer 40 tot 67 € pp incl. HP en alle hotelfaciliteiten (binnenzwembad, sauna, buitenzwemmen, fietsen, kano's,...)
Uiteraard is het vervoer H/T dan niet inbegrepen.

Wij reizen trouwens met de NMBS tot station Brussels Airport om van daaruit met Brussels Airlines verder te reizen.
Als dat maar goed komt want SN laat 23 + 8 kg bagage pp toe :eek:
Met vliegtuig H/T was aanzienlijk goedkoper dan met de uren durende nachttrein naar Berlijn H/T.
Sol Invictus!
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 91 keer
Provider

Het helpt om uw kogelvrije vest niet in uw bagage te dragen.

Reizen binnen europa, ge kunt niet voorzichtig genoeg zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”