Zoals al gezegd ga ik 5 dagen naar Londen met mijn dochters (13 & 15 jaar).
We hebben een heel programma voorbereid, maar mijn oog viel nu op:
https://londonpass.com/
Als ik het goed lees kost me dat £300 en kan ik behoorlijk wat monumenten bezoeken voor dat geld. Iemand ervaring hiermee?
Ik ga later nog eens een tabel maken met de dingen die we plannen te bezoeken en hun prijs en dat er tegen houden.
London Pass
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
Je moet opletten met dergelijke passen. Lees aandachtig de voorwaarden en of de zaken die je wil bezoeken ook ALTIJD met de pass te bezoeken zijn zonder andere beperkende voorwaarden.
Enkel jij kan de beoordeling maken door een lijst van de te bezoeken plaatsen te maken met de prijs. Weegt dat op tegen de 300 pond. Als ik zo eens kijk zie ik dat je al ongeveer 10 attracties moet doen om er winst op te maken.
Zo'n passen heb ik tot nu toe enkel gebruikt voor bvb nationale parken maar daar weet je op voorhand welke je wil doen en of de prijs dus zal opwegen tegenover het voordeel.
Enkel jij kan de beoordeling maken door een lijst van de te bezoeken plaatsen te maken met de prijs. Weegt dat op tegen de 300 pond. Als ik zo eens kijk zie ik dat je al ongeveer 10 attracties moet doen om er winst op te maken.
Zo'n passen heb ik tot nu toe enkel gebruikt voor bvb nationale parken maar daar weet je op voorhand welke je wil doen en of de prijs dus zal opwegen tegenover het voordeel.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 148 keer
- Bedankt: 108 keer
Ik heb hem (ruim 15 jaar geleden) ook gebruik.
Zoals Dizzy opmerkt, opletten met die dingen.
Ik vond dat het een zekere druk op je bezoeken legt. Bij mij toch. Je wil zoveel mogelijk doen om je geld uit de pas te halen.
In Porto had ik eerder dit jaar ook zo'n pas, en had weer hetzelfde gevoel, al was de prijs daar veel lager en voelt het minder erg aan als je 'slechts break even' geraakt.
Wat wel makkelijk is (vind ik) zijn passen voor het openbaar vervoer.
Geen zin om te stappen? Even de Metro in, al is het maar voor 1 halte. Je bent op een plek waar niets te zien is? Hop, de bus op, even blijven zitten tot je iets leuks ziet en bij de volgende stop er uit.
Dan is het de berekening maken tussen de OV pas en de stadspas (waar OV bij in zit).
Allemaal heel persoonlijk.
Zoals Dizzy opmerkt, opletten met die dingen.
Ik vond dat het een zekere druk op je bezoeken legt. Bij mij toch. Je wil zoveel mogelijk doen om je geld uit de pas te halen.
In Porto had ik eerder dit jaar ook zo'n pas, en had weer hetzelfde gevoel, al was de prijs daar veel lager en voelt het minder erg aan als je 'slechts break even' geraakt.
Wat wel makkelijk is (vind ik) zijn passen voor het openbaar vervoer.
Geen zin om te stappen? Even de Metro in, al is het maar voor 1 halte. Je bent op een plek waar niets te zien is? Hop, de bus op, even blijven zitten tot je iets leuks ziet en bij de volgende stop er uit.
Dan is het de berekening maken tussen de OV pas en de stadspas (waar OV bij in zit).
Allemaal heel persoonlijk.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
Ik heb eens mijn berekening gemaakt en het lijkt me, voor onze planning, niet interessant.
We hebben de zoo bijvoorbeeld niet ingepland wegens heel duur. Met die pas kan dat dan weer wel.
Maar het lijkt me inderdaad amper de moeite, wat maakt dat we misschien beter zijn om gewoon te doen waar we goesting in hebben, zonder zo'n ding dat je al dan niet onbewust gaat sturen.
We hebben de zoo bijvoorbeeld niet ingepland wegens heel duur. Met die pas kan dat dan weer wel.
Maar het lijkt me inderdaad amper de moeite, wat maakt dat we misschien beter zijn om gewoon te doen waar we goesting in hebben, zonder zo'n ding dat je al dan niet onbewust gaat sturen.
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
Ik herinner mij niet dat we ooit ergens zo'n pasje genomen hebben.Het LIJKT altijd interessant (gratis op sommige plaatsen, vermindering op andere) maar als je alles rekent moet je meestal nogal wat moeite doen om zelfs break even uit te komen.
Hetzelfde voor sommige "dagpassen" voor OV. Vooral rekenen met wat je wil doen en je niet laten leiden door "als we daar naartoe gaan hebben we xx vermindering".
Hetzelfde voor sommige "dagpassen" voor OV. Vooral rekenen met wat je wil doen en je niet laten leiden door "als we daar naartoe gaan hebben we xx vermindering".
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 22 keer
Zoals door anderen reeds vermeld.
Een pas voor de metro voor meerdere dagen kan interessant zijn.
Als je van plan bent om het British national museum te bezoeken, mag je hier toch al een hele dag voor rekenen. Tickets moeten tegenwoordig wel op voorhand gereserveerd worden, maar toegang is gratis
Een pas voor de metro voor meerdere dagen kan interessant zijn.
Als je van plan bent om het British national museum te bezoeken, mag je hier toch al een hele dag voor rekenen. Tickets moeten tegenwoordig wel op voorhand gereserveerd worden, maar toegang is gratis
- Flying
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 80 keer
- Bedankt: 80 keer
Geen ervaring met de London Pass, wel met de New York Pass. Heb veel moeite moeten doen om het geld eruit te halen, zoals eerder al gezegd werd. Waar je ook zeker mee moet opletten is met wachtrijen/reservaties. In New York werken heel veel zaken met tijdsloten, waardoor je eerst langs moet gaan om een tijdslot te boeken om dan later op die dag terug te keren. Ik kon de pass bijvoorbeeld niet gebruiken om een bezoek voor een andere dag in te plannen.
Voor verschillende bezienswaardigheden (911 memorial museum, Rockefeller, Madame Tussauds, Cruise by night, Intrepid Sea, Air and Space museum) moesten we in een rij gaan staan om tickets te bemachtigen die dan ook nog eens enkel op diezelfde dag gepland konden worden. De mogelijke besparing weegt in dat geval, voor mezelf, niet op tegen het gemak van meteen een ticket met tijdslot te kunnen boeken via de website/app om zo wachtrijen te omzeilen.
Voor verschillende bezienswaardigheden (911 memorial museum, Rockefeller, Madame Tussauds, Cruise by night, Intrepid Sea, Air and Space museum) moesten we in een rij gaan staan om tickets te bemachtigen die dan ook nog eens enkel op diezelfde dag gepland konden worden. De mogelijke besparing weegt in dat geval, voor mezelf, niet op tegen het gemak van meteen een ticket met tijdslot te kunnen boeken via de website/app om zo wachtrijen te omzeilen.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
Dat is iets wat wij in London ook ondervonden hebben, de rij "mensen met ticket" was veel langer dan de rij "mensen die gewoon ter plekke een ticket kochten"
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
We hebben besloten dat we de pas laten voor wat het is, als er een verschil te behalen valt dan moeten we ons schikken naar hen en die vrijheid willen we niet afgeven voor enkele eventuele £ verschil.
ivm het openbaar vervoer en die pas gaan we gaan voor een oyster pas voor de kinderen en een credit card (Wise) voor mij.
Blijkbaar kan ik in het station de oyster pas laten veranderen zodat ze aan half tarief rijden en als ik de daily cap bekijk dan ga ik me niet laten tegenhouden om op elke bus of metro te stappen die we willen.
Dit soort van reizen doen we niet elke dag. Het hotel en het vervoer kosten al ongeveer €1.500 dan wil ik me niet door nog een paar 10-tal € dingen ontzeggen die we echt willen doen.
Bedankt alvast voor jullie inbreng.
ivm het openbaar vervoer en die pas gaan we gaan voor een oyster pas voor de kinderen en een credit card (Wise) voor mij.
Blijkbaar kan ik in het station de oyster pas laten veranderen zodat ze aan half tarief rijden en als ik de daily cap bekijk dan ga ik me niet laten tegenhouden om op elke bus of metro te stappen die we willen.
Dit soort van reizen doen we niet elke dag. Het hotel en het vervoer kosten al ongeveer €1.500 dan wil ik me niet door nog een paar 10-tal € dingen ontzeggen die we echt willen doen.
Bedankt alvast voor jullie inbreng.