Ik ben voor kennissen op zoek naar een vaste telefoon waarop ik een bluetooth headset kan aansluiten. Liefst een bedraad toestel, als dat niet kan mag DECT ook. Op IP phones is dat best te vinden, maar we hebben een klassiek analoog POTS toestel nodig, ik heb geen zin in constructies met Fritzboxen ed om eerst naar IP te gaan.
Tot nu toe heb ik enkel de Gigaset e720 gevonden. De Panasonic KX-TGD890 kan het ook, maar die wordt blijkbaar niet in Europa verkocht, en beide zijn DECT. Iemand nog een andere suggestie?
Opgelet: niet elke telefoon met bluetooth ondersteunt headsets; soms is het enkel voor inlezen van contactlijsten, of om handsfree met je gsm te bellen. Voor zover dat laatste enige toegevoegde waarde heeft...
Vaste (PSTN) telefoon met bluetooth headset mogelijkheid
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 94 keer
Vanwaar de vereiste van een bluetooth headset? Gaat het om iemand die een hoorapparaat met bluetooth heeft en zo wil kunnen bellen of gaat het puur over het kunnen rondlopen tijdens het bellen met een headset op? In dat laatste geval ga je wellicht veel meer headsets op basis van DECT vinden die je aan je vaste toestel kan hangen (bvb. Jabra pro 900) dan vaste toestellen met ondersteuning voor bluetooth headsets.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 145 keer
De bedoeling is inderdaad kunnen rondlopen met de headset op. Ze hebben nu een DECT headset en die is uit elkaar aan het vallen. In bluetooth headsets is er erg veel keuze, waardoor die dingen vaak een stuk goedkoper zijn dan DECT headsets.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
- Bedankt: 780 keer
Ik heb hier een Plantronics C65 die hier al jaaaaren dienst doet (wel al eens batterij vervangen). Is een headset op DECT, dus ik moet naar de headset doorverbinden of rechtstreeks daarmee opnemen als ik 'm wil gebruiken. Voor uitgaande gesprekken beetje onhandig aangezien ik eerst nummer moet vormen en bellen met een telefoontoestel en dan naar de headset doorverbinden. Dat gaat dan eerst via ruggespraak en dan pas doorverbonden zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 145 keer
Juist ja, dat bestaat ook nog. Wat ik bedoelde met "DECT" is de manier van radiocommunicatie; eentje die je tussen de hoorn en het telefoontoestel zelf aansluit dus. Daar is niet zoveel aanbod in, en beland je al snel bij semi-professionele headsets.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 43 keer
Ik heb een dect telefoon met Bluetooth. Gebruik die met een Aeropex headset. Weet alleen het type niet vanbuiten. Is van Gigaset. Zal morgen eens kijken welk type.
Update: Gigaset SL750H Pro
Update: Gigaset SL750H Pro
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)