Een word of warning aan iedereen die ooit een NFL Game Pass heeft aangekocht, bv een jaarabbo of een single-use superbowl access pass.
Het bedrijf DAZN heeft die service overgenomen, en heeft nu iedereen die ooit een Game Pass aankocht, een nieuw jaarabbo aangerekend aan volle prijs, zijnde 190ish euro.
Ook al stond er op de Game Pass dat hij non-renewing was, ze hebben hem dus toch gerenewed aan de volle pot.
Bij mij was het via Paypal, waar de transactie blijkbaar als een "open" transactie stond aangeduid; bij deze dus ook de tip om je Paypal ns na te vlooien op pre-authorized transactions.
Dus omdat ik dit jaar een non-renewing Superbowl pass van 1 euro had aangekocht, hebben ze die nu dus laten renewen voor de volle 190 euro.
Ofwel is er iets serieus foutgelopen bij de overname van de data daar, ofwel hebben ze geprobeerd om een slag te slaan.
Ik ben zelf ook gewaarschuwd door kameraden die hetzelfde voorhadden, dus bij deze.
Opgelet: NFL Game Pass billing miserie
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 757 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
Gelukkig dat je bij PayPal (of je kredietkaart) snel je geld terugkrijgt als je kan aantonen dat je het abonnement opgezegd hebt, of dat het abonnement non-renewing was.ITnetadmin schreef: 04 aug 2023, 23:30 Ik ben zelf ook gewaarschuwd door kameraden die hetzelfde voorhadden, dus bij deze.
Maar idd, het kan geen kwaad af en toe je pre-geautoriseerde betalingen eens na te gaan.
Account => Settings => Payments => Automatic Payments
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 757 keer
Maar dat aantonen gaat moelijk zijn vrees ik.
De oude site is totaal verwijderd en overgegaan in een nieuwe; ik heb er geen screenshots van en de terms en conditions die in de confirmation email gelinked staan, stonden ook op de site en zijn dus ook weg.
Gelukkig wou het bedrijf zelf wel een refund doen (aangevraagd via chat); nu uiteraard zien of dat ook werkelijk gaat gebeuren.
En idd; ik wist zelfs niet dat die automatic payments pagina bestond op paypal. Intussen ns goed uitgevlooid.
De voorbije jaren was dit nooit een probleem; ik heb jaren aan een stuk al zo'n super bowl pass betaald (het ene jaar 25 euro, het andere 1 euro), en die transactie werd nooit auto-renewed, en al zeker niet voor een full year pro pass aan 190 euro.
De oude site is totaal verwijderd en overgegaan in een nieuwe; ik heb er geen screenshots van en de terms en conditions die in de confirmation email gelinked staan, stonden ook op de site en zijn dus ook weg.
Gelukkig wou het bedrijf zelf wel een refund doen (aangevraagd via chat); nu uiteraard zien of dat ook werkelijk gaat gebeuren.
En idd; ik wist zelfs niet dat die automatic payments pagina bestond op paypal. Intussen ns goed uitgevlooid.
De voorbije jaren was dit nooit een probleem; ik heb jaren aan een stuk al zo'n super bowl pass betaald (het ene jaar 25 euro, het andere 1 euro), en die transactie werd nooit auto-renewed, en al zeker niet voor een full year pro pass aan 190 euro.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
Merchant moet aantonen dat je een hernieuwbaar abonnement aanging, jij moet niet aantonen van niet. Maar het help natuurlijk wel als je dat wel kan, dus T/C en emails van abonnementen idd zoveel mogelijk bijhouden en bewaren. Ze staan misschien nog wel in The Internet Archive?ITnetadmin schreef: 05 aug 2023, 15:01 Maar dat aantonen gaat moelijk zijn vrees ik.