Zoals vele mensen heb ik mijn sleutels, en dat zijn er toch een stuk of 10, aan een "bos" hangen. Ik zoek naar een elegantere oplossing, die bovendien voor mijn autosleutel de RFID blokkeert om autodieven te snel af te zijn. Bedoeling is dat dit in de binnenzak kan van mijn kostuum blazer. Dus het mag ongeveer de grootte zijn van een portefeuille (maximum). Idealiter zou er ook een organiseer systeem in de etui moeten zitten zodat ik gemakkelijk kan openen en de juiste sleutel terugvinden.
De grootste sleutel is die van de auto: 8cm lang - 4 cm breed. Voor de rest zijn er "normale" kleine en grote sleutel + een afstandsbediening om mijn garage te openen (6 cm op 3,5 cm) en een badge, alsook een USB-stick.
Kan iemand me iets aanbevelen? Idealiter beschikbaar op amazon, maar moet niet. Tegelijkertijd is er heel veel beschikbaar maar meestal net niet wat ik zoek.
PS: ik heb ooit al zo'n "zwitsers zakmes voor sleutels" gehad om mijn sleutels te organiseren maar dat was het toch net niet want veel sleutels passen er net niet in en dan eindig je toch weer met een "bos".
Op zoek naar een "etui" / "portefeuille" voor mijn sleutels
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 763 keer
Er bestaan ook zo'n "swiss army knife" dingen waar je geen bestaande sleutels in moet steken, maar je eigen bestaande sleutels laten namaken op die houder. Dat lijkt me iets wat élke sleutelmaker kan.
Voor je autosleutel heeft de fabrikant 99,99% wel een hoesje dat die relay attacks tegengaat door het signaal tegen te houden.
Wij hebben voor onze autosleutels een doodnormaal ijzeren bakje dat gesloten kan worden waar we de autosleutels insteken als we thuiskomen.
Voor je autosleutel heeft de fabrikant 99,99% wel een hoesje dat die relay attacks tegengaat door het signaal tegen te houden.
Wij hebben voor onze autosleutels een doodnormaal ijzeren bakje dat gesloten kan worden waar we de autosleutels insteken als we thuiskomen.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
- Bedankt: 1450 keer
Ja, ik kan alles apart proberen te regelen maar ik zoek eigenlijk gewoon een handige "all in one" oplossing. Het meest eenvoudige is een doodgewone portemonnee met RFID protection, maar dan liggen mijn sleutels daar gewoon door elkaar.
Misschien moet ik gaan voor zoiets? en dan de kaartvakjes gebruiken als sleutelvakjes?
Misschien moet ik gaan voor zoiets? en dan de kaartvakjes gebruiken als sleutelvakjes?
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 108 keer
Vroeger hadden wij zoiets, maar nu alleen huissleutel en autosleutel aan een ring.

https://www.trendhim.be/montreal-bruine ... der-p.html

https://www.trendhim.be/montreal-bruine ... der-p.html
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
- Bedankt: 780 keer
Ik heb een karabijnhaak als sleutelhanger en dan ringen per set sleutels (per huis), waar ik dan enkel de sleutelset aan hang die ik nodig heb. Daarmee houd ik m'n sleutelbos' relatief simpel. Ik heb ook zoveel mogelijk sleutels vervangen door gekleurde aluminium-sleutels zodat de sleutelbos ook lichter is en minder lawaai maakt. Autosleutel houd ik apart. Ik laat meestal ook m'n sleutels in de auto liggen en neem enkel de autosleutel mee op zak.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
Die gekleurde aluminiumsleutels heb ik voor sommige sloten ook, ze zijn lichter maar ook sletiger.
Verder volg ik de voorstellen hier met interesse.
J.
Verder volg ik de voorstellen hier met interesse.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...