Parkeren via app 4411 of sms

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Hallo,

Mijn ouders hebben een Telenet all in abo, en zouden ook graag willen gebruik maken van de 4411 app voor parkeren. Ze hebben dit eens gezien en vinden dit heel erg handig.

Echter geeft de app een foutmelding (Whoops er is iets misgelopen ofzo) bij het willen activeren van een parkeerbeurt.
Ik heb naar Telenet gebeld, en daar stonden alle "setting" goed voor sms parkeren wisten ze me te vertellen.
Dus een mail naar 4411 gestuurd en deze zeggen dat hun platform niet met een Telenet Abo werkt.

Wat is hier nu van aan, want een kameraad van hun, ook met Telenet abo, heeft na 3x te bellen met Telenet nu wel de mogelijkheid om te kunnen sms parkeren naar 4411 (via de app weet ik niet).
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 387 keer

werkt niet met telenet en base.
Dit is al van het begin zo, dat deze providers niet wilden meedoen.

edit : https://support.4411.io/hc/nl/articles/ ... ie-opties-
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 182 keer

4411 via sms of via app?
Want via app is online en betalen via afrekening achteraf. Die je kan betalen via bank of creditcard. Daar heeft je mobile provider dus niets mee te maken.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer

Ik ken alle mogelijkheden niet maar je kan via 4411 wel degelijk afrekenen via de provider.
Wij gebruiken om parkeren af te rekenen nl. altijd (waar beschikbaar) de 4411 app en dat gaat dan automatisch van het beltegoed van de provider af (in casu Proximus).
En iedereen die de code en tf-nummer van je app-account kent kan op die wijze zijn parkeertijd automatisch afrekenen op de eigen tablet/smartphone. :-D
Naast de optie betalen via 4441 app heb je immers ook de betaaloptie "afrekenen via gsm factuur".

Off topic maar je kan met 4411 app ook tickets van De Lijn, NMBS en laden aan openbare laadpunten afrekenen (met een bedrijfaccount).
Laatst gewijzigd door ivob 19 jul 2023, 13:49, in totaal 2 gewijzigd.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

4411 is van Be-mobile en dat is een Proximus bedrijf. Telenet wil er blijkbaar geen overeenkomst mee sluiten voor de afrekening.
Maar zoals gezegd: via de app parkeersessie regelen en achteraf betalen via bank of CC.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 387 keer

orange heeft ook een overeenkomst met proximus
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Ok thanks duidelijk!
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

ivob schreef: 19 jul 2023, 13:25 Ik ken alle mogelijkheden niet maar je kan via 4411 wel degelijk afrekenen via de provider.
Inderdaad, als je met "de" provider Proximus bedoelt :-D
R2D2 schreef: 19 jul 2023, 13:20 4411 via sms of via app?
Want via app is online en betalen via afrekening achteraf. Die je kan betalen via bank of creditcard. Daar heeft je mobile provider dus niets mee te maken.
Of je nu parkeert via de App of via sms maakt niets uit ... Dat werkt met alle providers.
Je kan bij inschrijving kiezen voor maandelijkse betaling achteraf.
Betaling via belkrediet/telefoonrekening werkt niet bij alle providers.

PS
Sedert vandaag kan je digitale betalingen doen via "Telenet Pay". Deze aankopen worden op je Telenet factuur aangerekend onder mobiel verbruik als "Diensten voor derden". Is geactiveerd op alle Telenet mobiele nummers (max 50€ per transactie, max 300€ per maand).
Log out via Mijn Telenet.

Geen idee of 4411 ook ondersteund wordt (zal worden).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

philippe_d schreef: 19 jul 2023, 13:59 Inderdaad, als je met "de" Provider Proximus bedoelt :-D
Wat ik bedoelde leek me redelijk duidelijk toch?
IvoB schreef:(in casu Proximus)
Geen idee waarom je dat in je reactie weg laat en dus een andere context creëert.
Laatst gewijzigd door ivob 19 jul 2023, 14:03, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
dupondje
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 52 keer

Kijk ook zeker eens naar https://seety.co/nl/.
Onlangs ontdekt, en lijkt veel beter te zijn dan 4411 + veel goedkoper (geen transactiekosten!)
ivob
Elite Poster
Elite Poster

dupondje schreef: 19 jul 2023, 14:02 Onlangs ontdekt, en lijkt veel beter te zijn dan 4411 + veel goedkoper (geen transactiekosten!)
Hangt uiteraard van de situatie af.
Wanneer je provider een bedrijfsabo is (in casu Proximus) kan het bijna niet goedkoper. :-D
Alle betalingen (parkeren, reizen met de Lijn, NMBS) gaan dan gewoon van het GSM tegoed af.
Sol Invictus!
dupondje
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 52 keer

ivob schreef: 19 jul 2023, 14:04
dupondje schreef: 19 jul 2023, 14:02 Onlangs ontdekt, en lijkt veel beter te zijn dan 4411 + veel goedkoper (geen transactiekosten!)
Hangt uiteraard van de situatie af.
Wanneer je provider een bedrijfsabo is (in casu Proximus) kan het bijna niet goedkoper. :-D
Alle betalingen (parkeren, reizen met de Lijn, NMBS) gaan dan gewoon van het GSM tegoed af.
Ja? Bij ons bv niet, alle payments/speciale nummers komen op de factuur naar ons toe.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Te Koop forum

Geen transactiekosten in de meeste steden.
Dit is toch niet zo duidelijk, over welke steden gaat het dan?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
Bedankt: 103 keer
Provider
Te Koop forum

dupondje schreef: 19 jul 2023, 14:02 Kijk ook zeker eens naar https://seety.co/nl/.
Onlangs ontdekt, en lijkt veel beter te zijn dan 4411 + veel goedkoper (geen transactiekosten!)
Even nuanceren: in BE slechts beschikbaar in 14 steden en in sommige van die 14 betaal je wel transactiekosten.

Ik heb zelf de 4411 app nooit gebruikt omdat ik geen goed gevoel krijg bij het idee van te betalen om iets anders te betalen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Welke zijn die 14 steden dan? Het lijkt allemaal niet zo transparant/duidelijk.

Betalen om te betalen is inderdaad tegennatuurlijk, zo heb ik ook een afkeer om te betalen om mijn geld tijdelijk aan iemand te geven (banken).
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
Bedankt: 103 keer
Provider
Te Koop forum

Staat op de tarieven-pagina.
https://seety.co/nl/rates
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Merci, vooral Brusselse gemeentes aangevuld met Antwerpen en Oostende. Geen Gent of Mechelen dus.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

Seety ziet er idd mooi uit. Ook duidelijke info over hoeveel het waar en wanneer kost.
Maar gratis transactie kosten is toch vreemd.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Het enige vreemde is dat zij die blijkbaar niet nodig hebben en anderen wel. Het voordeel van het niet betalen hiervoor is dat ze er ook geen teveel gaan sturen :)
ivob
Elite Poster
Elite Poster

dupondje schreef: 19 jul 2023, 14:30 Ja? Bij ons bv niet, alle payments/speciale nummers komen op de factuur naar ons toe.
Dan is de logische uitleg dat het om twee verschillende bedrijven gaat of andere werknemersvoorwaarden binnen hetzelfde bedrijf. :angel:
Sol Invictus!
Taaner242
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 29 keer
Provider
Te Koop forum

Ik gebruik gewoon KBC Mobile daarvoor. Geeft ook een seintje als je terug bij je auto aankomt zodat je er aan denkt om sessie te stoppen.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

Seety gisteren een eerste keer geprobeerd. In Den Bosch (NL).
4411 gaf geen enkele info over parkeertarieven en tijden.
Seety deed uitschijnen dat het maar betalend was tot 18u. (en het was toen als na 19u) Op de automaat stond echter dat het tot 24u was.
Dus toch maar sessie gestart en Seety aanvaardt dat zonder probleem. Elke 15 minuten krijg je een notificatie dat de sessie nog loopt zodat je niet vergeet ze te stoppen. (handig maar als je het vervelend vindt kan je dat ook afzetten).
Als je dat verkiest kan je ook vooraf een bepaalde duur instellen, zoals je een duur kiest op een automaat.
Na 1 uur en 8 minuten sessie gestopt en dadelijk factuur ontvangen via mail. Transactiekost maar 15ct ipv 35ct bij 4411 (maar nog altijd geen transactie te zien in mijn ApplePay...)
Als betaalmethode heb ik ApplePay ingesteld (via CC), maar je kan ook CC rechtstreeks gebruiken. Geen Bancontact (en ook geen Apple Pay via Bancontact maar als je geen CC zou hebben kan je op voorhand wel via Bancontact parkeerkrediet aankopen. (vreemd).
Dus handig dat je de bijkomende info krijgt die 4411 niet geeft maar blijkbaar is die niet altijd 100% accuraat, of althans niet altijd duidelijk. Want de parkeertarieven in Den Bosch zijn vrij complex, zo zijn er bijvoorbeeld 2 oranje zones met elk andere regels en dat is blijkbaar te complex om in de app weer te geven.
Al bij al een aangename eerste kennismaking en ik ga het blijven testen.
Voor wie het ook wil proberen heb ik nog deze referral code waarmee je een euro gratis parkeren krijgt:
https://seety.co/referral/LEVZU40M
openaf
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

https://www.easypark.com/nl-be Gisteren in Rijsel gebruikt zonder bijkosten.
KristofDW
Starter
Starter

Je kan dit best via de 4411 app doen of via de KBC app, dit kan je hiermee ook doen.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

Ik kreeg net mailing van Seety dat het nu ook actief is in Leuven. En dat tot eind september het eerste uur gratis is.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”