IPv6 via Skynet: Hoera

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
snarie
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

'k hier Windows XP met SP1 draaien. Ipv6 geinstalleerd zoals opgegeven op http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/ ... efault.asp
en dan gewoon aanloggen bij Skynet (zelf heb ik Alcatel Speedtouch home), Microsoft Explorer openen en laat je gaan op het Internet 2:

Via Redhat 8.0 idem (werkt ook, maar wel eerst IPv6 stack installeren)

test bijvoorbeeld eens http://www.ipv6.bieringer.de
zie je meer dan "welcome to mirrors.." dan zit je goed. (kijk maar naar je IPv6 nummer)

Let wel op: GEEN proxy server inschakelen, en ook geen NAT router gebruiken. Een tunnel broker is NIET nodig.

Ik heb wel abo op ADSL Plus.

Wie probeert dit ook eens, via ADSL Go bijv, ander OS, andere applicaties etc. Alle feedback welkom.

Zou dit een permanente service zijn? IPv6 nummer verandert wel iedere connectie.

Slu.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Snarie,

het is al een tijdje geleden dat ik deze materie doorgenomen heb, maar ik dacht dat er een paar dingen anders zijn....

Internet2: is niet echt het netwerk waar je op zit als je via een IPv6 surft.... je kan voor zover ik weet ook met een IPv4 je op. Internet 2 is bij mijn weten nog in een experimentele fase waarbij vooral bedrijven, universiteiten en research centra gebruik van maken... dus niet echt voor de gewone sterveling ... ;-)

Wat die IPv6 stackt betreft heb je client-side wel een IPv6 stack... maar je ip dat je van Skynet krijgt: 217.136.x.x of 80.200.x.x is bij mijn weten nog steeds volgens de IPv4 standaard... het kan wel zijn dat je met v6 een v4 ip kan krijgen.... (allez uw post hier hebt ge toch gepost met een IPv4 adres volgens mij) Maybe dat je aan client-side al een IPv6 ip krijgt maar...?

Je abo type zal volgens mij niets veel uithalen want een go en een plus zijn technisch hetzelfde op een upload van 192 en 15gb na, zijn ze identiek aan elkaar.. dus als het met een plus lukt zal dit ook met een go lukken. ;-)

Hmm je ip verandert iedere x, dat is wel normaal want Skynet werkt met dynamic ip-adressing. Iedere connectie new ip of anders alle 36h een nieuw ip, indien je je connectie niet vroeger verbreekt. Indien je dan al een IPv6 ip krijgt, is het normaal dat dit ook wijzigt. Anyhow ik denk dat de ipadressering... bij skynet nog gebeurt volgens IPv4 zenne... ;-)
Dus een permanente service?? je krijgt gewoon je ip en thats it...maar dat ip dat ge van skyner krijgt is geen ipv6 denk ik. Dus dat zal blijven werken.

Effe meer uitleg voor mensen die nog nooit gehoord hebben over IPv6 en Internet 2.

IPv6 is een nieuw Ip standaard die ontwikkeld wordt in navolging van IPv4. Dit omdat er een ip-nummer schaarste is. Die nieuwe standaard zou dit probleem moeten oplossen.
Internet2 is een nieuwe evolutie van het internet, waaronder andere ook in de toekomst met IPv6 ips gewerkt zou moeten worden...

meer info: eens zoeken op google (ga dat ook nog eens doen :p)
meer info over snelheid internet2: tweakers.net

Kan zijn dat ik ook niet volledig juist ben zenne, want ik ben er nog niet goed van op de hoogte van die IPv6 en internet2... :) dus als iemand dat eens goed kan uitleggen ;-)
I love it when a plan comes together!
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Effe corrigeren, er gebeurt wel al ip-adressing bij Skynet via IPv6

de ip-range: 2001:0b78::/32
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”