Hoe oude content lezen op Facebook?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
Bedankt: 103 keer
Provider
Te Koop forum

Ik twijfel of de titel van deze post precies mijn probleem omschrijft, ziehier de uitleg:

Het gebeurt wel eens dat ik op een interessante thread van een forum bots die opgesplitst is in verscheidene pagina's en te lang is om ineens helemaal te lezen.
Op een forum is het gemakkelijk bij te houden op welke pagina je bent gestopt om later weer op diezelfde pagina door te gaan.

Facebook heeft zo ook zijn interessante groepen waarvan ik ook de oude posts wil doornemen. Ik kan ervoor kiezen om de nieuwste berichten bovenaan te zetten en via scrollen naar beneden (of te swipen naar boven indien via de smartphone) wordt de pagina telkens gevoed met oudere berichten.
Nu kan een groep ook zodanig veel posts bevatten dat het niet mogelijk is om alles ineens te lezen, maar hoe kan je dan praktisch bijhouden waar je de volgende keer weer moet inpikken om verder te gaan met het lezen van de oudere posts?
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

Een foto nemen met je gsm?
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Of een screenshot bij gebruik van de smartphone.
Ik zeg niet dat dit niet zal lukken, maar het is te omslachtig om weer eindeloos naar beneden te scrollen om het scherm met oude posts te vullen waarin je vervolgens op zoek moet naar het punt waar je gestopt was.
Ik zoek gewoon een bladwijzer of iets wat daarvoor kan doorgaan.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 211 keer
Provider

Mja, facebook. Ik snap ook nog steeds niet hoe het eigenlijk werkt. :roll:
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht opslaan?

Afbeelding

en dan achteraf lezen:

Afbeelding

Is dit wat je zoekt?
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Nee, dit opent enkel de opgeslagen post met bijhorende reacties, maar laat niet toe om van daaruit verder te scrollen naar oudere berichten in de groep.

Zoals gezegd ben ik op zoek naar een markeerpunt dat de scheiding aangeeft tussen de berichten die ik al gelezen heb en de oudere die ik nog moet lezen.
Vergelijk het op dit forum bijv. met het volgende: het topic "Netflix en account delen binnenkort voorbij?" omhelst op dit moment van schrijven 7 pagina's.
Stel, ik lees tot halfweg de 3de pagina. Ofwel hou ik dat ergens bij dat ik de volgende keer weer moet verder lezen vanaf halfweg de 3de pagina, ofwel sla ik de link op naar daar waar ik ben gestopt, nl. viewtopic.php?p=953091#p953091
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”