Hi
Ik denk er aan om met de trein in begin september naar bordeaux te gaan.
Wie kent er een goed forum voor Frankrijk.
Of wie weet er wat je er te zien is in de buurt en te bereiken is met bus of trein
reis forum frankrijk
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
De website van Bordeaux kan je al veel verder helpen alsook gewoon wat zoeken...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
De touristische info op de site kan je verder helpen.
Sent from my SM-S908B using Tapatalk
Sent from my SM-S908B using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
Dit is de laatste keer dat ik antwoord op een vraag van jou want jij weigert elke keer opnieuw om een deftige vraag te stellen.
We weten niet eens of je Frans verstaat, hoe kunnen we dan een serieus antwoord geven?
Oh, een antwoord naar mij richten is nutteloos, vanaf nu sta je tussen mijn "negeer" lijst.
We weten niet eens of je Frans verstaat, hoe kunnen we dan een serieus antwoord geven?
Oh, een antwoord naar mij richten is nutteloos, vanaf nu sta je tussen mijn "negeer" lijst.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 39 keer
Prima keuze als reisbestemming! Volgens mij ga je je geen seconde vervelen in de stad of errond. Persoonlijk nog nooit geweest maar al wel plekken in de buurt. Allemaal pareltjes.glda19 schreef: 04 jun 2023, 22:28 Hi
Ik denk er aan om met de trein in begin september naar bordeaux te gaan.
Wie kent er een goed forum voor Frankrijk.
Of wie weet er wat je er te zien is in de buurt en te bereiken is met bus of trein
Maar mijn interesses en (gezins)situatie zijn niet jou interesses situatie zoals hier ook naar voren is gekomen. Maar qua sport, op culinear als cultureel vlak zal je ongetwijfeld aan je trekken komen. Fijn verlof!
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 39 keer
Périgord, Vendée als streken en al iets verder Toulouse, Carcasonne en Pepignan. Mountainbiken (VTT) en iets voor het gezin zoals Kajak. Als je dicht aan zee bent is snorkelen ook wel iets dat ik leuk vind maar dat is misschien niet echt een sport

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 17 keer
Carcason voor corona geweest nooit meer veel te druk. Niks typisch meer aan de cite. Is het ene restaurantje of souvenir winkel na het ander. Dit veel vroeger met ouders bezocht.
Toegevoegd na 2 minuten 11 seconden:
Heb wijndegustatie al zien voorbijkomen op internet maar is dan met bus en prijzen om u tegen te zeggen
Toegevoegd na 2 minuten 11 seconden:
Heb wijndegustatie al zien voorbijkomen op internet maar is dan met bus en prijzen om u tegen te zeggen
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 31 keer
Een paar Franse collega's zijn grote fan van de app "Citymapper" (beschikbaar voor Iphone & Android) om ginder makkelijk de beste openbaar vervoer oplossing te vinden om van a naar b te geraken... https://citymapper.com/
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
@glda19 Zou het niet handig zijn om je interesses te vermelden en wat je als aanvaardbaar budget ziet? Wil je rustig gaan wandelen of is bungeejumpen meer je ding? Wanneer is iets een "prijs om u tegen te zeggen"? Reis je alleen of met een gezin/vriendengroep?
Voor de rest geen info over Frankrijk, voor ons is dat land een noodzakelijk kwaad als je naar Spanje gaat
Voor de rest geen info over Frankrijk, voor ons is dat land een noodzakelijk kwaad als je naar Spanje gaat

Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
Veel van die info kan je vinden via google maps. De plaatsen die toeristisch zijn en een view bieden worden op de kaart aangeduid met een camera.
Klik op de stations voor de lijnen en zelfs reistijden.
Met Google Earth kan je nog verder gaan en krijg je een beeld van hoe het er echt uit ziet, zeker in de bergen kan dit helpen, voor steden iets minder.
Zoek op Youtube naar video's over de streek, kan je ook goeie tips opleveren.
Voor resto's, volg de locals of vraag hun advies. vermijd plaatsen waar heel veel toeristen gaan, zeker als ze achter een vlag lopen of geringd zijn. Vermijd ook reato's waar ze denken dat je zo dom bent dat je de beschrijving in 8 talen niet begrijpt en er daarom nog een afgeschenen foto bij plaatsen.
Koop een goede gids die recent is (Lonely planet of Rough guide, voor Frankrijk Routard), die staan vol met tips. Huur anders wat boeken in de bib over uw bestemming. Er is ook wegwijzer (reiskrant) met reisbeschrijvingen.
Klik op de stations voor de lijnen en zelfs reistijden.
Met Google Earth kan je nog verder gaan en krijg je een beeld van hoe het er echt uit ziet, zeker in de bergen kan dit helpen, voor steden iets minder.
Zoek op Youtube naar video's over de streek, kan je ook goeie tips opleveren.
Voor resto's, volg de locals of vraag hun advies. vermijd plaatsen waar heel veel toeristen gaan, zeker als ze achter een vlag lopen of geringd zijn. Vermijd ook reato's waar ze denken dat je zo dom bent dat je de beschrijving in 8 talen niet begrijpt en er daarom nog een afgeschenen foto bij plaatsen.
Koop een goede gids die recent is (Lonely planet of Rough guide, voor Frankrijk Routard), die staan vol met tips. Huur anders wat boeken in de bib over uw bestemming. Er is ook wegwijzer (reiskrant) met reisbeschrijvingen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.