Telenet TV App op een Nvidia shield.

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Coop
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik heb een telenet abonnement.
In mijn man cave heb ik een oled staan, maar geen kabel liggen.
Maar wel internet en een Nvidia Shield.

Kan ik op de shield de Telenet TV App installeren?
Werkt dat een beetje goed?
Is het 1080p of 4k?
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 42 keer

Na eerst de Yelo TV app gebruikt te hebben en werd stopgezet, gebruiken we een klein half jaar de Flow app. (geen decoder meer in huis)
Maar sinds een kleine week staat op het Flow app-icoontje een rode banner met de woorden "wordt stopgezet". Via Netweters gelezen dat je in de toekomst Telenet TV app zal moeten gebruiken, dus alvast eens geïnstalleerd op mijn ShieldTV en zeer kort getest.
Dus je kan op de ShieldTV de app Telenet TV installeren, geen probleem.

De beeldkwaliteit leek wel ok, maar geen idee welke resolutie. 4K zou me straf lijken, eerlijk gezegd?
Je kan de app dus altijd zelf eens installeren, met je Mijn Telenet account aanloggen, en gewoon via een link/qr code je apparaat activeren en done.

Zelfde 60 dagen dat een "opname" beschikbaar blijft als bij Flow, en voorlopig nog geen limiet tegengekomen van tegelijk geplande "opnames".

Ik verkies voorlopig wel de Flow app, want bij opgenomen programma's kan je daar nog steeds reklame doorspoelen. Bij mijn korte Telenet TV app test: weer verplicht reklame kijken vooraleer het opgenomen programma begint (ik had het VTM Nieuws opgenomen). Was al genoeg om niet meer verder te testen. Ik zal de Flow app wel blijven gebruiken tot het niet meer werkt.

Maar dit weekend test ik waarschijnlijk Telenet TV nog wat verder. (Na de initiële ondoorspoelbare reklame, kan reklame tijdens programma's nog doorgespoeld worden? Hoe vlot/gebruiksvriendelijk gaat het live-zappen van zenders? Werken 888-ondertitels (mis ik bij Flow)? etc)
Jap
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

Zou perfect moeten werken. Belgische TV bestaat niet in 4k, dus max 1080p jammer genoeg.
Amazor
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 67 keer
Recent bedankt: 1 keer

Jap schreef: 01 jun 2023, 01:00 Zou perfect moeten werken. Belgische TV bestaat niet in 4k, dus max 1080p jammer genoeg.
En zelfs dat is wat te hoog gegrepen.

TV via DVB is 1080i, Telenet Yelo had streams voor de grootste Vlaamse zenders in 1080p, maar toen de vervangende app Telenet TV voorgesteld werd, werd in kleine letters gezegd dat 1080p-streams (voorlopig) niet meer aangeboden zouden worden.

Ook App TV van TV Vlaanderen houdt het nog steeds bij 720p voor zover ik weet. Tot voor kort waren er zelfs veel Vlaamse zenders nog in SD.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Orange Connected Mobile Plus (Samsung Galaxy S24) /// BASE 0 /// JIM Mobile
jollito
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 7 keer

TimoLimo schreef: 31 mei 2023, 15:52 Na eerst de Yelo TV app gebruikt te hebben en werd stopgezet, gebruiken we een klein half jaar de Flow app. (geen decoder meer in huis)
Maar sinds een kleine week staat op het Flow app-icoontje een rode banner met de woorden "wordt stopgezet". Via Netweters gelezen dat je in de toekomst Telenet TV app zal moeten gebruiken, dus alvast eens geïnstalleerd op mijn ShieldTV en zeer kort getest.
Dus je kan op de ShieldTV de app Telenet TV installeren, geen probleem.

De beeldkwaliteit leek wel ok, maar geen idee welke resolutie. 4K zou me straf lijken, eerlijk gezegd?
Je kan de app dus altijd zelf eens installeren, met je Mijn Telenet account aanloggen, en gewoon via een link/qr code je apparaat activeren en done.

Zelfde 60 dagen dat een "opname" beschikbaar blijft als bij Flow, en voorlopig nog geen limiet tegengekomen van tegelijk geplande "opnames".

Ik verkies voorlopig wel de Flow app, want bij opgenomen programma's kan je daar nog steeds reklame doorspoelen. Bij mijn korte Telenet TV app test: weer verplicht reklame kijken vooraleer het opgenomen programma begint (ik had het VTM Nieuws opgenomen). Was al genoeg om niet meer verder te testen. Ik zal de Flow app wel blijven gebruiken tot het niet meer werkt.

Maar dit weekend test ik waarschijnlijk Telenet TV nog wat verder. (Na de initiële ondoorspoelbare reklame, kan reklame tijdens programma's nog doorgespoeld worden? Hoe vlot/gebruiksvriendelijk gaat het live-zappen van zenders? Werken 888-ondertitels (mis ik bij Flow)? etc)
Met de app kan je toch 7 dagen terugkijken? Dan hoef je het nieuws bv. niet op te nemen en heb je ook geen reclame denk ik (ben niet 100% zeker).
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 42 keer

Ik slaag(de) er niet in om 7 dagen terugkijk zonder verplichte reklame te bekijken, en ook om de 1 of andere reden kan je zelfs niet doorspoelen bij dat soort terugkijken. al het voorgaande werkt wel (met Flow) als het met Mijn TV is opgenomen. Zal het nog eens herproberen in ieder geval :)

Edit:
Wat testjes:
Flow 7-dagen terugkijkTV:
- VTM Nieuws: geen reclame, kan het wel niet doorspoelen "Deze zender staat doorspoelen niet toe"
- Het Journaal: geen reclame/sponsors, kan wel doorspoelen

Telenet TV 7 dagen terugkijkTV:
- VTM Nieuws: geen reclame, kan doorspoelen!!
- Het Journaal: geen reclame/sponsors, kan doorspoelen

Flow Cloud opnames:
- alles doorspoelbaar op elk moment

Telenet TV cloud opnames:
- VTM Nieuws: beginreclame soms doorspoelbaar, meestal niet, programma doorspoelbaar,
- Patient Dompi: beginreklame niet doorspoelbaar, programma zelf doorspoelbaar, andere reclameblokken ook doorspoelbaar
- Special Forces: beginreklame niet doorspoelbaar, reclameblokken doorspoelbaar

Resoluties en bitrates Telenet TV op mijn ShieldTV Pro 2019 en 200mbit downstream: (Edit 2: besef nu dat dit op mijn 1080p plasma is, zal later eens checken bij de 4k oled, geen idee of dat invloed op de resolutie heeft)
- 60 dagen cloud opname: 720p, 4,20mbit
- 7 dagen terugkijkTV: 720p, 4,20 mbit
- VTM live: 1080p, 6,68mbit, reported en actual bitrate 4,20 mbit
- VRT live: idem VTM
- Play4 live: idem andere zenders
Coop
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Jap schreef: 01 jun 2023, 01:00 Zou perfect moeten werken. Belgische TV bestaat niet in 4k, dus max 1080p jammer genoeg.
Met orange kabel box hebben mijn ouders canvas één en vtm toch in 4k? Bepaalde programma's dan toch, of vergis ik me nu?
Mantis
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

TimoLimo schreef: 01 jun 2023, 17:53 - 60 dagen cloud opname: 720p, 4,20mbit
- 7 dagen terugkijkTV: 720p, 4,20 mbit
Het viel mij altijd al op hoe slecht de beeldkwaliteit is van de 'opgenomen' programma's.
Zeker in verhouding tot de oude digicorders die het DVB-C signaal recorden.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1934 keer
Recent bedankt: 4 keer

Coop schreef: 02 jun 2023, 11:22Met orange kabel box hebben mijn ouders canvas één en vtm toch in 4k? Bepaalde programma's dan toch, of vergis ik me nu?
Je vergist je. De tv-box doet gewoon aan upscaling van het 1080i25 DVB-C-signaal: https://www.digitalbitrate.com/dtv.php? ... =0&lang=en

Voor streaming heeft het Telenet-coaxnetwerk blijkbaar onvoldoende bandbreedte ter beschikking om iedereen tegelijkertijd Netflix in 4K te laten streamen. (EuroDOCSIS-bandbreedte van node gedeeld door gemiddeld aantal breedbandklanten per node ligt onder de 10 Mbps)
Vandaar wellicht de lage bitrates en resoluties.
Ze zijn zelfs lager dan de eigen zender-apps VRT MAX (1080p50 - 5 Mbps) en VTM GO (1080p25 - 5 Mbps).
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”