Naar welke podcast luister je (en waarom)?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Naar aanleiding van het Nerdlandfestival topic...

Naar welke podcast luister je en waarom?
Gezien het grote aanbod is het altijd interessant om suggesties te krijgen.

Mijn lijstje:
Nerdland podcast (wetenschap in de breedste vorm)
Welcome to the AA (Alex Agnew interviewt "interessante mensen")
Mosselen om half twee (Xander de Rijcke and friends)
Fokcast (Fokke van der Meulen en gasten) Skip ik soms, afhankelijk van het onderwerp/gast
Ben je nog aan het kijken (Xander de Rijcke over TV/Film)
Tijdens de rust (Nigel Williams, 15 min over "niets" )
Electra podcast (Wouter Monden, sporadisch, afhankelijk van de gast(en), comedians/cabaretiers)
The problem with Jon Stewart (Jon Stewart.. duh... politiek getint )
Bye, Maurice
https://on4bam.com
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

2.5 admins
Bad voltage
Click here
Darknet diaries
Digital citizen
Enterprise Linux security
Late nite linux
Linux after dark
Linux downtime
Linux matters
2600 off the hook
Open source security podcast
Random but memorable
Risky.biz
Shared security podcast
The hacker factory
The home lab show
This week in tech

Sent from my SM-S908B using Tapatalk

Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Recent bedankt: 38 keer
Provider
Te Koop forum

Maarten van rossem af en toe eens. Voor de rest geen tijd voor
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

Ben precies de enige die de podcast hype nooit heeft begrepen. Ik kijk (of lees) liever naar iets dan dat ik zo precies zinloos voor me uit zit te staren om naar iets te luisteren. Nu, praatprogramma's interesseren me over het algemeen totaal niet.

Dus mijn antwoord: ik luister naar geen enkele podcast.
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Podcasts zijn dan ook iets voor als ik naar het werk rij ;)
Gewoon thuis zet ik dat nooit op, tenzij bvb bij wat tuinwerk.

Sent from my SM-S908B using Tapatalk

butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 480 keer
Bedankt: 114 keer

"Podcast luisteren" is bij mij geen op zichzelf staande activiteit maar eerder een aanvulling op een saaie bezigheid: in de auto, op de fiets, tijdens het koken, kuisen, afwassen, ...

Mijn huidige subscriptions:
  • Welcome to the AA
  • Nerdland maandoverzicht
  • Mosselen om half twee
  • Fokcast, als de gast of het onderwerp me interesseert
  • P1 podcast, meestal enkel de quali en race reviews
  • Shift-F1
  • The Paddock (Play Sports)
  • Ben je nog aan het kijken

Van de volksjury heb ik ook de special over de bende van Nijvel geluisterd, die is ook zeker aan te raden!
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 3 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

SPR schreef: 29 mei 2023, 15:07 Ben precies de enige die de podcast hype nooit heeft begrepen. Ik kijk (of lees) liever naar iets dan dat ik zo precies zinloos voor me uit zit te staren om naar iets te luisteren. Nu, praatprogramma's interesseren me over het algemeen totaal niet.

Dus mijn antwoord: ik luister naar geen enkele podcast.
Inderdaad: ik heb de hype nooit begrepen, evenals al die tutorials die tegenwoordig op YouTube te vinden zijn. Geef mij maar lopende tekst met hier en daar een screenshot, dat neem ik dan op mijn tempo door ipv. het tempo van degene die het filmpje gemaakt heeft. Als achtergrond zou voor mij niet lukken want ik moet mij te hard concentreren om het gesprek te volgen.
Computer(k)nul
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
Bedankt: 133 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik herken dat Sinna,

Maar sinds vorig jaar wel momenten gevonden dat een goeie podcast mij wel aanspreekt bijv. alleen in de wagen of op de fiets.

- De 7 van de tijd(is gewoon een economisch nieuwsbericht)
- De standaard vandaag
- De stemmen van Assisen ( 2 reporters van het nieuwsblad die assisenzaken bespreken )
- Tweakers podcast (naargelang de onderwerpen)

Engels of Franstalige probeer ik te mijden, ik moet teveel moeite doen om mij te concentreren en dan herken ik de reden van Sinna heel erg.
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Ik luister in de wagen tijdens lange ritten. Eenmaal in een stad of bij slecht weer gaat die uit want dan kan ik niet volgen (of niet rijden).
Als ik een wandeling maak of een fietstocht luister ik ook graag.
Er is zoveel in zoveel genres.

De stemmen van Assisen - voor en nabespreking van actuele assisenzaken
Geschiedenis voor herbeginners - de titel zegt alles
Vrolijke vrekken - zeer luchtige podcast over zo zuinig mogelijk door het leven gaan maar niet gierig. (of zoiets)
Iedereen levenslang? - Ex-gedetineerden die vertellen over hun terugkeer in de maatschappij
De volksjury - 2 kwebbeltrezen die over true crime praten (en veel te veel over de mol)
Nerdland - wetenschap voor iedereen
De Bourgondiërs - de geschiedenis over de Bourgondiërs (had je niet verwacht hé!)
Leopold II - tsja...
Waar is zuster Gabriëlle - zoektocht naar een verdwenen non (non-fictie)
Laura H - De terugkeer van een isis-bruid
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 29 keer

ik luister in de auto van en naar het werk en "s middags tijdens mijn pauze (ga ik halfuurtje wandelen) en bij langere autoritten ideaal voor mij want de radiozenders in bijvoorbeeld Frankrijk is toch veel gebabbel en oubollige muziek.

oa
Nerdland
Welcome to the AA
Tweakers
Bright
Tech45
DS Podcast
In het wiel
De reeksen van Johan Opdebeeck
Geschiedenis voor herbeginners

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

Ik vind het soms wel leuk om eens een audioboek te beluisteren terwijl ik rijd.
Dat gebruik ik ook om andere talen te oefenen.
Ik zoek meestal naar gratis audioboeken, vaak worden die door radiozenders uitgezonden.
De BBC heeft er een aantal, WDR (Duits) ook.
Het kan een langer autotraject aangenaam maken.
Wel belangrijk dat je je aandacht nog altijd op de weg houdt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 43 keer

Nerdland podcast
De volksjury
Vrolijke vrekken

Luister vooral s avonds als ik doorwerk als de zaak gesloten is. Moet dan wel regelmatig pauzeren om mij te concentreren op het werk.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer
Recent bedankt: 10 keer

SPR schreef: 29 mei 2023, 15:07 Ben precies de enige die de podcast hype nooit heeft begrepen. Ik kijk (of lees) liever naar iets dan dat ik zo precies zinloos voor me uit zit te staren om naar iets te luisteren.
Het is een "hype" omdat het een "hip" woord is, maar het opnemen van audio en ter beschikking stellen om te downloaden, bestaat al wel langer dan van de corona-hype.
Interne Keuken, van VRT/Radio1 bracht hun "podcasts" (gewoon het ganse programma opgenomen en online gezet, zonder het nieuws) al van in het begin uit (2010).

Ik zet "podcasts" op als ik iets doe op automatische piloot: was ophangen, was afdoen, de afwas doen, onkruid trekken, poetsen, hardlopen, tomaten dieven, autorijden, bepaalde handelingen in een elektrische installatie, ...
Als ik actief moet nadenken - en dus niet automatische piloot - zet ik iets anders op.

Als ik de lijst van sommigen zie... Wow, hoe vind je daar de tijd voor?

Mijn lijstje:
- The Economist - Audio Edition -> 8u/week
- France Inter - Géopolitique -> 6m/dag
- RTS.ch - CQFD -> 1u/dag (af en toe)
En vroeger dus ook Interne Keuken, maar die 2u/week kreeg ik er gewoon niet meer bij. Zoveel was hebben we niet per week :).

Waarom?
De franstalige podcasts om ook wat aan accenten gewoon te raken, ik luisterde gedurende een paar jaar ook naar een podcast uit Canada. Dat is toch echt heel ander Frans dan Parijs', Brussels of Waals. Als dit onbekend klinkt, luister dan eens naar het Engels van een Indiër. Daar moet je ook aan wennen :).
De audio edition van The Economist is gewoon het ganse (wekelijkse) magazine ingelezen door native speakers. Qua journalistiek en kritisch denken staan die wel wat verder dan wat er hier in BE te krijgen is, hun doelpubliek is dan ook "wereldwijd" en niet "Vlaanderen".
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 179 keer

darknet diaries
lex fridman
twiml
startalk radio
universiteit van nederland
de bourgondiers

Iedere dag tijdens het uurtje hardlopen. De tijd vliegt voorbij. Ik heb geen TV.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

heist_175 schreef: 30 mei 2023, 08:55 Als ik de lijst van sommigen zie... Wow, hoe vind je daar de tijd voor?
Ik heb zo'n lijstje.
Hoe vind ik daar de tijd voor?
Ik luister al zo'n 10 jaar naar podcasts, dus rek alles maar uit over vele jaren en dan is dat verre van indrukwekkend.
Nu minder dan vroeger, maar als ik voor 't werk de baan op ga is dat vaak voor 4 tot 6 uur alleen in de auto. Dan gaat het behoorlijk snel.
Als ik weg moet dan is dat meestal naar Nederland. Daar is de radio :puke: .
Het is nog niet zo lang dat ik een deftige internet bundel op mijn gsm heb, dus vroeger moest ik op zoek naar alternatieven. Dan komen podcasts snel om de hoek loeren.
remus
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 24 keer

X&O’s (NBA)
De 7 van De Tijd
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Tijd is geen probleem 8)
De radio staat hier altijd aan en ik wissel al eens af met podcasts terwijl ik iets anders doe. Soms luister ik een half uurtje en dan weer een tijd niet. Als de wachtrij dan langer wordt probeer ik in te halen en wat meer te luisteren of skip ik stukken of hele afleveringen. Als de Fokcast over films gaat wordt er meer geskipt, afhankelijk van het genre. Bij de AA hangt het dan weer van de gasten af.

Ik zie het als een magazine, daar lees ik ook in als ik tijd heb en skip oninteressante artikels. Wie een uur in een krant papier of online kan lezen of op YT grasduinen kan ook podcasts luisteren, 't is nu niet dat iedereen moet werken, hé. :angel:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

heist_175 schreef: 30 mei 2023, 08:55 Als ik de lijst van sommigen zie... Wow, hoe vind je daar de tijd voor?
Niet ;)

Een aantal podcasts updaten 1x/maand, sommige 2x/maand, andere wekelijks, dus het valt wel mee.
Verder zijn er ook een aantal waar ik afhankelijk van mijn goesting naar luister. Op m'n langere ritten ben ik nu bezig de back-catalogue van Darknet Diaries door te luisteren, echt wel een aanrader.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 364 keer
Bedankt: 118 keer
Recent bedankt: 2 keer
Te Koop forum

Ik volg 2 podcast, maar via Youtube (is ook video opname)
- Tweakers podcast (naargelang de onderwerpen)
- RacingNews365 podcast (over F1)
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
Bedankt: 135 keer

Mijn lijst van over de jaren heen:

Nederlandstalig:
- Interne Keuken
- De Bourgondiërs
- Nerdland maandoverzicht
- Leopold II (tiendelig, van Johan Op de Beeck, wreed uitgebreid en goed)

Engelstalige (pseudo-)historie:
- Behind The Bastards (naar aanleiding van Elan School episode, maar verder gegaan met allerlei onderwerpen: Engeland vs Ierland tijdens de "Potato Famine; Synanon, Tsaar Nikolaas II, Bill Gates, Elon Musk, etc)
- Hardcore History (van Dan Carlin)
- Fall of Civilizations (Verschillende zeer interessante afleveringen, bv. de Assyriërs, de Sumeriërs, de algemene Bronze Age Collapse, maar ook over Centraal- en Zuid-Amerika: de Mayas, Azteken en de Inca's; maar ook over provincie Britannië tijdens het West-Romeinse Rijk; over de Vikingnederzettingen op Groenland tijdens de Middeleeuwen, etc)

Engelstalige tech:
- The WAN Show

Ik vergeet er waarschijnlijk nog keiveel die ik nadien nog zal toevoegen als het de moeite lijkt.
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 201 keer
Bedankt: 96 keer
Te Koop forum

Voor mij zijn het de volgende (sommige zijn reeds afgelopen):

Nederlandstalig:
- Welcome to the AA -> probeer ik iedere week wel te beluisteren, zelfs de gasten die ik niet echt ken
- Nerdland maandoverzicht -> leuk om wat op de hoogte te blijven (hoewel ook niet altijd super nieuw als je andere bronnen volgt)
- De Popcast van de Week -> kan de droge humor van Stijn Van de Voorde wel appreciëren :)
- De Ongelogen Waarheid: de podcast van Clement Peerens -> afgelopen, maar zo hilarisch

Engelstalig:
- No Such Thing As A Fish -> ontdekking via vermelding in de Nerdland podcast, ZEER entertainend. Insteek is dat 4 mensen (de QI elves voor zij die QI op BBC kennen) hun favoriete fact van de afgelopen 7d vertellen, en de rest er op inspeelt. Interessant voor weetjes nerds :)
- Happened Here -> beetje vreemde eend in de bijt, zijn meer korte verhaaltjes rond toeristische trekpleisters in Londen, verteld door meerdere personen (oa. Stephen Fry en Joanna Lumley)
- Stephen Fry's 7 Deadly Sins -> 2 seizoenen telkens met een andere maar zeer leuke insteek, en zo een fantastische verteller en stem

Er zijn er nog wel meer waar ik hier en daar eens een ep van gehoord heb.

Wanneer ik er naar luister? Vrij gelijkaardig als de rest hier denk ik, bij die activiteiten waar ik weinig mijn hoofd erbij moet houden: openbaar vervoer, wekelijkse zaterdag shopping toer in Gent, bij mijn dagelijkse stretch oefeningen, tijdens het kuisen, afwassen, ...
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 45 keer

In mijn lijstje is er eentje die nog niet vernoemd werd: Self-Hosted (niet altijd even interessant, maar heb er toch al zinnige tips uit gehaald)
Bedankt voor de andere lijstjes, ik ga er zeker nog een aantal van uitproberen!
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Vroeger luisterde ik naar selfhosted en linux unplugged, maar het bijna constante pushen van hun cryptogedoe en podcasts 2.0 heeft me doen afhaken.

Niks mis met een podcast financieel steunen maar niet net die zever.

Sent from my SM-X800 using Tapatalk

BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 45 keer

devilkin schreef: 30 mei 2023, 20:02 Vroeger luisterde ik naar selfhosted en linux unplugged, maar het bijna constante pushen van hun cryptogedoe en podcasts 2.0 heeft me doen afhaken.

Niks mis met een podcast financieel steunen maar niet net die zever.

Sent from my SM-X800 using Tapatalk
Linux unplugged ken ik niet, maar ik vind het bij selfhosted nog meevallen. De lange reclame tussenin vind ik dan weer veel irritanter. Of het gezever over die kerel z'n mobile home en al wat daarbij komt kijken... Soit, het is snel geskipped (?) als je wil hé
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

heist_175 schreef: 30 mei 2023, 08:55 Waarom?
De franstalige podcasts om ook wat aan accenten gewoon te raken, ik luisterde gedurende een paar jaar ook naar een podcast uit Canada. Dat is toch echt heel ander Frans dan Parijs', Brussels of Waals. Als dit onbekend klinkt, luister dan eens naar het Engels van een Indiër. Daar moet je ook aan wennen :).
Die vergelijking is toch niet correct.
Een Indiër heeft Engels niet als moedertaal, een Canadees kan wel Frans als moedertaal hebben, afhankelijk van de regio.
heist_175 schreef: 30 mei 2023, 08:55 De audio edition van The Economist is gewoon het ganse (wekelijkse) magazine ingelezen door native speakers. Qua journalistiek en kritisch denken staan die wel wat verder dan wat er hier in BE te krijgen is, hun doelpubliek is dan ook "wereldwijd" en niet "Vlaanderen".
Goed dat je dat doet, ik heb jarenlang naar Spaanse, Duitse, Franse, Engelse en Portugese radio geluisterd.

Zo ben ik eigenlijk ook bij die audioboeken terechtgekomen (een Duitse "Sturmhöhe" ('Wuthering Heights')) deed mij zin krijgen om ook eens wat audioboeken op die manier te beluisteren.
Wie meer wereldwijd luistert zal merken dat veel van de problemen die als "typisch Vlaams" of "typisch Belgisch" worden afgedaan, zowat overal voorkomen.
De vorm kan wat verschillen, de (pogingen tot) oplossingen ook, maar je hoort heel vaak hetzelfde.
Ontevredenheid over de Covid aanpak?
Had je net zo goed in Duitsland.

Het enige verschil is dat ik meestal niet met "echte" podcasts werkte, ik nam zaken op van satellietradio of kabelradio, zette ze om naar MP3, kopieerde ze op een USB stick en beluisterde ze dan in de wagen terwijl ik toch mijn verplaatsingen deed.
Voordat ik digitaal kon opnemen heb ik zelfs nog een tijdje AM radio beluisterd (BBC World Service), om zo in de wagen tijdens lange verplaatsingen wat wereldnieuws op te pikken.

Dat ik tegenwoordig liever eens een audioboek beluister is omdat ik eens wat anders wil horen dan politiek gekrakeel.

Politiek kan het ook interessant zijn om eens naar La Première te luisteren, dan merk je toch dat het met een linkse regering precies toch ook niet allemaal rozengeur en maneschijn is, en dat ze vaak met enige afgunst naar Vlaamse maatregelen kijken.

Podcast die ik ook nog wel eens beluister: "De Insiders" op Youtube (van Business AM).
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer
Recent bedankt: 10 keer

boulder schreef: 31 mei 2023, 07:27 Politiek kan het ook interessant zijn om eens naar La Première te luisteren, dan merk je toch dat het met een linkse regering precies toch ook niet allemaal rozengeur en maneschijn is, en dat ze vaak met enige afgunst naar Vlaamse maatregelen kijken.

Podcast die ik ook nog wel eens beluister: "De Insiders" op Youtube (van Business AM).
Als je internationale journalistiek gewoon bent, is het niveau van de VRT radio ondermaats. Dat van VRT op TV tenenkrullend (op een paar uitzonderingen na).
Tot je de RTBF opzet. Dat lijkt wel een middelbare school-radio. Ik wil nieuws beluisteren, maar vooral inzichten horen die ik zelf niet kan bedenken of verbanden die ik zelf nog niet gelegd had. Dan moet je dus niet bij de RTBF zijn. Wat een bende.
Vandaar dat ik liever naar Franse (RFI, France Inter) of Zwitserse (franstalige) radio luister. Die zijn wél kritisch.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 7 keer

Niemand die naar Gremlins strike back luistert ? Dit is een Nederlandstalige podcast over film met 3 vaste hosts.
If you can't beat them, confuse them.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

heist_175 schreef: 31 mei 2023, 09:08 Als je internationale journalistiek gewoon bent, is het niveau van de VRT radio ondermaats. Dat van VRT op TV tenenkrullend (op een paar uitzonderingen na).
Klopt, kritische vragen worden bij de VRT -maar vaak ook bij andere zenders en kranten- niet gesteld.
Men laat zich ook vaak veel te snel van de wijs brengen.
Geweld in Brussel?
Dan vragen ze iemand die het allemaal duidt als 'gebrek aan kansen', en dat gaat er dan in als zoete koek bij de journalisten.
Bij buitenlandse media zouden ze zo naïef niet zijn.
Maar hoewel ze naïef zijn, laten ze op de radio dan toch nog meer opinies aan bod komen dan op TV.
Ik heb wel de indruk dat met de toestanden in de Blaarmeersen toch stilaan de ogen opengaan, en men gestopt is met uitvluchten zoeken om het gedrag van sommigen goed te praten.

Het persoverzicht vind ik ook veel beter op de BRF (Duitstalige Belgische radio), dan hoor je een overzicht van alle kranten in dit land, ook de Franstalige.
heist_175 schreef: 31 mei 2023, 09:08 Tot je de RTBF opzet. Dat lijkt wel een middelbare school-radio. Ik wil nieuws beluisteren, maar vooral inzichten horen die ik zelf niet kan bedenken of verbanden die ik zelf nog niet gelegd had. Dan moet je dus niet bij de RTBF zijn. Wat een bende.
Klopt, maar ik vind het vooral interessant voor de situatie in dit land.
Vaak hoor je kritiek op de Vlaamse regering vanuit linkse hoek, dan is het ook goed om te horen hoe het eraan toegaat in Wallonië, waar ze dan een links bestuur hebben.
Blijken ze vaak jaloers naar Vlaanderen te kijken, en vaak concrete voorstellen of systemen van hier (bijv. inburgering, of de kinderbijslag) te loven.

Maar inderdaad, RFI, France Inter zijn interessanter als je internationaal wilt gaan, en je Frans wat wilt oefenen ook.
De internationale kijk vind ik vooral interessant om te zien hoeveel problemen je ook elders terugvindt.
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
Bedankt: 133 keer
Recent bedankt: 7 keer

Hoge bomen van BNR

Gaat over de groep DPG media en vooral over Christian van Thillo.

https://www.bnr.nl/podcast/hoge-bomen

De podcast is gebaseerd op het boek: De Belg
https://doorbraak.be/recensies/de-belg- ... ste-nieuws
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”