Keytrade domiciliëring tegenhouden
- depeje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 44 keer
Heeft nog iemand voor dat een domiciliëring tegenhouden niet lukt bij Keytrade. De opdracht staat gepland voor 22/5, in de toekomst dus. Als ik op de link om de transactie te annuleren klik, krijg ik wel een dialoog om te vragen of ik zeker ben. Als ik dan affirmatief antwoord, gebeurt er niets.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 43 keer
Bizar dat die optie überhaupt wordt getoond, want binnen het SDD-schema heeft de bank daar niets aan te zeggen. SDD's worden beheerd door de schuldeiser. Als je een betaling wil blokkeren, moet je dus bij hem zijn. Een uitgevoerde transactie kan je wel terugclaimen, net zoals je een specifieke schuldeiser kan blokkeren, of een rekening helemaal uitsluiten voor SDD.
- Belgissschenaap
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 137 keer
je kan sowieso nadien de betaling terugvorderen, staat er dan heel snel terug op. die functie werkt sowieso wel goed, bij mij tg
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
- Bedankt: 387 keer
johann schreef: 19 mei 2023, 16:44 Bizar dat die optie überhaupt wordt getoond, want binnen het SDD-schema heeft de bank daar niets aan te zeggen. SDD's worden beheerd door de schuldeiser. Als je een betaling wil blokkeren, moet je dus bij hem zijn. Een uitgevoerde transactie kan je wel terugclaimen, net zoals je een specifieke schuldeiser kan blokkeren, of een rekening helemaal uitsluiten voor SDD.
Bij ing kan je probleemloos transactie tijdelijk of definitief blokkeren.
Je kan zelfs zelf een domiciliëring invieren, als je de codes van schuldeiser hebt.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
Dat is helemaal niet zo bizar en zelfs uitdrukkelijk opgenomen in de mogelijkheden.johann schreef: 19 mei 2023, 16:44 Bizar dat die optie überhaupt wordt getoond, want binnen het SDD-schema heeft de bank daar niets aan te zeggen. SDD's worden beheerd door de schuldeiser. Als je een betaling wil blokkeren, moet je dus bij hem zijn. Een uitgevoerde transactie kan je wel terugclaimen, net zoals je een specifieke schuldeiser kan blokkeren, of een rekening helemaal uitsluiten voor SDD.
Zowel tot net voor de uitvoering als vanaf net na de uitvoering zijn er mogelijkheden voor meerdere partijen (debtor, creditor, debtor bank, creditor bank).
Meer info:
https://www.europeanpaymentscouncil.eu/ ... ctions.pdf
Schema:

Ik kan me voorstellen dat het systeem van Keytrade al op maandag 22/5 staat, het is namelijk een lang weekend en vandaag was een bankholiday.
Het systeem kan in de war zijn, want vanaf D=settlement, kan je als debtor geen "refuse" meer doen, maar moet je een "refund" initiëren.
- depeje
- Elite Poster
Ondertussen zie ik dat het bedrag op Maandag ook van m'n rekening gegaan is. Aan de telefoon vertelde Keytrade me dat ze de transactie die ik wil terugdraaien niet te vinden is. Het komt waarschijnlijk omdat de transactie nog zo recent is dat ze nog zichtbaar is, en het tegenhouden (refusal by debtor?) of terugdraaien (request for refund?) nog niet volledig is uitgevoerd. Ik vind het wel vreemd dat de persoon aan de telefoon niet dezelfde informatie ziet over mijn rekening als ik. Ook vertelde de persoon dat terugdraaien misschien niet mogelijk is, al leek hij ook niet te begrijpen dat het om een SDD ging. Mijn ervaring met een gelijkaardige situatie bij KBC was toch een pak beter. Daar was het altijd duidelijk wat er gaande was, en ging het geld van een geblokkeerde SDD niet eerst tijdelijk van mijn rekening. Ik kan tegenwoordig bij KBC zelf schuldeisers volledig blokkeren. Maar bij Keytrade moet ik nu waardevolle tijd verspillen van mij en van de telefonist aan het opvolgen van deze clustervoortplanting.
- heist_175
- Moderator
Er is werkelijk geen enkel excuus voor wat je hierboven schrijft.
We zijn ondertussen D+1 en dus zou de refund mogelijkheid al lang beschikbaar moeten zijn.
Verwacht verder niet van een 1ste lijn dat die alles weten, inclusief de technische(re) details, van alle bankproducten.
En of het een goed of slecht idee is dat 1ste lijn alle data kan zien, daarover kunnen we een apart topic openen
.
We zijn ondertussen D+1 en dus zou de refund mogelijkheid al lang beschikbaar moeten zijn.
Verwacht verder niet van een 1ste lijn dat die alles weten, inclusief de technische(re) details, van alle bankproducten.
En of het een goed of slecht idee is dat 1ste lijn alle data kan zien, daarover kunnen we een apart topic openen

- depeje
- Elite Poster
Ik moet wel toegeven dat ik gisterenavond had gebeld, dus dat is D+0. Ondertussen (op D+1) zie ik nog steeds dat de transactie uitgevoerd is en heb ik geen mogelijkheid om via de app een refund te vragen.
Het is misschien inderdaad geen goed idee dat een éérstelijnsmedewerker al mijn data kan zien. Hij kon echter wel mijn laatste 3 transacties zien (in dezelfde foute volgorde als dat ik die kan zien) om te verifiëren dat ik ben wie ik zeg dat ik ben.
Het is misschien inderdaad geen goed idee dat een éérstelijnsmedewerker al mijn data kan zien. Hij kon echter wel mijn laatste 3 transacties zien (in dezelfde foute volgorde als dat ik die kan zien) om te verifiëren dat ik ben wie ik zeg dat ik ben.
- heist_175
- Moderator
Banciar gezien was het gisteravond waarschijnlijk wel al D+1, de COT ligt bij sommige banken al om 10u 's morgens
.
Een bank hoeft de mogelijkheid tot refund niet mogelijk te maken in hun kanalen, dat is een commerciële beslissing. Meteen een reden waarom "gratis" (oa Argenta, Keytrade, Beobank, ...) niet bestaat, want al die apps etc moeten ook ontwikkeld & onderhouden worden.
Dat gezegd zijnde: ik heb ook Keytrade, maar niet als "hoofdrekening".

Een bank hoeft de mogelijkheid tot refund niet mogelijk te maken in hun kanalen, dat is een commerciële beslissing. Meteen een reden waarom "gratis" (oa Argenta, Keytrade, Beobank, ...) niet bestaat, want al die apps etc moeten ook ontwikkeld & onderhouden worden.
Dat gezegd zijnde: ik heb ook Keytrade, maar niet als "hoofdrekening".
- depeje
- Elite Poster
Ooh, ik heb keytrade ook niet als hoofdrekening hoor. Ik dacht gewoon dat een domiciliëring een handige manier was om die 5 cent per transactie binnen te rijven. Nieuwe domiciliëringen gaan van KBC gaan. En binnen een paar dagen zal ik eens kijken of ik mijn geld terug heb.