Nieuwe klant - bridge mode momenteel mogelijk?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
vorda
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Hey,

We verhuizen op het einde van de maand naar onze nieuwe woning, waar we enkel aangesloten zijn op coax. Geen fiber in de straat. Business abo, als dat zou uitmaken.

Bridge mode / modem only is een must. Begrijp dat dit technisch mogelijk is bij Telenet, maar lees ook hier en daar dat de aanslepende software issues het onmogelijk maken om zelf de instellingen aan te passen?

Vragen:
1. Hebben nieuwe klanten (die dus meteen in het nieuwe systeem zitten?) dezelfde problemen?
2. kan de telenet router in bridge mode gezet worden door de helpdesk, als ik lang genoeg zaag/aandring?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

vorda schreef: 05 mei 2023, 22:48 Bridge mode / modem only is een must. Begrijp dat dit technisch mogelijk is bij Telenet, maar lees ook hier en daar dat de aanslepende software issues het onmogelijk maken om zelf de instellingen aan te passen?
Vraag aan de technieker die komt installeren een E-router (CV8560E).
Als je het correcte WAN MAC adres hebt van je router, vraag dan eventueel aan de technieker om deze in te stellen in de MAC-passtrough. Misschien kan hij dat al doen tijdens het provisioneren en installeren van de modem?
vorda schreef: 05 mei 2023, 22:48 1. Hebben nieuwe klanten (die dus meteen in het nieuwe systeem zitten?) dezelfde problemen?
Blijkbaar heeft iedereen die op het nieuwe IT platform staat problemen om modem aanpassingen te doen. Ik zou er dus rekening mee houden.
vorda schreef: 05 mei 2023, 22:48 2. kan de telenet router in bridge mode gezet worden door de helpdesk, als ik lang genoeg zaag/aandring?
Geen idee. Dit is ook geen prioriteit voor de Helpdesk, zij hebben opdracht gekregen om de hoogste prioritiet te geven aan de klanten die geen internet, TV of telefoon hebben. Ik zou er dus niet van uitgaan.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1934 keer

Ik zou toch VDSL voorzien in de woning: https://proximus.be/bouwen
Just in case...

CV8560E in bridge-mode werkt momenteel, MAC-adres van je eigen router kan je configureren via "Mijn Telenet".

Als het misloopt "in het systeem" kan de klantendienst niets doen, dan opent men een ticket dat op de stapel van "God weet wie" belandt.
Een klacht via de Ombudsdienst voor Telecommunicatie opent deuren op een hoger niveau in de Telenet-hiërarchie die dan prioriteit aan jouw case kunnen geven.
vorda
Starter
Starter

Bedankt voor de snelle antwoorden! Ga het proberen, hopelijk lukt inderdaad alles al goed bij installatie. Zoniet gaat het duidelijk een lastig verhaal zijn.

VDSL voorzien: mjah, we hebben geen idee waar de aansluiting loopt momenteel (totaalrenovatie, heel de binnenbekabeling is er 1 jaar geleden uit gegooid), en geen tijd/energie om ons er mee bezig te houden :( huis moet af zijn over drie weken en er is nog veel op te volgen, ga al blij zijn als de coax in orde komt.
We lossen het wel op wanneer fiber aansluiting mogelijk is.

Overweeg zelf nog altijd Starlink in het geval die coax niet op tijd in orde is..
Luboli
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 63 keer
Provider

Ik heb al maanden gezever met die bridge functie, sinds dat ik ben overgeschakeld naar dat nieuw systeem heb ik geen rechten om zelfs mijn e-router te bekijken.
Dus al maanden dat ik dat niet kan instellen.
Waarschijnlijk al 5x gebeld met de klantendienst en nog meer via chat, een technieker kan (vertellen ze mij) dat mac adres niet ingeven, op afstand kunnen ze het ook niet, etc.
Op netweters.be zijn er genoeg die hetzelfde probleem hebben.
vorda
Starter
Starter

Luboli schreef: 06 mei 2023, 00:41 Ik heb al maanden gezever met die bridge functie, sinds dat ik ben overgeschakeld naar dat nieuw systeem heb ik geen rechten om zelfs mijn e-router te bekijken.
Dus al maanden dat ik dat niet kan instellen.
Waarschijnlijk al 5x gebeld met de klantendienst en nog meer via chat, een technieker kan (vertellen ze mij) dat mac adres niet ingeven, op afstand kunnen ze het ook niet, etc.
Op netweters.be zijn er genoeg die hetzelfde probleem hebben.
Dat is minder goed nieuws.. Bij Orange werkt het wel denk ik, maar snelheid is zoveel lager daar :(
raf1
Elite Poster
Elite Poster

vorda schreef: 06 mei 2023, 00:18ga al blij zijn als de coax in orde komt.
Ik hoop voor jou dat de coaxkabel al in huis ligt. Anders moest je Telenet minimum 6 weken op voorhand gecontacteerd hebben om de aftakkabel tijdig te kunnen plaatsen.
Voor de installatie van de netwerkverdeler en modem moet je Telenet minimum 3 weken op voorhand contacteren.
vorda schreef: 06 mei 2023, 00:18VDSL voorzien: mjah, we hebben geen idee waar de aansluiting loopt momenteel
Komt normaalgezien binnen vlak naast de elektriciteitskabel. (https://www.weethet.be/Belgacom_soorten ... abels.html)
vorda schreef: 06 mei 2023, 00:18We lossen het wel op wanneer fiber aansluiting mogelijk is.
Dan kan je best nu al een wachtbuis voorzien waar de fiber later je woning kan binnenkomen. Want na een totaalrenovatie wil je toch niet dat ze opnieuw gaan moeten breken en boren om een nieuwe kabel binnen te steken.
vorda schreef: 06 mei 2023, 01:13Bij Orange werkt het wel denk ik, maar snelheid is zoveel lager daar :(
Voldoende snel voor alle internettoepassingen die je gebruikt. Netflix 4K verbruikt bijvoorbeeld 15 Mbps, met 150 Mbps kan je nog met 10 personen tegelijkertijd streamen.
Luboli schreef: 06 mei 2023, 00:41Waarschijnlijk al 5x gebeld met de klantendienst en nog meer via chat
Zonder oplossing en je hebt geen klacht lopen bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie?
Klantendienst kan inderdaad niets doen als er iets mis is met je account in het nieuwe systeem, je case moet hogerop in de hiërarchie geëscaleerd worden en er zijn duizenden cases...
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Ik ben vorig weekend verhuisd en in eenzelfde situatie: tijdelijk Telenet Business Fibernet bij gebrek aan... fiber. :) Hier heeft de technieker op aanvraag de CV8560E geïnstalleerd, waarna ik probleemloos in Mijn Telenet de bridge mode (a.d.h.v. MAC address van m'n eigen router) heb kunnen activeren.
ooh. shiny.
vorda
Starter
Starter

raf1 schreef: 06 mei 2023, 06:49 Ik hoop voor jou dat de coaxkabel al in huis ligt. Anders moest je Telenet minimum 6 weken op voorhand gecontacteerd hebben om de aftakkabel tijdig te kunnen plaatsen.
Voor de installatie van de netwerkverdeler en modem moet je Telenet minimum 3 weken op voorhand contacteren.
We hebben de restanten van de oude kabel gevonden (huis was reeds verbonden) en zouden gewoon zelf een nieuwe aftakkabel klaarleggen die bovenkomt naast de oude.. nogal onvoorbereid zoals je kan zien, hopelijk werkt dat?
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 140 keer
Provider
Te Koop forum

vorda schreef: 06 mei 2023, 01:13 Bij Orange werkt het wel denk ik, maar snelheid is zoveel lager daar
Is 400/40 (Orange speedboost) te laag voor jou?

Bij Orange moet je niet prutsen met MAC adressen, je zet de modem in bridge en het is een echte bridge dan.
Ik kan zelfs meerdere routers er achter zetten die elks een pubIP krijgen.

Maar je hebt bij Orange wel een 3TB piekuren FUP + 20/2 piekuren smallband bij overschrijden (net als consumenten Telenet OneUP bv.) ipv echt unlimited bij Telenet Business
raf1
Elite Poster
Elite Poster

vorda schreef: 06 mei 2023, 11:11nogal onvoorbereid zoals je kan zien, hopelijk werkt dat?
Ja, afspraak maken om de aftakkabel op straat aan te sluiten doe je 6 weken op voorhand.
Dat is een andere dienst dan de "gewone" techniekers die binnenhuis de netwerkverdeler en modem plaatsen.
Dus, onmiddellijk in actie schieten is de boodschap.

Persoonlijk zou ik ook op twee paarden wedden tegelijkertijd en ook een aansluiting op VDSL nemen bij Scarlet, kost 34 euro de eerste maand en altijd opzegbaar.
Gewoon kwestie van binnen 3 weken zeker internet te hebben.
vorda
Starter
Starter

splinterbyte schreef: 06 mei 2023, 11:41
vorda schreef: 06 mei 2023, 01:13 Bij Orange werkt het wel denk ik, maar snelheid is zoveel lager daar
Is 400/40 (Orange speedboost) te laag voor jou?

Bij Orange moet je niet prutsen met MAC adressen, je zet de modem in bridge en het is een echte bridge dan.
Ik kan zelfs meerdere routers er achter zetten die elks een pubIP krijgen.

Maar je hebt bij Orange wel een 3TB piekuren FUP + 20/2 piekuren smallband bij overschrijden (net als consumenten Telenet OneUP bv.) ipv echt unlimited bij Telenet Business
Waarschijnlijk niet te laag hoor. Maar werk betaald toch, dus why not..
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”