Als ik gesprekken ontvang van een gsm hoor ik niets en langs de andere kant hoort de persoon me perfect.
Nu heb ik contact opgenomen met de helpdesk van OVH en deze stuurt me het volgende door.
- Le débit recommandé est de 100kbps par ligne (envoi ET réception).
- Le trafic vers les réseaux 91.121.128.0/24 et 91.121.129.0/24 doit être autorisé.
- Le trafic doit être autorisé pour le protocole SIP sur les ports 5060 et 5962 en UDP.
- La durée de vie des sessions UDP (Time Session ou Timeout Session) doit être supérieure ou égale à 180 secondes.
- Pour une ligne sans Plug&Phone : le client SIP utilisé doit avoir une durée d'enregistrement de 1800 secondes.
- Le SIP ALG doit être désactivé (si disponible) sur le routeur.
Kan men dit instellen op een Fritzbox 7490?
Of zou de problemen komen door mijn internetproblemen met Edpnet?
OVH probleem
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
Er waren toen inderdaad ernstige problemen over de hele OVH VoIP infra. Als jullie sneller nieuws willen, best op hun VoIP mailing list insnchrijven.
Een week later was er dan opnieuw een probleem van enkele uren met een interco tussen België en Frankrijk.
Maar goed nieuws, ze upgraden de infra en er komt een softphone en nog enkele leuke functies.
WeePee zal dus ook eens wat mogen doen want aan die prijzen lijkt het me niet interessant bij hen.
Een week later was er dan opnieuw een probleem van enkele uren met een interco tussen België en Frankrijk.
Maar goed nieuws, ze upgraden de infra en er komt een softphone en nog enkele leuke functies.
WeePee zal dus ook eens wat mogen doen want aan die prijzen lijkt het me niet interessant bij hen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
- Bedankt: 385 keer
Net ovh op fritzbox 6850 geinstalleerd.
Ik hoor telkens een speciale verwittingstoon, vooraleer beltoon begint te rinkelen. Komt dit van ovh uit?
(Solved) Gewoon HD-telefonie uitgeschakeld.
Ik hoor telkens een speciale verwittingstoon, vooraleer beltoon begint te rinkelen. Komt dit van ovh uit?
(Solved) Gewoon HD-telefonie uitgeschakeld.