Infosecurity expo > Cybersec Europe

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer

Voor degenen die zich de Infosecurity en Datastorage expo nog herinneren van voor covid: die bestaat blijkbaar nog, alleen onder een andere naam.
Tegenwoordig is dat blijkbaar Cybersec Europe, en gaat dat nu woensdag en donderdag (dus gisteren en vandaag) door.

Ik heb het ook last minute pas opgemerkt, maar toch effe meedelen, moesten er nog zijn die zin hebben om hun plannen op de laatste seconde te wijzigen.
Of moesten er zijn zoals ik, die de beurs uit het oog verloren zijn door de naamswijziging.

Er stond wel *bitter* weinig on-premise hardware, zeker in vergelijking met de pre-covid times.
Eén palmscanner, een paar server racks van Rittal, en een paar Starlinks (die verdacht op een koffietafel lijken als ze op de grond staan), leek me het zowat, qua hardware.
Al de rest is dure buzzwords en cloud solutions (oa super veel service solution resellers); waarvan veel demos faalden, omdat, ironisch genoeg, het internet ter plaatse het serieus liet afweten :-)
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 123 keer
Bedankt: 120 keer

Ik denk dat die beurs terug moet groeien.
Paste dit jaar niet in mijn agenda, maar misschien volgend jaar.

PS: Toen Bill Gates lang lang geleden Windows Vista kwam voorstellen, was dat ook niet op Infosec?
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
Bedankt: 227 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Ik was van plan om te gaan (leren kennen toen GDPR nog een hot topic was), maar het kwam zeer slecht uit qua timing (vlak na de paasvakantie). Zo te horen mis ik niet al te veel... De sappigste verhalen zullen wel op computable.be verschijnen.
Computer(k)nul
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 104 keer

Ik ben er vandaag geweest en ik vond het daar alvast redelijk druk.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Ja, er was wel veel volk.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 145 keer
Provider

Terug moet groeien? Dan ben je er duidelijk niet geweest :)
Het was weer geweldig.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Ja, het was wel groot, en veel volk.
Maar als meer technische ITer miste ik wel on-site tech; alles was "cloud" en bijna niemand had demo hardware on-site opgesteld.
Enkel Rittal had wat server racks mee, en 1 security vendor demonstreerde een infrarood palm scanner.
Twee starlinks buiten opgesteld, blijkbaar als decor, want zonder verdere info, en de stand ervan had er eentje die binnen draaide waarvan mevrouw in de booth beweerde "dat ie echt werkte"; wat ik enigzins betwijfel dat die door het dak van het gebouw ontvangst zou hebben. Maar niks geen demo van bv de GUI ofzo.

De overgrote meerderheid had zijn demos in de cloud gestoken, want het waren dan ook vaak "solution vendors".
Alleen was de wifi blijkbaar zwaar overbelast/onvoldoende.
Je merkt wel dat de nadruk blijkbaar aan het verschuiven is van direct sales naar subscription models (alles "as a service").
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”