Thuis minipc vragen/financieren voor thuiswerk tips?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
Bedankt: 385 keer
Provider

Hoe kan ik mijn werkgever vragen om een pc-werkstation thuis te mogen gebruiken?

Ze moeten dan gewoon image van die andere pc's overzetten.

Wss. gaan ze zich dat ontzien, want als ze memt 1 iemand beginnen, moeten ze iedereen doen. + Lokaal.bestuur, nooit budget.

Verbruikt zoiets ook niet minder + sneller?

Dit gebruiken we aan balie. Zag deze week nog op MP 300€ voor HP G5 i5-9500 16 GB (meer als voldoende).
HP EliteDesk 800 G5 Desktop Mini i5-9500T/8GB/256GB NVME/W10
€ 419,00
https://link.marktplaats.nl/a1472576609

Desnoods financier ik zelf. Vorig jaar nog maar eens gevallen met fiets en laptop total loss (1500€). Moet dan ook niet telkens meesleuren

Ik las online:
"Op ons werk werken we via RDS en kan ik vanaf elke locatie inloggen mits ik daar beschik over het inlogprogramma. Deze heb ik online voor mezelf beschikbaar gemaakt, waardoor ik niet meer afhankelijk ben van mijn laptop van kantoor om mee te nemen mocht ik de fiets naar kantoor pak."

"Of je bent heel slim, en regelt gewoon met je werkgever dat je thuis én op kantoor een laptop/pc-werkstation hebt staan.

"Enig nadeel is, dat je ongeveer 1x per maand die thuislaptop mee moet nemen naar kantoor voor eventueel updates en aanpassing wachtwoord, tenminste zo is het systeem bij ons ingeregeld"
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer

Voorzien ze uberhaupt thuiswerk?
Want hierbij komt toch wel wat beveiligingswerk kijken, oa het opzetten van een VPN.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Ik denk dat het veel van jouw werkgever afhangt qua goodwill...
Bij ons kan iedereen een monitor met ingebouwde USB-C docking aanvragen voor thuiswerk.
Mensen die vaak thuiswerken zelfs een ergonomische stoel.
Laptop meenemen voor VPN (keuze uit 4 modellen), of ergens op een virtuele server inloggen via een portaal voor sommigen.

Alsook bestaat er een ruime netto-vergoeding, flexpan, ... waar interessant materiaal met kan gekocht worden.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer

Veel tips vallen daar niet over te geven, dit moet uw werkgever aanbieden, ondersteund door het IT-departement.
Er zijn best wel wat mogelijkheden (Citrix, VPN, ...), maar deze quote
Op ons werk werken we via RDS en kan ik vanaf elke locatie inloggen mits ik daar beschik over het inlogprogramma. Deze heb ik online voor mezelf beschikbaar gemaakt, waardoor ik niet meer afhankelijk ben van mijn laptop van kantoor om mee te nemen mocht ik de fiets naar kantoor pak
Klinkt als plantrekkerij.
Wat je niet nodig hebt in de IT afdeling van een bedrijf is "plantrekkerij".

Je schrijft "lokaal bestuur", je zou ongewild en onwetend een lek/hack genre Diest/Antwerpen kunnen opzetten met dat soort plantrekkerij.
Ik wil u zeker niet aanvallen, maar de quote hierboven: zo iemand zouden ze moeten ontslaan (als het gegaan is zoals hij/zij suggereert).

Lang geleden werkten we met Citrix (+/- 10j): je moest inloggen op/via een website (met een RSA token), je had software nodig op uw pc en alles wat je deed, gebeurde eigenlijk op een virtuele machine in de kelder in Brussel.
Dat model is al lang verleden tijd, je moet nu een héél specifieke reden hebben om zo nog te werken, met als nadeel (al zullen sommige krokodillen dat wel een voordeel vinden) dat Teams (vroeger Skype) niet werkt. Nu werkt iedereen op VPN. Laptop van het werk, Cisco AnyConnect en klaar. Een concept met een smartcard is dan veiliger (2FA: smartcard, PIN, laptop) dan eentje met enkel PIN.
Zoiets zet je niet op door "ik heb het voor mezelf beschikbaar gemaakt" :).
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Provider
Te Koop forum

Iets beschikbaar maken voor thuiswerk brengt wel wat meer met zich mee dan puur connectivity voorzien...

* Support organisatie: vragen van eindgebruikers over stukken infrastructuur waar de support organisatie van de werkgever niks kan aan doen /niks van weet / niks mee te maken heeft
* hoe ga je overweg met defecte hardware, mensen die niet kunnen aanloggen, ...
* wat met de belastingstechnische zaken? VAA?
* security: hoe goed is het device beveiligd? Voldoet het aan alle policies? Wat ivm data lekken?
* wat met lifecycle? Gebruiker verlaat het bedrijf, wat met de data?
* hoe veilig is het netwerk waar het device zich in gaat bevinden? Is het secure genoeg om hier mee overweg te kunnen?
* ...

Zo even 'een image op een eigen device' zetten is het niet.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

Welkom in de wondere wereld van Corporate IT ... waar outsiders nooit begrijpen waarom het allemaal zo 'moeilijk' moet zijn hé :-)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer

heist_175 schreef: 23 maa 2023, 09:42 Veel tips vallen daar niet over te geven, dit moet uw werkgever aanbieden, ondersteund door het IT-departement.
Daar komt het uiteindelijk op neer.
In het geval van mijn huidige partner bleek overschakelen naar thuiswerk toch niet zo'n probleem:
- Laptop, tablet, breedbeeld monitors sowieso verstrekt door de werkgever.
- Verbruik smartphone sowieso al betaald door de werkgever.
- Telefoneren online via app van de werkgever en/of via smartphone (4G/5G/VoWifi).
- Sinds thuiswerk toegang tot een website waar je beurotica (tafel, bureaustoel,...) kan kiezen en thuisgeleverd.
- Alle werkbestanden zitten sowieso op een beveiligde server waar je moet op inloggen en dus overal ter wereld je ding kan doen dus ook thuis.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Wij gebruiken sinds kort Windows 365 Cloud PC's op het werk (enfin, bij de klant), naar volle tevredenheid! https://www.microsoft.com/nl-be/windows-365
ooh. shiny.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”