bezig met verbinding maken ..... fout 678

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
jim
Starter
Starter

Windows XP + SP1 (Clean Installatie)
Topcom Webr@cer 851 PSTN

Na installatie probeer ik een verbinding te maken maar deze mislukt altijd.
Ik heb al een cleanup gedaan.
Maar het werkt nog steeds niet.
Heeft iemand een idee?

De lijn is OK en alle services zijn verder up and running.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Als ik mij niet vergis wil 678 zeggen dat de remote pc niet reageert... maw de radius-servers ofzo.. dat zou wijzen op een netwerk-probleempje van Skynet. Het kan zijn dat er inlog-problemen zijn in jouw regio.

Toch ff alles checken...

@SKYNET toegevoegd? (in hoofdletters?, dat hoeft wel niet meer, want blijkbaar herkent hij small caps nu ook, just tested, ma kom...)

verder geen fout gemaakt in je login gegevens?
Heb je een 2345 of 0 gekozen als inbelnummer....

Ik ga voor login problemen.
verder even nagaan of modem synchronisatie krijgt en of de bekabeling in orde is...
Probeer anders ook even een reset: modem uit, moden terug aan... indien dit kan op die webr@cer, ander kabel uitpluggen, kabel inpluggen
I love it when a plan comes together!
jim
Starter
Starter

ik probeer dat allemaal uit maar met deze modem (een speed touch home) heb ik geen enkel probleem op in te loggen

Misschien ligt het aan XP
Ik weet het echt niet :s
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm, indien je met een SPT home geen problemen hebt dan is het waarschijnlijk een probleem ivm met je modem. Een synchronisatie probleem met je modem ofwel een probleem ivm incompatibiliteit van je modems. In dit geval zou ik je aanraden de modem te proberen resetten via je modem kabel even te unpluggen en dan opnieuw inpluggen en controleren of je zonder problemen synchronistatie verkrijgt over je lijn.

Lukt dit nog steeds niet dan zou ik opteren voor het deinstalleren en opnieuw installeren van de modem en je er te van verzekeren dat je werkt met WinXp compatbile drivers. (meer info over webr@cer)
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

kijk ook eens in configuratiescherm/system/hardware/device manager (apparaatbeheer)
en dan bij universal serial bus controllers op het +'ke klikke, dan bij properties van elke root hub gaan en in power management "allow the computer to turn off ..." uitvinken
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
jim
Starter
Starter

thx voor jullie hulp.

heb een telefoontje gepleegd naar topcom : waar ze me niet echt konden helpen met dat probleem.

Maar na verschillende keren herinstalleren van de drivers is het probleem opgelost.

hopelijk kom ik het nietmeer tegen 8)
noppes
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Hoi Jim,

Heb thuis ook zone modem, en heb er ook al veel problemen mee gehad... :evil:
Ten eerste kon ik de driver van de cd-rom nie installeren onder XP. Heb dan de nieuwe drivers gedownd op het werk, en ook na een paar installaties werkte het... :?
Heb ondertussen al vele formats gedaan en gespeelt met xp pro en home en win2k, en het beste werkt ie onder win2k. Bij den xp pro moet ik verschillende malen connecten voor ik online ben !
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Aha, blij dat je probleem opgelost is.... ik zou zeggen hou de drivers voor die modem in de gaten op de site van topcom... vermoedelijk werd je probleem veroorzaakt door slechte 'xp compatibele' drivers.... die zo maar een werken als ze zin hebben...

Topcom brengt hier misschien een nieuwe xp-driver uit, als ze merken dat er veel probs zijn...
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”