Admin in windows 10

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
jodeaal
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
  • Citeer
  • Citeer
  • Topic 20 laatste posts samenvatting

Hallo,

ik heb windows 10 home edition.
Om het gedoe met Windows Hello weg te krijgen heb ik mijn online account stopgezet zodat ik geen login meer moet geven bij opstart.
Nu merk ik dat ik dus ook geen "administrator" rechten meer heb en niets meer kan installeren,...
Ik heb letterlijk ten einde raad en heb van alles reeds geprobeerd om die administrator rechten lokaal te krijgen.
Maar als ik iets wil wijzigen vraagt hij steeds de om weer via mijn microsoft account in te loggen, er is geen andere optie.
Om dat het enkele jaren geleden is dat ik dat windows account heb aangemaakt weet ik ook dat paswoord niet meer en uitgerekt dat moet je"een laatste maal "ingeven. Er is geen alternatief.
Wie kan mij helpen met deze windows rotzooi?
Hoe kan ik als administratror lokaal inloggen?

Waar is de tijd van windows XP of 2000 waar die zever allemaal niet van toepassing was.
Moest ik durven, ik smeet heel die microsoft rotzooi van mijn PC, maar ik ben spijtig genoeg niet oonderlegd om andere zaken compatibel te gebruiken.
Alvast bedankt voor eninge, eenvoudige en bruikbare tips!

Alvast bedankt.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Dus ... je sluit jezelf buiten wegens nalatigheid, moedwilligheid én laksheid, en dan is het nog eens de fout van Microsoft ook ? Tuurlijk, de tijd van XP en 2000 was veel beter ja, toen kon iedereen remote standaard aan je PC aan en moest je inderdaad geen wachtwoorden ingeven :-)

Nu heb je dus een 'user' account zonder administrator rechten ... en dan wil je een methode om dat te kunnen omzeilen ? Het zou echt erg zijn moest dat kunnen hé. :bang:

Enfin, het is jouw PC dus het kan wel natuurlijk ... offline weliswaar.

Oplossing 1: Herinstalleer je OS met behoud van data, je zal dan wel je programma's moeten herinstalleren. Dit kan je door via de Microsoft Media Creation tool een USB stick te maken om je PC te herinstalleren. Link: https://www.microsoft.com/nl-nl/softwar ... /windows10

Oplossing 2: Een "hacker" tool gebruiken om je lokale wachtwoord database te kraken en een nieuw administrator wachtwoord te maken. Dat kan bvb met NTPASSWD of bvb met een Linux ISO zoals Kali Linux

Success ! Met de 2 opties zal het zeker lukken, de cynische repliek moet je er maar bijnemen.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
jodeaal
Member
Member
  • Citeer
  • Citeer

Sasuke schreef: 03 maa 2023, 21:10 Dus ... je sluit jezelf buiten wegens nalatigheid, moedwilligheid én laksheid, en dan is het nog eens de fout van Microsoft ook ? Tuurlijk, de tijd van XP en 2000 was veel beter ja, toen kon iedereen remote standaard aan je PC aan en moest je inderdaad geen wachtwoorden ingeven :-)

Nu heb je dus een 'user' account zonder administrator rechten ... en dan wil je een methode om dat te kunnen omzeilen ? Het zou echt erg zijn moest dat kunnen hé. :bang:

Enfin, het is jouw PC dus het kan wel natuurlijk ... offline weliswaar.

Oplossing 1: Herinstalleer je OS met behoud van data, je zal dan wel je programma's moeten herinstalleren. Dit kan je door via de Microsoft Media Creation tool een USB stick te maken om je PC te herinstalleren. Link: https://www.microsoft.com/nl-nl/softwar ... /windows10

Oplossing 2: Een "hacker" tool gebruiken om je lokale wachtwoord database te kraken en een nieuw administrator wachtwoord te maken. Dat kan bvb met NTPASSWD of bvb met een Linux ISO zoals Kali Linux

Success ! Met de 2 opties zal het zeker lukken, de cynische repliek moet je er maar bijnemen.
Shame on me!
Maar de ouderdom en de technologie hebben mij bijgehaald!
Waar is de tijd dat ik op Napster mijn lieverds kon donwloaden à rato van 1 song/uur :-)
Geen zorgen over accounts, netwerken, logins,....

ik denk dat ik maar eens voor een clean install ga, het is weer een tijdje geleden. Maar heb ik dan de garantie dat ik lokaal kan werken als administrator of moet ik weer online gaan knoeien?

Alvast bedankt voor de repliek Sasuke.
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 33 keer
Provider
  • Citeer
  • Citeer

Ik betwijfel dat je nog een local admin account kan maken met de home versie bij de meeste recent Windows 10 image. Mocht je nog een oude image ergens vinden zal je dat lukken.
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 193 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

En zo zie je dat men de baas lijkt te zijn over je pc maar niet over wat het doet.
Bye bye Windows (al meer dan 12 jaar) :-)
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
jodeaal
Member
Member
  • Citeer
  • Citeer

dragonflo schreef: 03 maa 2023, 21:32 Ik betwijfel dat je nog een local admin account kan maken met de home versie bij de meeste recent Windows 10 image. Mocht je nog een oude image ergens vinden zal je dat lukken.
Aangezien ik niet over "administrator" rechten beschik, kan ik zelfs geen USB stick voorzien van een opstartprogramma. Ik stoot steeds op hetzelfde probleem "local account" log in via uw online account. De enige alternatieve mogelijkheid is "nee" indrukken en we staan weer bij het begin.
Ik ben echt wel ten einde raad.

Hacking heb ik nog nooiy gedaan, dus suskewiet heeft gemakkelijk praten "gauw effe hacken" maar dit gaat mijn petje eerlijk gezegd voorbij.
Andere opties?

@Lacer: wat is het alternatief om ook alle programma's te kunnen blijven gebruiken?
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 193 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

Welke programma's gebruik je meestal ?
Heb je zelf al gezocht naar open source varianten ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
Bedankt: 250 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum
  • Citeer
  • Citeer

dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 33 keer
Provider
  • Citeer
  • Citeer

jodeaal schreef: 03 maa 2023, 21:47
dragonflo schreef: 03 maa 2023, 21:32 Ik betwijfel dat je nog een local admin account kan maken met de home versie bij de meeste recent Windows 10 image. Mocht je nog een oude image ergens vinden zal je dat lukken.
Aangezien ik niet over "administrator" rechten beschik, kan ik zelfs geen USB stick voorzien van een opstartprogramma. Ik stoot steeds op hetzelfde probleem "local account" log in via uw online account. De enige alternatieve mogelijkheid is "nee" indrukken en we staan weer bij het begin.
Ik ben echt wel ten einde raad.

Hacking heb ik nog nooiy gedaan, dus suskewiet heeft gemakkelijk praten "gauw effe hacken" maar dit gaat mijn petje eerlijk gezegd voorbij.
Andere opties?

@Lacer: wat is het alternatief om ook alle programma's te kunnen blijven gebruiken?
Je kan Rufus portable gebruiken om een USB stick te maken.
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 32 keer
  • Citeer
  • Citeer

Een opstart USB aanmaken op een andere pc.

Bij windows 10 of 11 hoef je niet steeds je login in te geven.
Kies voor een code en telkens je pc opstart of uit stand- bij komt moet je enkel je 4 cijferige code ingeven.
En dat is toch geen moeite.

Mvg
jodeaal
Member
Member

edwin.d schreef: 04 maa 2023, 12:25 Een opstart USB aanmaken op een andere pc.

Bij windows 10 of 11 hoef je niet steeds je login in te geven.
Kies voor een code en telkens je pc opstart of uit stand- bij komt moet je enkel je 4 cijferige code ingeven.
En dat is toch geen moeite.

Mvg
Hallo,

ik heb ondertussen Windows 10 opnieuw geïnstalleerd, het was de enige mogelijkheid om alles terug normaal te zetten.
Eenmaal je een lokaal account hebt zonder "admin" rechten is het quasi niet meer mogelijk om iets te doen.
Het gebruikersaccount weigert elke wijziging.

In ieder geval bedankt voor de hulp.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”