Telenet helemaal de weg kwijt?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
WielerArchieven
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 2 keer
Provider

Situatie, ik heb een abo met All-Internet (300/20), TV en vaste telefoon. Als ik me niet vergis heette dit pakket vroeger Whoppa. Nu heb ik maandag TV en die nooit gebruikte vaste lijn opgezegd maar tot nu toe nog geen definitieve bevestiging dat het aangepast is, en is ook zo te zien in Mijn Telenet.

Wat eerder deze week kreeg ik een mail van PostNL dat er pakket onderweg was, zonder ook maar een mail daarover van Telenet. Dacht misschien sturen ze een zak op waarin ik die Digicorder moet droppen en dan afleveren in een Telenet shop 🤔😗

Nu tot mijn verbazing kreeg ik vandaag het pakket en blijkt het dat ze een nieuwe modem hebben opgestuurd. Heb momenteel nog een oudere CV7160E (Docsis 3.0) welke natuurlijk niet zou voldoen voor 1Gbps. Dus dacht ach dan hebben ze me toestel gestuurd waarmee ik in de toekomst toch kan overgaan naar 1Gbps … nou ja niets daarvan want in de doos zit een CH7465LG-TN, dus ja je leest het goed gewoon ook een Docsis 3.0 modem.

Geen idee welke IT systeem Telenet nu gebruikt, maar het lijkt echt nergens op. En bellen, na wat onderwerpen hier gelezen te hebben, lijkt de laatste 2 weken ook een ware beproeving te zijn.

Misschien maandag maar eens proberen eens in een Telenet shop passeren, en de nooit aangevraagde modem daar inleveren. Als de volgende factuur niet klopt (normaal op 17/2 voor mij) dan zal ik die dan ook maar betwisten.

Een mens is er maar goed, dat je er zelf een hoop tijd moet gaan insteken, voor wat momenteel volledig falend IT systeem lijkt.
wouter5
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 18 keer
Provider

Best inderdaad eens langsgaan bij een Telenet winkel. Die mensen aan de telefonische helpdesk horen het meestal donderen in Keulen. Ik had een tijdje een probleem met mijn GSM dat weken aansleepte via telefoon. Eén keer langsgeweest in de shop en direct in orde.
Misschien kan je dan in één keer je Digicorder inleveren.
Fastfiber 2500/2500.
Ubiquiti Unifi.

Youfone 50Gb + 5G
Samsung Galaxy S23 Ultra
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer

Inderdaad.
"Helpdesk" van zowat ieder hedendaags bedrijf komt neer op outsourcen van "hulpverlening" aan een zo laag mogelijke kost waar laag betaald personeel zit dat niet meer kan dan lijstjes aan- en afvinken en dan doorsturen naar weer iemand anders.
In het verleden in een fysieke Telenetwinkel ook altijd to the point te woord gestaan en zelfs extra gratis hardware meegekregen (een versterkte AP-splitter) waar ik eigenlijk niet om kwam omdat we daar als klant "recht op hadden". Kwam ook nog eens goed van pas en werkt als een tierelier.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 43 keer

Tot de Telenet winkels ook verdwijnen zoals met de banken :D
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer

Heb ik iets gemist?
Zijn de banken verdwenen?
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 33 keer
Provider

ivob schreef: 11 feb 2023, 13:43 Heb ik iets gemist?
Zijn de banken verdwenen?
Ja, je bent al 10 jaar iets aan het missen. De groot banken zonder zelfstandig kantorennetwerk sluiten kantoren. Niet enkel bankautomaten verdwijnen, maar ook kantoren. Dat is al heel lang bezig. Niet elk boerenhol moet een kantoor hebben.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Provider
Te Koop forum

Graag ontopic blijven!

Sent from my SM-X800 using Tapatalk

Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
WielerArchieven
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Helpdesk ga ik alleen contacteren als de aanpassing eind volgende week nog niet doorgevoerd is.

De nieuwe modem hou ik nog even bij, maar ik blijf mijn ouwe trouwe CV7160E gebruiken want eigen router, switches en WiFi punten.

Als ik de opstap maak naar 1Mbps, nog sterke twijfels over, dan breng ik beide wel binnen in een Telenet shop.
sukkelaar
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 4 keer

5 maand geleden van abbo veranderd. gewoon de correcte prijs aanrekenen en factureren lukt niet. het is al 5 maand een puinhoop van foute facturen, manuele rechtzettingen
en creditnota's. bellen, winkel of klachtenmail maakt geen verschil

gewoon een one met sociaal tarief. het lukt telenet niet
WielerArchieven
Starter Plus
Starter Plus
Provider

@sukkelaar Dan schakel je beter de telecom ombudsdienst in, of heb je dit reeds gedaan?
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 21 keer

Dat is bij mij in 2020 ook eens gebeurd. Eigenlijk exact hetzelfde verhaal. Had dezelfde modem, kreeg dezelfde 'nieuwe' modem toegestuurd, ...
Het verschil was dat die modem toen wel gebruikt werd voor gigabit. One Up e.d. bestonden nog niet (denk ik) en ik wou die 'speedboost' eens proberen, en haalde tot 860 Mbps ongeveer. Later hebben ze beslist dat die modem beperkt werd tot 400 Mbps. Geen idee of dat nu nog zo is.
Ik vrees dat ik een slecht exemplaar had van die modem, en dat i.c.m. de gezondheidsmaatregelen die op hun piek stonden, heeft ervoor gezorgd dat ik gewoon gevraagd heb terug die oude modem te provisioneren. Dat heeft gigantisch veel moeite gekost om dat "zonder technieker" voor hun administratief in orde te krijgen, maar na een maand toch gelukt. Mijn oudere, zwarte modem gaf volgens mij wel geen 300 Mbps. Ofwel hadden ze iets verkeerd gedaan, ofwel was het toen nog 200/20, geen idee.

Wel opvallend: na mijn verhuis heb ik eerst het vast telefoonnummer uitgeporteerd, waardoor er een 2 maand lang enkel internet en tv overbleef. Gek genoeg werd dan dus de Whoppa aangerekend, min de kosten van de vaste lijn (i.p.v. All-Internet + tv, wat eigenlijk duurder was dan Whoppa). Dat was dus rond de €52 ofzo. Ik vroeg me af of, als ik nooit iets zou gewijzigd hebben, ik altijd dat bedrag zou hebben betaald, want dat was wel een goeie deal voor zijnde Telenet. Ik vond Whoppa wel een goed pakket, maar woon nu niet meer in Telenet-gebied.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 140 keer
Provider
Te Koop forum

Ja ik ook al een maand met hun helldesk bezig door na bestelling die vastzat,verkeerde modem,verkeerd abbo,datasim activatie dat fout loopt,kosten teveel aangerekend,adressen die verkeerd staan,...
Elke keer hoor ik dan "door overschakeling naar ons nieuw systeem duurt het langer, sorry" maar dit is toch echt wel slechte support hoor.
Contactform invullen gaat en dan bellen ze me op maar telkens verbreken ze de verbinding.
Uiteindelijk krijg ik tenminste nog IETS gedaan via hun whatsapp chat (bij gebrek aan echte chat op hun website), maar een reply daar duurt ook uren/dagen.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”