Hallo,
Ben in het bezit van een Google home hub die ik onder andere ook wil inzetten om
radio te beluisteren.
Het gaat hem om dit apparaat:
https://store.google.com/be/product/nes ... _gen?hl=nl
Met 2 zenders die ik frequent wil beluisteren heb ik problemen : ik kan ze niet oproepen met spraakbesturing.
Het gaat om radio 1, als ik zeg speel radio 1, neemt ie altijd de radio1 van Nederland.
Radio 2 West VL vindt ik helemaal niet....
Kan iemand mij helpen? Alle tips welkom
Google home hub 2e gen, vraagje bediening radio
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 23 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Idd, de zenders haalt hij via tune-in .... als je die tunein app download, dan kan je daar alle zenders hun naam vinden, en hoe je ze moet oproepen bij assistant
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 86 keer
Ben al halfweg
Het commando speel VRT Radio 2 West Vlaanderen op tune-in opent de goede zender.
Radio 1 wilt het niet doen
Bij het commando Speel vrt radio 1 op tune-in, zegt hij dat deze zender niet gevonden wordt... Doet radio 1 bij iemand anders het wel? Wil je eens testen?
Is anders een supertof apparaat en kan ik iedereen aanraden.
Heb het gekocht als vervanging van een oude keukenradio. Speelt enorm veel zenders af, ook spotify en podcast, er is een ingebouwde chromecast en ik kan er
mijn verlichting spraakgestuurd mee bedienen. Als hij staat te niksen toont hij random onze mooiste foto's. een eyecatcher, en helemaal niet duur.
Het commando speel VRT Radio 2 West Vlaanderen op tune-in opent de goede zender.
Radio 1 wilt het niet doen
Bij het commando Speel vrt radio 1 op tune-in, zegt hij dat deze zender niet gevonden wordt... Doet radio 1 bij iemand anders het wel? Wil je eens testen?
Is anders een supertof apparaat en kan ik iedereen aanraden.
Heb het gekocht als vervanging van een oude keukenradio. Speelt enorm veel zenders af, ook spotify en podcast, er is een ingebouwde chromecast en ik kan er
mijn verlichting spraakgestuurd mee bedienen. Als hij staat te niksen toont hij random onze mooiste foto's. een eyecatcher, en helemaal niet duur.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 49 keer
Ik gebruik routines, in te stellen via de Google home app, om naar de radio te luisteren. Bvb hey Google ´goedemorgen´. In de routine ´goedemorgen´ kun je dan de actie ´luister naar VRT radio 1 op Tune In´ toevoegen, bvb.,samen met je agenda overzicht, weerbericht of zo. Of je kan evengoed 'radio 1' of 'radio 2' als routine instellen, met enkel de actie om naar die Tune In radio te luisteren.
Scheelt wat tijd, want minder woorden om uit te spreken.
Hier al een paar jaar tevreden gebruiker van de grote Nest hub max, maar onze oude Amazon Alexa speaker reageerde wel sneller om de opdrachten uit te voeren. Bij Google duurt het iets langer naar mijn gevoel.
Maar ben gestopt met de Alexa door een diepere integratie in het Google ecosysteem (Chromebooks, pixelfoons en Google home)
Scheelt wat tijd, want minder woorden om uit te spreken.
Hier al een paar jaar tevreden gebruiker van de grote Nest hub max, maar onze oude Amazon Alexa speaker reageerde wel sneller om de opdrachten uit te voeren. Bij Google duurt het iets langer naar mijn gevoel.
Maar ben gestopt met de Alexa door een diepere integratie in het Google ecosysteem (Chromebooks, pixelfoons en Google home)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 182 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Zeer interessante suggestie van die routines. Ik heb het dadelijk geprobeerd maar met weinig succes.
Of: ik krijg dadelijk het antwoord: Radio1 is niet beschikbaar op YouTube...
Of: of VRT Radio1 begint te streamen op een Google mini elders in het huis...
Maar ik ben al blij dat ik VRT Radio1 überhaupt te horen krijg. Want 1 keer op 3 is Radio 1 niet beschikbaar (op TuneIn) en krijg ik als antwoord: "ik stream VRT Radio1 Classics op TuneIn"
Nochtans verstaat Google de opdracht just, want het verschijnt ook zo op het Hub scherm, maar blijkbaar is Radio1 op dat moment niet beschikbaar en krijg je het next best thing.
Ik heb dit al gemeld bij VRT. Hun antwoord: "We merken die problemen inderdaad zelf ook en onze ontwikkelaars onderzoeken wat we er vanuit VRT eventueel aan kunnen (laten) verhelpen."
De omweg via TuneIn is blijkbaar een factor. NPO en BBC streamen zelf.
Of: ik krijg dadelijk het antwoord: Radio1 is niet beschikbaar op YouTube...
Of: of VRT Radio1 begint te streamen op een Google mini elders in het huis...
Maar ik ben al blij dat ik VRT Radio1 überhaupt te horen krijg. Want 1 keer op 3 is Radio 1 niet beschikbaar (op TuneIn) en krijg ik als antwoord: "ik stream VRT Radio1 Classics op TuneIn"
Nochtans verstaat Google de opdracht just, want het verschijnt ook zo op het Hub scherm, maar blijkbaar is Radio1 op dat moment niet beschikbaar en krijg je het next best thing.
Ik heb dit al gemeld bij VRT. Hun antwoord: "We merken die problemen inderdaad zelf ook en onze ontwikkelaars onderzoeken wat we er vanuit VRT eventueel aan kunnen (laten) verhelpen."
De omweg via TuneIn is blijkbaar een factor. NPO en BBC streamen zelf.