Echtgenote heeft vandaag de app gedownload op haar phone en een account aangemaakt. Alles gelukt, met identificatie etc.
Alleen geld uploaden van een gewone bankcontact kaart (Belfius) lukt precies niet, staat telkens kaart geweigerd ?? Wat doet ze verkeerd ?
Revolut opladen
- jan5787
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 33 keer
Doe het normaal altijd via overschrijving, nog geen problemen mee gehad.
Al gaf mijn Maestro kaart geen problemen als ik het zo deed, wel het bakje van de bank nodig dan. Dus overschrijving handiger in mijn geval.
Staan de instellingen van de kaart goed voor betalingen buiten Belgie? Aangezien Revolut buitelands is.
Al gaf mijn Maestro kaart geen problemen als ik het zo deed, wel het bakje van de bank nodig dan. Dus overschrijving handiger in mijn geval.
Staan de instellingen van de kaart goed voor betalingen buiten Belgie? Aangezien Revolut buitelands is.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
- Bedankt: 387 keer
Ik ben van plan paar dagen london te doen. Ik heb me nu laten wijsmaken dat in engeland betalen met revolut voordeliger is dan bvb keytrade visa debit. Klopt dit, of zijn het indiaane verhalen?
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 14 keer
Ik gebruik steeds mijn mastercard om geld op mijn revolut rekening te zetten, werkt perfect.
Vorige week nog intensief in Singapore gebruikt, effectief 0% vreemde valuta conversie, op het weekend rekenen ze 1% wat nog steeds goedkoper is als je klassieke kredietkaart bij de bank.
Als je een standaard (gratis) revolut account hebt rekenen ze vanaf 1000euro 0.5% aan tenzij je een betalende formule kiest.
Vorige week nog intensief in Singapore gebruikt, effectief 0% vreemde valuta conversie, op het weekend rekenen ze 1% wat nog steeds goedkoper is als je klassieke kredietkaart bij de bank.
Als je een standaard (gratis) revolut account hebt rekenen ze vanaf 1000euro 0.5% aan tenzij je een betalende formule kiest.
- Ptoeneigh
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
- Bedankt: 140 keer
Revolut en N26 (en Curve) zijn het voordeligste.proximusboyke schreef: 29 mei 2023, 15:13 Ik ben van plan paar dagen london te doen. Ik heb me nu laten wijsmaken dat in engeland betalen met revolut voordeliger is dan bvb keytrade visa debit. Klopt dit, of zijn het indiaane verhalen?
Klassieke kredietkaarten zijn echt te vermijden buiten de EU, veel wisselkoers opslag, zeker als je cash zou afhalen.
Super handig ook voor het OV, geen oyster card meer nodig, gewoon Apple Pay of met je kredietkaart in en uit “tappen” tot een automatische “daily cap”.
Ik gebruik niks anders daar.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
- Bedankt: 387 keer
Mijn keytrade visa debit is gekoppeld aan curve vanwege apple pay. Dus mag ik gewoon die curve gebruiken in londen ? of toch nog beter revolut account .Ptoeneigh schreef: 29 mei 2023, 22:44Revolut en N26 (en Curve) zijn het voordeligste.proximusboyke schreef: 29 mei 2023, 15:13 Ik ben van plan paar dagen london te doen. Ik heb me nu laten wijsmaken dat in engeland betalen met revolut voordeliger is dan bvb keytrade visa debit. Klopt dit, of zijn het indiaane verhalen?
Klassieke kredietkaarten zijn echt te vermijden buiten de EU, veel wisselkoers opslag, zeker als je cash zou afhalen.
Super handig ook voor het OV, geen oyster card meer nodig, gewoon Apple Pay of met je kredietkaart in en uit “tappen” tot een automatische “daily cap”.
Ik gebruik niks anders daar.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
- Ptoeneigh
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
- Bedankt: 140 keer
Curve zal dan voor de gunstige wisselkoers zorgen dus dat is prima.
https://help.curve.com/how-does-curve-s ... -HyquHdnUu
In dat geval zit je dus enkel met de limiet van €1.000 in vreemde valuta daarna kost het +2%.
Stel je maakt eens een lange reis, en gaat meer uitgegeven dan die 1.000 dan zou je dus ter plaatse wel met N26 of Revolut kunnen betalen.
Het verschil is dat Revolut in het weekend kosten rekent voor niet-euro betalingen, bij N26 is dat niet dus mij komt dat goedkoper uit:
https://help.curve.com/are-there-any-fe ... -HkkKBu2Lu
Maar dus altijd beter dan die dure Worldline kaarten.
Kosten van de kredietkaart
Welke kosten zijn er verbonden aan een kredietkaart?
Buiten de EURO zone
Keytrade bank voorbeeld:
https://www.keytradebank.be/nl/hulp/kos ... edietkaart
Betalingen : 1.4% wisselcommissie
Opname aan geldautomaat : 2EUR
+ 0.4% van het opgenomen bedrag + 1.4% wisselcommissie
Beobank: +2,10%
https://www.beobank.be/nl/particulier/b ... en-risicos
Dan zie je ook meteen de catch van hun Travel card, ze hopen dat je die buiten de eurozone gebruikt, dan is het kassa.
KBC +1,6%
Voor munten uit de Europese Economische Ruimte (‘EEA’) bedraagt de wisselvergoeding 1,6% t.o.v. de referentiewisselkoers van de ECB bij omzetting in euro.
Ze hebben er een mooi artikel over geschreven waarin je ziet hoe schrikbarend duur het is, wat je dus extra moet betalen iedere keer: https://www.kbc.be/particulieren/nl/bet ... arten.html
Ik kan daarom niet sterk genoeg benadrukken hoe belangrijk het is om Curve, Revolut, N26 of vroeger Bunq te gebruiken. Bedenk je maar eens hoeveel je uitgeeft op vakantie / op reis. Eventueel zakelijk. De kosten lopen enorm op.
https://help.curve.com/how-does-curve-s ... -HyquHdnUu
In dat geval zit je dus enkel met de limiet van €1.000 in vreemde valuta daarna kost het +2%.
Stel je maakt eens een lange reis, en gaat meer uitgegeven dan die 1.000 dan zou je dus ter plaatse wel met N26 of Revolut kunnen betalen.
Het verschil is dat Revolut in het weekend kosten rekent voor niet-euro betalingen, bij N26 is dat niet dus mij komt dat goedkoper uit:
Cash afhalen met Curve is af te raden omdat je bank dat ziet en kosten kan rekenen:“Revolut Other Costs: International transfers fees include a variable transfer fee and a 0.5% fee on exchanges above your plan’s monthly allowance.
Mark-up of 0.5-2.0% on the exchange rate on weekends when using the card (depends on currencies).”
https://help.curve.com/are-there-any-fe ... -HkkKBu2Lu
Je gaat die Curve en andere fintech banken altijd direct de transactie zien, nog in verwerking en de volgende werkdag is die definitief, soms duurt het een paar dagen. Dan kan het eindbedrag lichtjes verschillen zodra de wisselkoers is bepaald of de betaling volledig is verwerkt.Please be aware of fees from your card issuer when making cash withdrawals, as we pass through Merchant Category Code (MCC) information to your card issuer - so they can see where you're spending and if you've withdrawn cash.
Maar dus altijd beter dan die dure Worldline kaarten.
Kosten van de kredietkaart
Welke kosten zijn er verbonden aan een kredietkaart?
Buiten de EURO zone
Keytrade bank voorbeeld:
https://www.keytradebank.be/nl/hulp/kos ... edietkaart
Betalingen : 1.4% wisselcommissie
Opname aan geldautomaat : 2EUR
+ 0.4% van het opgenomen bedrag + 1.4% wisselcommissie
Beobank: +2,10%
https://www.beobank.be/nl/particulier/b ... en-risicos
Dan zie je ook meteen de catch van hun Travel card, ze hopen dat je die buiten de eurozone gebruikt, dan is het kassa.
KBC +1,6%
Voor munten uit de Europese Economische Ruimte (‘EEA’) bedraagt de wisselvergoeding 1,6% t.o.v. de referentiewisselkoers van de ECB bij omzetting in euro.
Ze hebben er een mooi artikel over geschreven waarin je ziet hoe schrikbarend duur het is, wat je dus extra moet betalen iedere keer: https://www.kbc.be/particulieren/nl/bet ... arten.html
Ik kan daarom niet sterk genoeg benadrukken hoe belangrijk het is om Curve, Revolut, N26 of vroeger Bunq te gebruiken. Bedenk je maar eens hoeveel je uitgeeft op vakantie / op reis. Eventueel zakelijk. De kosten lopen enorm op.
Laatst gewijzigd door Ptoeneigh 30 mei 2023, 17:49, in totaal 1 gewijzigd.
- Matt555
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 49 keer
Sorry voor klein zijsprongetje :
Zijn er nog mensen hier die niet kunnen inloggen bij Keytrade met correcte pin en zelfs niet met fingerprint ...? Heden morgend en in de dag werkte alles nog normaal .
Zijn er nog mensen hier die niet kunnen inloggen bij Keytrade met correcte pin en zelfs niet met fingerprint ...? Heden morgend en in de dag werkte alles nog normaal .
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 174 keer
Ja, 'k heb dat altijd voor op het einde van de maand. Waarschijnlijk zijn het systemen dat overbelast. 't Blijft toch een beetje een bank van den Aldi.Matt555 schreef: 30 mei 2023, 17:06 Sorry voor klein zijsprongetje :

- Matt555
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 49 keer
Bedankt voor infoStroper schreef: 30 mei 2023, 17:21Matt555 schreef: 30 mei 2023, 17:06 Sorry voor klein zijsprongetje :
Ja, 'k heb dat altijd voor op het einde van de maand. Waarschijnlijk zijn het systemen dat overbelast. 't Blijft toch een beetje een bank van den Aldi.![]()

Blijkt een probleem te zijn aan hum kant , ik kon wel inloggen via laptop online en met qr scannen met mobile scanner en dan werkte het bij 2 de poging wel ...! Dus mijn pin was nog altijd correct .
En inderdaad is het een Aldi Lidl bank , daar gebruik ik ze dan ook nu voor,....wegens dat ze mij eens na 2 maand en half ! 500 euro gedebiteerd hebben wegens zgz cash automaat ergens ten velde ( mijn buurt wel degelijk gebruikt) , maar klopte niet met mijn parrallele electronische Alzex Finance app " huishoudboekje " waar ik hun rekening bijhoud, speciaal omdat dat de meest luie bank is om alles up to date te houden doe ik dat maar voor hen om op hoogte stand te blijven ....
Discussie daarover was hopeloos , en Advocaat die begint al met 500 euro dus , maar alles afgehaald tot 200 Euro resterend en gezegd dat er nooit meer zou opkomen en ik hun enkel voor Aldi en Lidle zal gebruiken .Wat ik nu ook enkel doe .
Met AXA of KBC nooit meegemaakt , altijd stipt alles zelfde dag of hoogstens dag erna gedebiteerd wat ik betaald heb , maar tja als je al mensen betaald via peterschap om klanten te krijgen/hebben

Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard