We hebben al een paar jaar een Philips AE8000 webradio in onze keuken staan (draadloos verbonden met onze Telenet router) die altijd goed gewerkt heeft, maar sinds een week onderbreken de streams om de haverklap. Er is echter niets veranderd aan de situatie (radio staat op dezelfde plaats dan voorheen, router staat op dezelfde plaats als voorheen, geen nieuwe elektrische toestellen in de keuken bijgekomen of iets dergelijks). Firmware van de radio blijkt up to date te zijn (in hoeverre er nog updates voor dit toestel uitkomen, uiteraard).
Het zijn niet enkel de streams van de vrt die onderbreken, maar bijvoorbeeld ook die van humorzender, joe, etc... geen idee of het nuttige info is, maar om de zenders en dergelijke te beheren op de webradio, maakt deze gebruik van de https://smartradio.frontier-nuvola.net/ service.
Iemand een idee wat ik kan proberen om terug een stabiel signaal te krijgen? Jammer genoeg ondersteund deze radio geen 5GHz wifi, anders had ik dat al eens geprobeerd.
Streaming via webradio plots problematisch
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
Om de haverklap is: 15 seconden tot een minuut spelen, stream verbroken en enekele seconden tot 10 seconden laden, terug 15 seconden tot een minuut spelen, terug stream verbroken... Etc, etc...heist_175 schreef: 05 jan 2023, 14:05 Wat is "om de haverklap"?
Een collega zijn VPN (om te telewerken) vloog er "om de haverklap" uit, want elk uur was. De DHCP-lease was daar het probleem.
Ik heb ondertussen het toestel eens vlak bij mijn Telenet router gezet, just to be sure, and net hetzelfde probleem. Dus het ligt niet aan de afstand tussen radio en router (wat één kamer verschil is, dus niet ver).
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
Reboot? Toestel volledig afzetten, pries uit het stopcontact en nadien terug insteken?
Klinkt eerder als een buffer die te snel volraakt, of niet adequaat "aangevuld" wordt.
Klinkt eerder als een buffer die te snel volraakt, of niet adequaat "aangevuld" wordt.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 20 keer
Als er een UTP kabel in kan: even op die manier testen?
Zelf geen problemen momenteel (weliswaar ander merk maar zit ook bij Nuvola gekoppeld).
Verstuurd vanaf mijn IN2013 met Tapatalk
Zelf geen problemen momenteel (weliswaar ander merk maar zit ook bij Nuvola gekoppeld).
Verstuurd vanaf mijn IN2013 met Tapatalk
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
Bedankt voor de feedback, al. Toestel uit het stopcontact en terug inpluggen helpt niet. Ik heb ook reeds een factory reset geprobeerd, maar dit verhelpt het probleem ook niet. Het lijkt me inderdaad ook een buffering probleem: je ziet het "balkje" volledig opvullen, dan speelt de zender feilloos, maar na een half minuutje valt het geluid weg, verschijnt een leeg balkje, dat dan na enkele seconden terug opgevuld wordt, waarna de zender terug begint te spelen (tot hij weer weg valt). Zou het simpelweg een defect aan de wifi antenne of de wifi ontvanger in het toestel kunnen zijn?
Er is jammer genoeg geen aansluiting voor UTP. Enkel wifi.
Momenteel ben ik maar even overgeschakeld op DAB (wat dat toestel ook ondersteunt). Dat werkt feilloos (heeft uiteraard helemaal niks met het streamen te maken
). Aangezien het toestel toch enkel gebruikt wordt om radio te luisteren (en geen podcasts of dergelijke), is DAB een goed alternatief. Internet radio heeft uiteraard véééééél meer keuze, maar meestal is het toch StuBru, Radio 1, Radio 2 of MNM die opstaan.
Er is jammer genoeg geen aansluiting voor UTP. Enkel wifi.
Momenteel ben ik maar even overgeschakeld op DAB (wat dat toestel ook ondersteunt). Dat werkt feilloos (heeft uiteraard helemaal niks met het streamen te maken

- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
Heb je geen "speel" AP/router ter beschikking ergens?
Speel eens met:
- B/G/N en 2,4/5Ghz
- kanaal
- breedte van het kanaal
- aantal en type karakters in SSID en paswoord (lees: kies iets simpel zoals "tomaat", gewoon om te proberen)
Ik heb al vanalles gezien/meegemaakt van problemen bij WiFi
Speel eens met:
- B/G/N en 2,4/5Ghz
- kanaal
- breedte van het kanaal
- aantal en type karakters in SSID en paswoord (lees: kies iets simpel zoals "tomaat", gewoon om te proberen)
Ik heb al vanalles gezien/meegemaakt van problemen bij WiFi

- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
Toevallig in de buurt iemand bijgekomen die je wifi kanaal stoort?
Sent from my SM-S908B using Tapatalk
Sent from my SM-S908B using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 3 keer
Telenet modem/router eens zonder stroom zetten en terug laten opstarten?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 30 keer
Ik zou ook eens het kanaal van je WiFi proberen aanpassen. Misschien is er bij u niets veranderd, maar wel bij je buur ofzo.
Probeer anders eens een WiFi hotspot op je smartphone op te zetten en je radio daarop aan te sluiten, dan kan je al wat dingen uitsluiten.
Probeer anders eens een WiFi hotspot op je smartphone op te zetten en je radio daarop aan te sluiten, dan kan je al wat dingen uitsluiten.