keek heel raar op in Media markt.

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 17 keer

Hi

Ik was stom verbaasd gisteren in de Media markt in Antwerpen. Zijn verhuisd naar en andere locatie op de zelfde lei daar n Antwerpen.
Maar ik dacht ga nog eens kijken naar de muziek cd's. Totaal geen dvd en muziek cd's meer zelf heel weinig nog voor de playstation.
Toen ik de laatste x op hun oude plaats was hadden ze van boven genoemde een grote collectie.
Ik weet dat er veel mensen netflex,spotify hebben enz. Maar dat zal de meerderheid volgens mij niet zijn ik ben daar ook bij betaal voor geen enkel streaming dienst. Want als je gaat betalen bv voor straems spotify,netflex enz.. Zou je raar opkijken wat je in totaal elke maand betaald.
Ik weet dat Media markt in Oostakker bij Gent toen in de laatste keer er was voor de corona ook een grote collectie van boven genoemde had.
En ja weet ook dat je zeer veel vind op internet van mp3 en mp4 bestand.
Maar er zijn er toch nog die liever een cd/dvd in handen hebben waar halen die dat dan?
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 53 keer

De MM is veel kleiner geworden. En daarom dat ze veel minder assortiment hebben. Staat trouwens heel veel bij elkaar.

Maar draait veel beter als de vorige locatie.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 386 keer
Bedankt: 192 keer
Provider

glda19 schreef: 28 dec 2022, 09:23
Maar er zijn er toch nog die liever een cd/dvd in handen hebben waar halen die dat dan?
Webshops?
ubremoved_29832
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 67 keer

glda19 schreef: 28 dec 2022, 09:23 Zou je raar opkijken wat je in totaal elke maand betaald.
Minder dan ik in de hoogdagen aan cds uitgaf :angel:

Spotify even geprobeerd maar werd duidelijk dat die gewoon wil aanraden wie het meeste betaalt (ze hebben daardoor ook wel niet extreem lang gekregen om profiel te maken) en zie daarmee het verschil met radio niet echt. Apple music was iets beter en komt mogelijk nog wel terug. Streaming eigenlijk net geprobeerd om nieuwe dingen te zoeken, iets waar ik vroeger voor door de platenwinkels ging graven.

In Hasselt ook opgevallen, véél kleiner geworden en cds willen ze ook duidelijk vanaf. DVD en bluray (eigenlijk alles media ;) ) zelfs nog veel minder.
Van hetzelfde kaliber heb je nog fnac waar cds nog hun plek hebben. Je merkt al wel dat het ook gewoon een dure vandenborre aan het worden is maar dat deel blijft toch nog beperkt.

Voor de exoten kan je niet anders als online maar die vond je voordien eigenlijk ook zelden in fnac/mediamarkt. Nu komt er al eens eentje boven in youtube en voor cd versie is het dan dikwijls kleinere uitgever waar je cd mogelijk rechtstreeks kunt krijgen.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1934 keer

glda19 schreef: 28 dec 2022, 09:23Maar er zijn er toch nog die liever een cd/dvd in handen hebben waar halen die dat dan?
Bestellen op de website van de artiest. Enkele dagen later de cd in de brievenbus.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 386 keer
Bedankt: 192 keer
Provider

tien schreef: 28 dec 2022, 10:06
glda19 schreef: 28 dec 2022, 09:23 Zou je raar opkijken wat je in totaal elke maand betaald.
Minder dan ik in de hoogdagen aan cds uitgaf :angel:
Idem hier, uiteindelijk mijn collectie van +300 CDs allemaal weggeven. (idem voor mijn DVD collectie)
Van wat dat nieuw gekost heeft, kan ik een paar decennia Spotify beluisteren.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 364 keer
Bedankt: 118 keer
Te Koop forum

Ik was gisteren in MediaMarkt Maastricht, Nederland dus, maar ook daar is alles kleiner. Aan kassa's ook minder werknemers en ook in de winkel minder personeel.
En ook minder tentoongestelde toestellen vond ik.
Ik was even gaan kijken of ze een 49inch ultrawide hadden staan, ben aan het kijken naar zo een scherm maar wil die eerst live zien.
Niets dus van 49inch en een paar 34inch.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

Ik denk eerlijk dat alle retail in de multimedia en elektronica het moeilijk hebben. Zeker omdat je voor elk item wel ergens online een goedkoper alternatief kan vinden.

Het is zelfs zover gekomen dat ik dat ook doe, zelfs voor andere zaken, fysieke winkel binnen gaan, schoenen passen en zelfs ter plaatse even piepen of die ergens goedkoper te vinden zijn. Voor een paar euro verschil laat ik ze niet liggen maar de laatste keer was ik wel geschrokken, winkel 89 euro, online 25 minder. Wel zeer slechte reviews online dus ze gewoon nergens gekocht.

Het gaat zover komen dat we dat voor alles gaan doen denk ik. In alle geval, de laatste keer dat ik een digitale mediadrager kocht was het een Blu-Ray en dat is denk ik al zo'n 8 jaar geleden.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

Ik heb de ganse blueray periode zelfs overgeslagen en ben van dvd naar streamen gegaan.

Meer en meer evolueren tech - stores naar een model zoals coolblue: grotendeels online verkopen en lokale stores die meer gericht zijn op het testen of om items direct mee te hebben.
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 20 keer
Provider
Te Koop forum

Lokale bibliotheek?

Bij ons gratis trouwens...

Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 131 keer
Provider

Ik bestel mijn blurays tegenwoordig op bol, amazon of de website van mediamarkt. Is wel zeer zelden dat ik een 4k blu-ray bestel gezien ze zo duur zijn, kan namelijk geen €30 uitgeven aan een film. Heb ik nooit gekund, vroeger kocht ik ook alleen dvd’s als ze onder de €10 waren gezakt.
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
Bedankt: 146 keer

De Mediamarkt in Baselix shoppingcenter in Brussel was heel lang een winkel op twee verdiepingen, verbonden met een interne trap. Dat is nu ook een enkel verdiep. Laatste keer dat ik er was hadden ze nog fysieke mediadragers, wel veel beperkter dan ooit.

Was daar om een tondeuse te kopen. Aan de kassa bleek de prijs hoger dan aangeduid. Diende het met een verkoper op te nemen. Thuis het op Amazon gekocht, goedkoper.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

Alhoewel Media Markt - gekend voor misleidende advertenties als "BTW weg ermee" waarbij men de prijzen van de goederen eerst met 21% verhoogt om dan aan de kassa die 21% er weer af te trekken - een grote omzet draait, is de winstgevendheid al jaren pover. Het is mogelijk dat men winkels downsizet om te besparen en meer winst te maken, alhoewel die downsizing strategie bij andere winkelketens al eens de nagel aan de doodskist bleek te zijn.

In het nieuwe winkelconcept van Media Markt staat klantbeleving, advies, gemak en service centraal, en is het de bedoeling dat de klant online in het aanbod snuistert op de website van Media Markt in plaats van in de winkel. Wanneer ze klaar zijn kunnen ze de producten bestellen en 15 minuten later komen afhalen in de winkel (vermoedelijk zal er dus nog heel wat kleiner koopwaar in de stockruimte van de winkel bij elkaar gestapeld liggen). ​ Ook kunnen ze ervoor kiezen om het online in hun winkelmandje te leggen, om vervolgens in de winkel aan een van de "experts" (kuch) extra uitleg te vragen, voor ze het product kopen.

In de kleinere winkel zelf zet Media Markt voortaan sterker in op op diensten, zoals het kalibreren van televisies, het installeren van een nieuwe laptop of het verzekeren van een nieuwe aankoop.

Bron RetailDetail
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 94 keer

Zit toch in de metro group waar we toch van weten hoe het aan t aflopen is.

Eén grote pot nat die niet meer mee is (aangepast) met zijn tijd en spartelt om te overleven

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/MediaMarkt
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ceconomy
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

Mediamarkt Brugge heeft bij mijn weten nog altijd een groot aanbod aan media. Ik vond vroeger MM ook maar alleen goed daarvoor. Hardware was er altijd duur met povere service.
Ook qua toestellen staat er heel veel uitgestald. Vorige week nog gaan kijken voor gaming headset en er waren er zeker minstens 30 uitgestald.
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 17 keer

Ik heb eens gehoord jaren terug toen ik voor een tv ging kijken en vroeg kun je eens kijken of ze hem hebben in de andere vestiging in gent. De persoon antwoorde dat gaat niet want elke mm is een zelfstandige winkel
blatruwe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 44 keer
Provider
Te Koop forum

WalterB1 schreef: 28 dec 2022, 21:44 Was daar om een tondeuse te kopen. Aan de kassa bleek de prijs hoger dan aangeduid. Diende het met een verkoper op te nemen. Thuis het op Amazon gekocht, goedkoper.
Dit had ik ook nog voorgehad met een laptoptas. Teruggekeerd in de winkel en een verkoper gezocht. Die kon de prijs direct aanpassen in hun systeem en ik kon 2 min later terug naar de kassa waar de juiste prijs nu aangegeven werd.
Mike...
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 8 keer
Provider

Ik koop nog cd's en blu-rays. Maar de laatste keer dat ik dat nog eens in een winkel heb gedaan, is (helaas) jaren geleden. Ik koop die zaken (en een hele hoop andere dingen) eigenlijk enkel via Bol.com en Amazon (UK voor films en series). Tegen het aanbod en de prijzen kunnen fysieke winkels niet op en bovendien is er ook geen dergelijke winkel bij mij in de buurt.
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster

Er is natuurlijk ook steeds de optie om iets te bestellen. Bestelde ooit een grammofoonplaat van Wierd Al Yankovic in de Mediamarkt van de City2 in Brussel. Medewerker sprak zelfs Nederlands. Een paar weken later had ik mijn plaat die in België niet beschikbaar was. Voor een goede prijs ook. Nooit zo tevreden geweest over Mediamarkt als toen.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Provider
Te Koop forum

glda19 schreef: 28 dec 2022, 09:23 Zou je raar opkijken wat je in totaal elke maand betaalt.
Niet echt...
Ik heb hier op zolder ongeveer 500CD-albums liggen. Reken aan minimaal €10/album en je zit aan €5.000. Dat is zeker een zware onderschatting want vele albums kostten €15 en meer. Nu liggen die stof te vergaren op zolder en 2de hands zijn die zo goed als waardeloos.
LP's heb ik ook veel liggen, die leg ik wel nog op.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer

sdecoster schreef: 28 dec 2022, 20:26 Lokale bibliotheek?
Idd.
En wat niet in hun collectie zit kan je laten bestellen om aan de collectie toe te voegen. :banana:
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Tomby schreef: 29 dec 2022, 09:16 Mediamarkt Brugge heeft bij mijn weten nog altijd een groot aanbod aan media.
Nieuw winkelconcept zal daar dan nog geintroduceerd moeten worden.
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster

Mediamarkt nieuws; die in de Makro van Machelen sluit vandaag om 18u definitief. Niet echt een verassing.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

cadsite schreef: 29 dec 2022, 10:59 Ik heb hier op zolder ongeveer 500CD-albums liggen.
Hier ruim 1000 CDs, wel allemaal geript naar flac en mp3. En dan nog meer dan 1500 DVDs/BDs (die staan nog allemaal in onze home cinema). Mag je niet teveel aan denken welk klein fortuin daarin gegaan is.
En inderdaad zo goed als waardeloos vandaag. Verkopen denk ik dan ook totaal niet aan.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 282 keer

Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

Niet om efkes te stoefen, maar vroeger kocht ik veel single CD's... Elke week ging mijn zakgeld daar aan op en later een behoorlijk stuk van mijn loon. Denk dat ik zo'n 6 meter single CD's liggen heb, een fortuin in de kast maar ik denk niet dat er 1 inbreker interesse in zal tonen. :)

Eigenlijk was dat zot om daar zoveel voor te betalen voor 1 liedje en 2 edits. Nu nog steeds eigenlijk, wat kost een full CD tegenwoordig 14-18 euro? Dat is 2 maand Spotify... Idem voor DVD's he. House of Dragon standard edition, 43 euro. Daar kijk je 4 maand Streamz voor.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Jammer voor de oudere generatie dat er zoveel geld verloren gegaan is aan CD's te kopen. Veelal wilde men maar 1 track, maar de enige optie was een dure CD kopen met 20 tracks waar die ene track opstond.

De muziekbusiness heeft het toch decennia erg goed gehad voor zichzelf. Gelukkig zijn die tijden voorbij en betaal je nu nog slechts 100 EUR per jaar voor zoveel muziek als je wil. Nog een goed voorbeeld van hoe het vroeger zeker niet altijd beter was.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 29 dec 2022, 16:57, in totaal 1 gewijzigd.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 282 keer

Als (80 jarige nu) heb ik vooral jazz-en latijns-amerikaanse muziek verzameld en, en route, casettebandjes/videobanden/blueray muziek gemeden. Het valt dus allemaal nog mee...:-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef: 29 dec 2022, 15:26 Jammer voor de oudere generatie dat er zoveel geld verloren gegaan is aan CD's te kopen. Veelal wilde men maar 1 track, maar de enige optie was een dure CD kopen met 20 tracks waar die ene track opstond.
Eerlijk gezegd heb ik minder spijt van mijn CD aankopen dan van mijn DVD aankopen. DVD is vandaag de dag gewoon ondermaats qua kwaliteit, en hoe vaak kijk je een bepaalde film meer dan 1 keer ? Om maar van series te zwijgen. Herinner me nog mijn 1ste box: The X-Files Seizoen 1… €125 :eek: . Denk dat de 9 seizoenen me uiteindelijk toch over de €800 gekost hebben… :eek: En dat is dan nog maar 1 reeks.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Tomby schreef: 29 dec 2022, 18:37 hoe vaak kijk je een bepaalde film meer dan 1 keer ? Om maar van series te zwijgen. Herinner me nog mijn 1ste box: The X-Files Seizoen 1… €125
Idd, gelukkig dat dat ook niet meer hoeft dankzij online rentals. Op dat vlak is het zeker veel verbeterd tov vroeger. Als ik Gen X en ouder hoor spreken over pre-internettijden, dat men naar videotheken moest gaan en dat hetgeen men wou vaak gewoon niet beschikbaar was en dat men boetes kreeg voor laat terugbrengen of de "cassette" niet "terugspoelen" :eek:
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 53 keer

En toch hadden we meer geluk, want we konden dromen of uitkijken naar iets.

Nu heb je alles wat je wilt binnen de seconde en is er geen verwondering meer.

PS.: Had me als jonge knaap voorgenomen nooit zo hard te gaan zagen als mijn grootouders. Een belofte dat ik stilaan aan het verliezen ben.
Mike...
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 8 keer
Provider

Videotheek. Good times. Dat had toch ook zijn charmes. :wink:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

mgo72 schreef: 30 dec 2022, 16:38 Nu heb je alles wat je wilt binnen de seconde en is er geen verwondering meer.
Zou je dat nochtans niet omschrijven als een gevoel dat je niet mist als je niet weet het is?
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

de 'instantgeneratie', ik wil dit en ik wil het nu. Ze weten waarschijnlijk niet beter maar het is wel een verarming.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
Bedankt: 103 keer
Provider
Te Koop forum

Mike... schreef: 30 dec 2022, 17:39 Videotheek. Good times. Dat had toch ook zijn charmes. :wink:
Ja, vooral bij de cassettes in die hoek apart achter de gordijn. :oops:
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer

Of hoe de oude(re) generatie altijd zaagt op de jongere. Ze weten waarschijnlijk niet beter, maar het is wel van alle tijden :).
Zoek de argumentatie eens op van bij de intrede van supermarkten, die is nagenoeg dezelfde als bij de intrede van webshops.

Hier ook de CD & DVD-collectie al jaren geleden naar de kringloopwinkel gebracht.
Alleen van de CD's van Sweet Coffee kan ik geen afscheid nemen (ook al heb ik geen enkel aangesloten toestel meer in huis waarop ik het kan afspelen).
Ik heb wel nog een DVD-speler, platenspeler (vinyl heet dat nu :)) en zelfs casettespeler ergens op zolder staan. Mijn pa heeft net zijn "bandopnemer" verhuisd, hij kan daar dan weer geen afscheid van nemen :).
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Provider
Te Koop forum

Joe de Mannen schreef: 30 dec 2022, 18:39 de 'instantgeneratie', ik wil dit en ik wil het nu. Ze weten waarschijnlijk niet beter maar het is wel een verarming.

J.
Ik ben er nu 44 en mijn leerkracht Nederlands noemde ons (toen we +-17 jaar waren) de microgolfgeneratie.
Hij had het over exact hetzelfde.

Er is dus nog niet veel veranderd. :angel:
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

Met dat verschil dat het nu meer kan dan toen, we mochten het wel willen maar het kon niet altijd...
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 104 keer
Te Koop forum

Joe de Mannen schreef: 30 dec 2022, 18:39 de 'instantgeneratie', ik wil dit en ik wil het nu. Ze weten waarschijnlijk niet beter maar het is wel een verarming.

J.
Verarming is voor een product veel meer betalen in een winkel en vervolgens de verkopers van u lijf afslaan omdat ze u een nutteloze garantie proberen aansmeren die geen bal dekt als je de kleine lettertjes leest.

Na zo een paar ervaringen heb ik het offline shoppen enkele jaren terug volledig afgeschreven voor alle vormen van electronica.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

boran_blok schreef: 01 jan 2023, 17:37 Verarming is voor een product veel meer betalen in een winkel en vervolgens de verkopers van u lijf afslaan omdat ze u een nutteloze garantie proberen aansmeren die geen bal dekt als je de kleine lettertjes leest.
Klopt.
boran_blok schreef: 01 jan 2023, 17:37Na zo een paar ervaringen heb ik het offline shoppen enkele jaren terug volledig afgeschreven voor alle vormen van electronica.
Mooi :thumbs:
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”