No-nonsense, "HZIV"-achtige autoverzekering?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
fibrbuzz1
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 11 keer

Hallo,

Ik ben op zoek naar een no-nonsense autoverzekering, eentje die enkel het noodzakelijke biedt. Een beetje "HZIV"-achtig, als je begrijpt wat ik daarmee bedoel :-D

Wat zijn jullie ervaringen of tips?

Alvast bedankt.
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
Bedankt: 146 keer

Moeilijk. Je weet pas wat je hebt aan je verzekering als je een schadegeval hebt. Daarvoor kun je enkel baseren op zaken die er weinig tot beperkt toe doen.

Een lage prijs is goed. Tot blijkt dat wanneer je in de problemen zit ze je niet willen helpen. Ik neem steeds BA + rechtsbijstand.

Ik heb al gezeten bij vele verschillende maatschappijen. Een eerste wiens naam ik vergeten ben, iets klein, via een verzekeringsagent, heeft mij heel gunstig gezet van schadeverleden , wat eigenlijk niet juist was. En aangezien de volgende verzekering dat overneemt was dat zeer goed.

Wanneer ik een ander auto heb kijk ik eerst hoeveel het zou kosten bij de maatschappij waar ik ben. En dan bij een paar anderen. En tot nu bleek steeds dat ik dan beter veranderde, wat ik heb gedaan.

Momenteel zit ik al een aantal jaren bij Corona Direct, kilometerverzekering-formule. Al hebben ze ook een forfaitaire optie. En pas heb ik daar ook pechbijstand bijgenomen daar. Enkel België, voor 70 euro , ouderdom van mijn wagen speelde geen rol (12 jaar).

Ik ben ook al geweest bij ex-Touringverzekeringen. Was toen ook een goede prijs. Nu dat bedrijf met die onnozele naam; https://www.yuzzu.be/

Heb ook bij ING Verzekeringen gezeten, (als enig product daar). Dat was uitzonderlijk goed, al denk ik dat dit een vergissing was; ik had een (klein) ongeval, ik in fout. Die zelfde dag heb ik een extra verzekering bij hen afgesloten om mijn premie niet te doen stijgen als ik een ongeval had. Tot mijn verbazing is die tussengekomen voor dat 'ongeval' dat ik had op de dag dat ik die verzekering afsloot.

Mijn bedoeling was eigenlijk voor het geval ik een 2de ongeval zou hebben. Na een eerste ongeval stijgt de premie niet veel. Na 2 wel sterk.

Heb ook al eens mijn autoverzekering gehad via verzekeringsagent https://www.callant.be Toen mijn auto van 12 jaar nog nieuw was ....
gunnix
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer

Touring (yuzzu): na vijf jaar als klant premie veel te hoog geworden (zonder schadegevallen). Betaalde het dubbele van nieuwe klant en wouden niets van de prijs af doen tot ik overstapte naar andere verzekering. Toen kon er plots wel de helft vanaf maar was al te laat. Overgestapt naar Corona Direct. Na enkele jaren nog steeds tevreden van, betaal slechts 240 euro voor 15000km (enkel BA). Prijs stijgt niet zoals bij Yuzzu het geval was. Kan Corona Direct dus wel aanraden qua no nonsense HZIV gehalte ;)
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 157 keer

Ook al verschillende gehad en zelfde ervaring. Mijn Bonus/Malus kan niet lager (nooit ongeval in fout gehad en geen ongeval gehad laatste 30 jaar ofzo). Maar de prijs stijgt elk jaar en dat is niet enkel door taksen en gewone prijsverhogingen. Als je anoniem prijs vraagt voor zelfde wagen bij je eigen maatschappij krijg je een lagere prijs ... Ze leggen dat dan uit als nieuwe klantenkorting, wat mag. Maar soms krijg je dan toch ook een iets lagere prijs dan je huidige prijs.
Momenteel Yuzzu al jaren, zal ook weer eens moeten checken of het niet veel lager kan elders.

Update: eens met een fictieve naam en ander huisnr. prijs gevraagd als zogenaamde nieuwe klant : bijna 100 euro goedkoper (jaarprijs).
Ze kunnen echt goed met ons voeten spelen want ik kreeg net de factuur (1 maand vooraf) maar je moet wel opzeggen 3 maand vooraf. M.a.w. je weet nog niet wat je volgende jaar gaat betalen en op het moment dat je het wel weet is het te laat om op te zeggen.

update 2/1/2023 : ik ontving een antwoord, ze zouden niet geweten hebben dat ik maar zo weinig km. deed.
Nieuw voorstel gehad dat dus exact de prijs is van mijn anonieme prijsvraag.
Laatst gewijzigd door fredo66 02 jan 2023, 13:42, in totaal 1 gewijzigd.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
fibrbuzz1
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Bedankt voor de antwoorden, over Corona Direct heb ik ook al positieve dingen gehoord van mijn ouders, dus het zal waarschijnlijk die worden :-)
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 111 keer
Recent bedankt: 2 keer

fredo66 schreef: 22 dec 2022, 15:30 Ze kunnen echt goed met ons voeten spelen want ik kreeg net de factuur (1 maand vooraf) maar je moet wel opzeggen 3 maand vooraf. M.a.w. je weet nog niet wat je volgende jaar gaat betalen en op het moment dat je het wel weet is het te laat om op te zeggen.
Als dit niet om een indexatie gaat, mag je dit toch opzeggen.
Binnen de 3 maand na kennisgave van een prijsverhoging mag je iedere verzekering opzeggen (zonder rekening te houden met de vervaldatum).
Dit zou normaal ook op die factuur moeten staan, maar mag wel in héél kleine lettertjes vermeld staan.
openaf
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Iemand ervaring met Actel, P& V of Ethias? Date zijn de goedkoopste offerte tot nù toe.
thmj
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 15 keer

openaf schreef: 26 dec 2022, 17:07 Iemand ervaring met Actel, P& V of Ethias? Date zijn de goedkoopste offerte tot nù toe.
bij p&v heb je een makelaar. (aantal jaren terug is mijn dochter op eigen naam aan mijn eigen bonus-malus gestart) dus een goedkope Ba zonder kronkels.
Actel is Online.
Ethias in verleden overlappingen en aparte polissen.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
Bedankt: 385 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

https://goedkoopsteambtenarenverzekering.be/
ik wil geen reclame maken, maar voor overheidspersoneel wel interessant. Ik zit er al 15 jaar bij. Die Touring lapte er ieder jaar iets bij...en uiteindelijk stuk duurder dan deze makelaar (VIVIUM). Rechtsbijstand neem ik er ook, maar Euromex. ONAFHANKELIJK. Veel beter dan RB te nemen incl.
Euromex RB voor alle polissen in 1 (familiale en woningverzekering bij Ethias, groepspolis, Euromex voor RB :-D )
https://www.vivium.be/nl/private-individuals/home
https://www.euromex.be/
Ooit schadegeval gehad, en goed geholpen.
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 18 keer
Provider

Heb gisteren de tip van satsurfer gevolgd en een offerte aangevraagd.
Vandaag de offerte ontvangen en de prijs ligt praktisch gelijk met Yuzzu.
Echter hier heb je een makelaar die je belangen normaal behartigd.
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.02
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Niet te spreken van corona direct. Ouders hadden dat, leuk tot een schadegeval.... Dan zeer weinig goodwill

Sent from my SM-S908B using Tapatalk

Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”