Zonet pc van m'n vriendin geupgrade van win 98SE naar win xp SP2 omwille van WPA security.
Alles ok, behalve dat de pc traag opstart.
ttz, Hij start eerst vrij snel op, maar dan duurt het zeker 5 min vooralleer hij het netwerk begint te 'initialiseren'.
Op mijn pc gaat dit allemaal vrij vlot, zit op hetzelfde netwerk.
Via regedit zie ik aleen Trend en USRobotics in de startup.
Eventvwr geeft niks speciaals weer.
Bootvis kan niks ontdekken omdat bootvis al gestopt is terwijl de vertraging aan de gang is... .
Heeft iemand enig idee aan wat dit kan liggen?
SP2 slow boot?
Zoals ik al dacht is het probleem opgelost als je een vast IP geeft aan de pc.
Toch raar dat het ding zo traag is als het een Ip krijgt van m'n router via DHCP.
Volgens mij ligt dit toch aan windows xp, want ik heb dit al eens voorgehad met een adsl router ook..
Is hier ergens een hotfix voor ofzo?
Toch raar dat het ding zo traag is als het een Ip krijgt van m'n router via DHCP.
Volgens mij ligt dit toch aan windows xp, want ik heb dit al eens voorgehad met een adsl router ook..
Is hier ergens een hotfix voor ofzo?
Auto config win xp voor wireless staat uit.
Nieuwste drivers van USR 8054 NIC.
Ik vermoed ook dat het aan de NIC ligt, maar ik heb dit vroeger al eens meegemaakt met een andere NIC, drmee dat het misschien toch aan Xp ligt?
Nuja ik geef nu vaste ip's maar toch met DHCP enabled op de router.
Als ik vaste IP's ingeef en ik disable DHCP op de router krijg ik geen netwerk access. Enig idee hoe dat komt?
Gateway en DNS staan op ip van de router.
Netbios over TCP/IP enabled.
Hij blijft bij 'authenticating", verder kom ik niet.... .
Ik moet nog even bij de USR NIC's blijven, want de pre-n nic's zijn hier nog niet verkrijgbaar in Europa:/
Ik kan alvast de pre-n router van Belkin aanraden! Enorm stabiele router met een betere signal strength.
Nieuwste drivers van USR 8054 NIC.
Ik vermoed ook dat het aan de NIC ligt, maar ik heb dit vroeger al eens meegemaakt met een andere NIC, drmee dat het misschien toch aan Xp ligt?
Nuja ik geef nu vaste ip's maar toch met DHCP enabled op de router.
Als ik vaste IP's ingeef en ik disable DHCP op de router krijg ik geen netwerk access. Enig idee hoe dat komt?
Gateway en DNS staan op ip van de router.
Netbios over TCP/IP enabled.
Hij blijft bij 'authenticating", verder kom ik niet.... .
Ik moet nog even bij de USR NIC's blijven, want de pre-n nic's zijn hier nog niet verkrijgbaar in Europa:/
Ik kan alvast de pre-n router van Belkin aanraden! Enorm stabiele router met een betere signal strength.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Mr Pink schreef:Via regedit zie ik aleen Trend en USRobotics in de startup.
Die kunnen elkaar blijkbaar niet goed uitstaan... had hetzelfde probleem. Gewoon de USR utility uit je startup halen, en je Wireless Zero Administration service enablen en via die weg je WPA configgen.