Ik probeer al een aantal maanden een Telenet Access Point te bestellen via de "Wi-Fi Boosters" optie in de Telenet App maar krijg alleen maar de boodschap "Currently, it isn't possible to order Access Points"... Dat is al zo sinds begin October (of tenminste: dat is wanneer ik voor het eerst die boodschap te zien kreeg).
De Telenet shop in de buurt heeft ook géén voorraad (of is door Mechelen verteld om die niet meer uit te delen).
Iemand enig idee wat er aan de hand is? Gaan die AP's nog terug komen of is het wachten op een nieuwe (dure) oplossing?
Ik moet specifiek zo'n Telenet AP hebben want dit is voor het kot van mijn dochter. In het gebouw hebben ze een Telenet oplossing en er zijn enkel die Telenet AP's toegelaten omdat die dezelfde SSID doorheen het hele gebouw gebruiken, de configuratie automatisch is en dat ze mekaar niet (te veel) storen.
Geen Wifi Boosters meer?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 31 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
- Bedankt: 141 keer
Ze zijn toch bezig met de uitrol van hun "pods" van Plume?
Inderdaad ben je opnieuw gezien want blijkbaar is AX- Wifi niet voorzien; ze maken nog gebruik van de verouder(en)de AC- standaard alhoewel ik niet snap waarom ze weer in verouderde technologie investeren.
De tests - zie netweter - bezorgen gebruikers / tester nogal eens wat kopzorgen. Ook zou je 2 stopcontacten moet inleveren om één pod te plaatsen gezien de grootte van elke satelliet.
Ik weet het niet waar het met TN naar toe gaat. Ooit waren ze de grote trekker op het vlak van Telecom - en zeker internet - en naar mate Px fiber uitrolt, zullen ze meer en meer achterlopen.
Px voorziet ook in wifi-extenders maar deze zijn wel WIFI 6- conform ...
Inderdaad ben je opnieuw gezien want blijkbaar is AX- Wifi niet voorzien; ze maken nog gebruik van de verouder(en)de AC- standaard alhoewel ik niet snap waarom ze weer in verouderde technologie investeren.
De tests - zie netweter - bezorgen gebruikers / tester nogal eens wat kopzorgen. Ook zou je 2 stopcontacten moet inleveren om één pod te plaatsen gezien de grootte van elke satelliet.
Ik weet het niet waar het met TN naar toe gaat. Ooit waren ze de grote trekker op het vlak van Telecom - en zeker internet - en naar mate Px fiber uitrolt, zullen ze meer en meer achterlopen.
Px voorziet ook in wifi-extenders maar deze zijn wel WIFI 6- conform ...
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1934 keer
AC-hardware is véél goedkoper dan AX-hardware. Dat is meteen ook de reden dat Telenet (= Liberty Global) voor oudere hardware kiest.
Telenet beslist zelfs niet meer welke hardware ze zullen aanbieden, dat gebeurt op groepsniveau voor alle Liberty Global-markten tesamen: Verenigd Koninkrijk, Ierland Nederland, België, Zwitserland, Slowakije.
Een Slovaak die UPC heeft, ontvangt dezelfde tv-decoder, Wifi en modem als een Nederlander bij Ziggo of een Belg bij Telenet.
Wie kwaliteit of nieuwere technologie wil, koopt eigen apparatuur.
Liberty Global levert sowieso de goedkoopste hardware die ze kunnen vinden om op die manier de winst te maximaliseren.
Telenet beslist zelfs niet meer welke hardware ze zullen aanbieden, dat gebeurt op groepsniveau voor alle Liberty Global-markten tesamen: Verenigd Koninkrijk, Ierland Nederland, België, Zwitserland, Slowakije.
Een Slovaak die UPC heeft, ontvangt dezelfde tv-decoder, Wifi en modem als een Nederlander bij Ziggo of een Belg bij Telenet.
Wie kwaliteit of nieuwere technologie wil, koopt eigen apparatuur.
Liberty Global levert sowieso de goedkoopste hardware die ze kunnen vinden om op die manier de winst te maximaliseren.
-
- Elite Poster
Uiteraard draait het om het geld Raf.raf1 schreef: 28 jan 2023, 10:06 Wie kwaliteit of nieuwere technologie wil, koopt eigen apparatuur.
Alleen, als je zelf apparatuur koopt om om het even welke reden (niet willen huren, geen zin om mee te doen aan tests in testfases, meer kwalitatieve alternatieven, snelheid, desnoods esthetiek, ...) dan is TN nogal vlug geneigd tegenwoordig om de fout bij uw apparatuur te leggen. Dat was ook bij mij gedurende anderhalf jaar zo tot uiteindelijk de oorzaak hun netwerk bleek te zijn.
Ik hoorde van de SWAT-technicus die bij mij tussen kwam dat hij zeker pro TP- Link was. Waarom publiceert TN dan geen lijst met netwerkapparatuur die hen het meest compatibel lijkt met hun installaties? Zo zouden veel problemen en frustaties bij eindgebruikers kunnen vermeden worden en nog meer discussies met TN want als je een degelijk merk kiest als AP of router van een gevestigde waarde zoals TP- Link, D-Link, Netgear zou je er toch mogen van uitgaan dat deze de fout niet krijgen van problemen tenzij bewezen is uiteraard dat ze slecht aangesloten / geconfigureerd zijn of gewoon defect zijn uiteraard.
Dat je met dubieuze toestellen zoals vaak verkocht op bv. 'Aliexpress' discussie krijgt, lijkt me dan weer logisch ...
-
- Elite Poster
Nog straffer: hun nieuwste modem - F@ST3896LG-TN -blijkt AX compatibel te zijn.
En nu zijn ze volop AC- pods aan het uitrollen ...
Begrijpe wie kan maar ik kan en wil dit niet vatten.
Consumenten worden hier gewoon b e d r o g e n.
En nu zijn ze volop AC- pods aan het uitrollen ...
Begrijpe wie kan maar ik kan en wil dit niet vatten.
Consumenten worden hier gewoon b e d r o g e n.
- TheCeet
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Vanaf vandaag beschikbaar, de nieuwe pods. Zoals we gewoon zijn van Telenet, extra maandelijkse kost hiervan.
Zie persbericht Telenet:
https://press.telenet.be/telenet-kiest- ... -wifi-pods
Zie persbericht Telenet:
https://press.telenet.be/telenet-kiest- ... -wifi-pods
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!

Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:

AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
- Matt555
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 49 keer
Mogelijk idem als voorgaande , evenwel melding wegens het "gratis " verdwijnen .....
https://www.hln.be/internet/telenet-sto ... ~a6b2b5ee/
Ben ik blij dat ik bij Orange Duo zit met onbeperkt internet en mobiel internet bellen, en 20 GB data die ik omzeggens niet of weinig gebruik !! En dit voor mij voor 49,60 Euro p/m
https://www.hln.be/internet/telenet-sto ... ~a6b2b5ee/
Ben ik blij dat ik bij Orange Duo zit met onbeperkt internet en mobiel internet bellen, en 20 GB data die ik omzeggens niet of weinig gebruik !! En dit voor mij voor 49,60 Euro p/m
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro