Telenet CI+ module software update via COAX?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
freddd
Starter
Starter
Bedankt: 8 keer

Ik merk op dat zo een module een eigen menu heeft. Eén van de opties is om te checken voor updates.

Ik heb deze hangen op een televisie waar geen netwerkopties op zijn, dus geen ethernet of Wi-Fi mogelijkheden.

Als ik check voor updates krijg ik een melding dat er geen updates beschikbaar zijn, dus geen melding dat er geen mogelijkheid was om te controleren voor updates.

Is zo een CI+ module dan in staat om software updates binnen te halen via een COAX-verbinding? Of hoe werkt die techniek precies?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

De update wordt inderdaad via de coax aangeboden, net zoals de updates van de Digibox/Digicorder software.
Je moet uw TV toestel dan wel op één van de zenders zetten van de mux die waarop de update aangeboden wordt (322 MHz??)

Bij mijn weten is er nog nooit een update geweest, ik heb mijn CI+ modules denk ik bijna 10 jaar, en heb nog nooit een update zien passeren, of een vraag gezien van Telenet om de module up te daten.

Ter info: hier de informatie over de CI+ module en de smartcard
IMG_20221114_225318.jpg
IMG_20221114_225433.jpg
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
Bedankt: 103 keer
Provider
Te Koop forum

Onderstaande link is ook altijd het vermelden waard m.b.t. nog andere extra opties (althans voor de provider).
Zag ik al eens in een andere post van jou voorbij komen, denk ik @philippe_d.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”