wie al zo een tv box via aliexpress gekocht.

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 17 keer

Hi

1ste wat doet zo een tv box?
2de hoe dan tv kijken, Aantal zenders?
3de Een abonnement nemen bij zo iptv zo ja wel , aantal zenders?
4de wie al via aliexpress zo een tv box gekocht?
ahrand
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 38 keer

1) Wat bedoel je precies met een "TV Box" ? Een Android TV dongle of box ? Ik zou ineens voor een gecertifieerde Google TV box gaan, dan heb je het laatste OS met de laatste features. Zorg voor officiële certificatie met Netflix en Disney+ en prime Video zodat je op de hoogste resolutie kan afspelen .
2) Streaming, via het internet. Alle zenders die een Android TV app hebben.
3) Alleen als je extra zenders wil die geen Android TV app hebben. Misschien obscure buitenlandse zenders ? Ik hou er me in ieder geval niet mee bezig. Tussen de reguliere streaming plarformen, Youtube en de locale Belgische zenders met een Android TV app heb ik het gevoel keus genoeg te hebben. Je moet af van die mindset van "zenders". Het gaat meer om "content" en degene die dat kan bieden. Dat hoeft niet via lineaire tv binnen te komen.
4) Ik zocht eerst via Ali Express maar kocht uiteindelijk rechstreeks via de fabrikant : https://www.mecool.com/products/tv-box- ... 2270878858
glda19
Elite Poster
Elite Poster

welke android TV?
ahrand
Pro Member
Pro Member

glda19 schreef: 13 nov 2022, 10:15 welke android TV?
Wat bedoel je precies met "welke Android TV" ?
De HW ?
De Versie ?
De Software ?
De Apps ?
Laatst gewijzigd door ahrand 13 nov 2022, 11:00, in totaal 1 gewijzigd.
glda19
Elite Poster
Elite Poster

@ ahrand
jij sprak wel over een android tv app ik niet dus?
toxictooms
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

al een paar boxjes via ali gehad, ik zou toch kiezen voor ineens een deftig speler te kopen zoals de nvidea shield TV die ik nu heb.
Daar draai ik alle sop wat ik gebruik, KODI,IPTV, Telenet flow app,... werkt perfect.
Kost in aanschaf wel meer maar ga je veel langer geniet van hebben.
glda19
Elite Poster
Elite Poster

waarom niet via ali
welke iptv
ahrand
Pro Member
Pro Member

@ glda19

je zal toch iets duidelijker moeten zijn in je vragen,
ik denk dat je vraag momenteel is : "met welke Android TV apps kan ik zenders bekijken ?"

Voor de VRT zenders heb je VRTMax Android TV app
Voor de Play (SBS) zenders heb je de https://www.goplay.be/app
Voor de VTM (DPG) zenders heb je de VTM Go app

Dan heb je 80% van de Belgische zenders, gratis.
Aanvullen met Netflix en Disney+ en prime Video en Youtube is meer dan genoeg kijkplezier voor mij en m'n gezin.

Je zou nog verder kunnen aanvullen met IPTV en/of Kodi maar dat is veel (hobby)werk en extra kosten voor meer niche zenders, en dat is, voor mij, de moeite niet waard, maar ieders zijn hobby natuurlijk
glda19
Elite Poster
Elite Poster

@toxictooms
wat is het verschil met die ali bakjes en je nvidea shield TV
Welk type nvidea shield TV?
Welke iPtV?
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Ben je niet beter af met een Chromecast.
Zonder deftige updates hoef je er ook niet te lang iets van verwachten.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
glda19
Elite Poster
Elite Poster

weet het niet
Ik heb nu films op mijn pc staan en stream ze via serviio naar mijn philips 32” tv van 2012. Want met plex zie ik geen ondertitels.
Kan ik naar zo een bakje streamen?
Ik zie op de chromecast en nvidea tv shield plex staan.
Wat is plex?
toxictooms
Member
Member

glda19 schreef: 13 nov 2022, 11:15 @toxictooms
wat is het verschil met die ali bakjes en je nvidea shield TV
Welk type nvidea shield TV?
Welke iPtV?
De nvidea shield TV werkt vlotter, scrollen door menu's....
Als het enkel om te streamen is dan is de Nvidea shield TV ( koker model) voldoende.
Enige nadeel ( als je dit gebruikt) er is GEEN usb aansluiting op de Shield TV, voor de rest echt wel een aanrader.
Ik stream al jaren alles films,series, live sport, ...
Sinds kort is ook de telenet digicorder de deur uit en kijk ik alles via de telenet Flow app.
Met betrekking tot IPTV mag dit op dit forum niet besproken worden;) Maar laat ons zeggen dat het hier al jaren perfect werkt voor weinig geld.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Na al een paar goedkope bakjes gehad te hebben kan ik alleen maar bijtreden: als je Android based gaat koop dan aub iets deftig. Zoals een Shield. Die worden door de fabrikant deftig onderhouden.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Of een chromecast met google TV. Als je wat oplet vind je de 2K versie voor €30 of de 4k voor €50.
Onmiddellijke levering, ondersteund, garantie,...
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 317 keer
Provider

Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
glda19
Elite Poster
Elite Poster

Maar wat met ondertitels bij stremming?
toxictooms
Member
Member

glda19 schreef: 18 nov 2022, 23:23 Maar wat met ondertitels bij stremming?
Ondertitles bij streaming van film en series bedoel je? Bekijk eens wat filmpjes op you tube over Kodi en hoe je dit moet instellen.
Is niet zo moeilijk enkel een beetje opzoeken en inlezen hoe alles werkt en je bent vertrokken.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Soms moet je indien je het geld hebt een investering doen.
Dus..... blijf aub weg van die goedkope rommel mediaplayers.

1) Ik heb een nvidia shield pro.

2) Ik heb een nassysteem die in het netwerk is verbonden.

3) Ook een chromecast 4K.

Sommigen gaan zeggen: er zit in de shield ook een chromecast, dat klopt maar ik moet altijd de boel aanpassen als ik bv met de smartphone wil casten en ik haat dat.
Dus als ik bv via de yelo app wil casten is het altijd naar de chromecast.

Films en series doe ik via nassysteem en bekijk ik zo op de nvidia shield. (Of doe het via een externe ssd of hdd).

Subtitels?
Als je films download zonder subs, subs kan je vinden op bepaalde subtitel sites die ik hier nu niet openlijk ga posten.
En dan ist simpel: is uw film bestand bv zorro23.mkv, dan doe je hetzelfde met de subs zorro23.srt , behalve dus dat je opt einde .srt zet bij je subs. En dan zou normaal gezien toch de subs er vanzelf moeten onderkomen. Zoniet, of je hebt een fout gemaakt of je kan het nog tijdens de film bezig is in de settings normaal gezien de subtitel aanklikken enz...

Als ik wat download is het praktisch altijd meteen met subs erbij.

Maar sites enzo post ik niet openlijk.

https://www.vandenborre.be/streaming-me ... u4QAvD_BwE

Iptv heb ik tot nu toe nog niet getest.
De reden is denk ik omdat ze zoiets iedere dag kunnen sluiten en je betaald er tenslotte wel voor, denk het dat is dat me een beetje zit tegen te houden omzoiet aan te schaffen.

Wat ik doe : ik heb wel orange decoder thuis maar ik mis natuurlijk bv engels/belgisch voetbal en f1. Dat zit bij telenet. Mijn ouders hebben telenet en voetbal pakket, ik log in met hun account op mijn smartphone en cast naar de chromecast. :).
Mijn broer heeft proximus met voetbal , ik gebruik zijn account en kan zo casten en naar de champions league kijken.
Stront vervelend dat alles door elkaar zit op gebied van voetbal maar zo los ik het dus op.
Ik zou liever hebben dat al die sport bij 1 provider zit.
Mijn ouders hebben ook streamz, voor mij is dat allemaal veel te duur maar ook dat kan ik dus bekijken, dat doe ik via de streamz app op de shield.
Ik dacht wel dat er een telenet app is op die shield, die heb ik nog niet getest, straks eens bekijken. ;).

En wie dus helemaal geene decoder heeft kan dus hetzelfde doen en zo kan je alles casten en heb je wel niet alle zenders maar toch vrt en vtm en play 4 etc...
En dan heb je nog gratis apps zoals vrt max en vtmgo en noem maar op.
Je kan dus veel doen maar moet rekening houden met een paar minpunten die er ook kunnen aan zijn. Ligt de app plat = brute pech.
Ligt wifi plat, dan eventueel via 4G verder kijken mits je wat data hebt mobiel.
Reclame ook die je bv niet kan doorspoelen of de app die plots eens flipt, werd gek toen , zat al 35min te kijken, moest volledig opnieuw beginnen lol. Gebeurt niet zo heel veel maar tviel wel eens voor.
Tttsss
glda19
Elite Poster
Elite Poster

Krijgt de nvidea shield genoeg updates?

Toegevoegd na 1 uur 55 minuten 46 seconden:
Kan ik via de nvidea shield pro ook films streamen die op een pc staan?
En wat bij cabel cutting buiten de apps van de gekende zenders.
Bv FoxTv en ander?
Die vrtmax staat standaard op de laatste telenet tvbox.
Is niet zo handig vind ik je kunt zelf geen titel ingeven.
toxictooms
Member
Member

glda19 schreef: 20 nov 2022, 10:30 Krijgt de nvidea shield genoeg updates?

Toegevoegd na 1 uur 55 minuten 46 seconden:
Kan ik via de nvidea shield pro ook films streamen die op een pc staan?
En wat bij cabel cutting buiten de apps van de gekende zenders.
Bv FoxTv en ander?
Die vrtmax staat standaard op de laatste telenet tvbox.
Is niet zo handig vind ik je kunt zelf geen titel ingeven.
IK heb u vorige week een PB gestuurd hoe je alles van zenders , film en sport kan bekijken. Ondertussen al eens getest?
glda19
Elite Poster
Elite Poster

@toxictooms
Zie pb van 6 dagen geleden
glda19
Elite Poster
Elite Poster

@toxictooms
Heb wesopro maar hoe nu verder?
En van esun vind ik nisk terug i.v.m IPTV wel ander zaken
Lees je pb's aub
glda19
Elite Poster
Elite Poster

wat raden jullie aan zo een chrome cast of een nvidea of zo een ali box

Toegevoegd na 3 uren 10 minuten 58 seconden:
Ik gebruik nu serviio server op mijn pc daar plex geen ondertitels door geeft naar mijn vroeger digicorder of philips tv van 2012.
Of is het beter op Kodiak op de Pc.zetten? Maar kan de pcd dan ook nog gebruikt worden? Met serviio heb je een services die ik hand mating start maar standaard automatic start. En kunnen te gelijk oper pc werken
glda19
Elite Poster
Elite Poster

Welke raden jullie aan
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Provider

• Nvidia shield: Beste speler, goede support, prijzig.
  • Chromecast: Goede speler, goede support, beste prijs/kwaliteit.
  • Ali box: Leuke specs op papier, kan het meest voordelig zijn maar je moet opletten wat je koopt. Indien je niet kan/wil verdiepen in wat je koopt, begin er niet aan en koop een chromecast met google TV als die in promo staat.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
glda19
Elite Poster
Elite Poster

Wat bedoel je met verdiepen
toxictooms
Member
Member

Ik heb u alles al verschillende keren doorgestuurd. Je gaat toch zelf aan de slag moeten met de info. Als je zelf geen enkele moeite wil doen neem je beter Netflix en andere standaard streaming diensten en betaal je daar maandelijks geld voor.
Ik begrijp nu nog altijd niet wat je eigenlijk wil en waarvoor je het wil gebruiken.
De nvidea shield is tot nu toe mijn beste mediaspeler die ik al gehad heb. Als het enkel om te streamen is is de nvidea shield tv voldoende.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Glda19: De nvidia shield pro is top.
De bakjes op ali express aan 60-70€ zijn meestal rommel. Ik heb 1 gekocht, ik had die nauwelijks gebruikt en was al naar de knoppen en had die van 65€ gekocht, nooit meer.

Ik heb gewoon beide gekocht in Belgie: een chromecast 4K en een nvidia shield pro had ik bij coolblue besteld omdat ze goeie service hebben als er wat is.

Met electronica moede sowieso wat geluk ook hebben, maat van mij had pech dat die vrij snel problemen had terwijl ik niet, hem heeft een nieuwe gekregen toen die wel goed werkt nu. Films wilden niet of nauwelijks starten of braken constant af, dan klopt er iets niet.
Andere maat van mij is ook zeer tevreden vd shield pro.
We zouden geen andere meer willen.
Maar als ik met de smartphone apps cast dan doe ik dit veelal naar mijne chromecast.
Voor andere dingens zoals films etc... gebruik ik de shield.

Ik gebruik het via een nassysteem ook.
Verbonden met zowel de pc als mediaplayer en werkt heel goed, zo kan ik easy via de mediaplayer films bekijken.
En de pc hoeft ook niet te blijven open staan.
Mijne maat gebruikt gewoon een externe harde schijf om films te kijken en sluit die aan op de shield pro.
Tttsss
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Provider

glda19 schreef: 01 dec 2022, 23:21 Wat bedoel je met verdiepen
Welke chipset gebruikt die? Werkt deze een beetje lekker samen met de software? Is deze geschikt voor alle formaten en een beetje futureproof? Zijn de connectoren geschikt voor wat ze moeten doen?
Hoe zit het met softwaresupport? Hoe verkrijgen? Kan je deze zelf updaten of iets anders opzetten indien nodig? Wil je je daar wel mee bezighouden?
...
Bron
glda19
Elite Poster
Elite Poster

Waarom zou ik mij ik mij daar van die chipset en dergelijke moet in verdiepen. Chrome cast en NVIDIA schield al meer dan hun degelijk bewezen. En kwam updates er zeker gerust in.
Waarom raden jullie NVIDIA shield pro aan? Grote van het opslag geheugen. Bij de chrome cast kun je toch geen USB stick of schijf in pluggen ofwel?
Hoe kijken jullie dan tv via een IPTV?
Heb nu de laatste Telenet tv box en vind de VRT max niet zo handig daarop. Je kunt geen naam van een programma zelf in voeren.
Kon op pc VRT nu wel.
De VTM app staat er ook op maar nog niet getest.
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 20 keer

Heb al wat jaren geleden een xiaomi mi box S 4K gekocht. Toen had google nog geen afstandbediening (google tv) bij zijn chromecast en had graag iets dat ook stand-alone werkt. Op zich tevreden, zeker prijs/kwaliteit.
Enige nadelen van die box : casten wil soms enkel als hij niet anders aan het doen is (m.a.w je hebt dan niet alleen GSM/laptop nodig maar ook de BT-afstandbediening). En daarbij aansluitend - buiten de afstandbediening nog geen andere manier gevonden om hem te bedienen (app via gsm ofzo zou technisch gezien ook moeten lukken).
Denk dat de beste samenvatting al gegeven is : als het out-of-the-box moet werken dan kan je misschien beter voor de google tv gaan? Voor de prijs moet je hem al zeker niet laten liggen.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
marzman
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bedoel je die bakjes met ilegale IPTV dat je 500(0) zenders hebt voor 100 euro ofzo? Die kun je inderdaad bij Ali of in Antwerpen kopen, maar ik denk niet dat dit hier besproken mag worden. Je leest ook regelmatig dat de politie een netwerk opgerold heeft van dergelijke IPTV. Ik kom net terug uit Spanje en daar is er denk ik weinig controle op, zelfs in cafe's en snackbars keken ze daar zo naar het WK :p

Of bedoel je TV Vlaanderen of iets dergelijks? Dat mag wel en kun je ook als app installeren.
glda19
Elite Poster
Elite Poster

@Fluppeke
Of zou je voor zo een nvidea shield gaan?
Maar weet er iemand waar iets meer over die google tv kunnen vinden bv een filmpje
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

Op youtube zoeken naar chromecast met google tv. De 4GB voor eigen app's is aan de krappe kant. Weet natuurlijk ook niet wat je er allemaal mee van plan bent
Shield is heel geschikt voor streaming en als mediaspeler (dat ding speelt naar "t schijnt alles met alle denkbare codecs via de hardware). Denk zelfs dat hij veel meer ingezet is als mediaspeler dan voor zijn oorspronkelijke doel (cloud gaming / gamen op tv via nvidea kaart in gaming pc). Maar dan zit je wel in een andere prijscategorie dan de chromecast met google TV.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
marzman
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Recent bedankt: 2 keer

4 GB is niet zo veel, maar er zijn ook niet zo heel veel apps nodig. Netflix, Disney, VTM Go, VRT Nu, Youtube en dan heb je het al wel ver gehad. Je kan ook nog casten.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Op zich is dat voldoende, tot je begint met kodi en het plaatsen van data hierin.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 182 keer
Recent bedankt: 5 keer

Hier met Black Friday een Google Chromecast HD met Google TV gekocht voor €29 bij Vandenborre. (staat nu terug €39)
Zeer tevreden van.
toxictooms
Member
Member

Ik gebruik de Nvidea Shield TV (tube versie) voor al mijn streaming diensten Kodi, netflix, iptv, telenet flow, vrt nu, ...
Werkt perfect, het enige wat hij niet heeft is een USB aansluiting.
Voor streaming ben ik wel voorstander om bekabeld internet te gebruiken.
glda19
Elite Poster
Elite Poster

heeft de nvidea shield de tv of pro geen dlna server aan boord?
Ik gebruik nu serviio op mijn pc en kon naar de digicorder van telenet mij films van op pc vlot streamen.
Daar ik nu de laatste tvbox heb gaat dat niet meer heeft geen dlna aan boord.
Maar nu heb ik de netwerkkabel in mijn oude phlips tv van 2012 gestoken en kan ik zo de films streamen.
Waarom ik voor serviio heb gekozen is het volgende kan draaien als service en dus kun je de pc blijven gebruiken.
plex werkt hier niet stuurt geen ondertitels mee.
En als kodi draai op de pc kun je de pc niet meer gebruiken.
Maar kan mij iemand uitleggen hoe als ik bv op een chrome cast of een nvidea kodi installer hoe ik dan mijn films kan laten afspelen op tv?
toxictooms
Member
Member

Je kan kodi gewoon installeren op de nvidea shield. Maar om echt comfortabel en vlot links te krijgen heb je wel real debrid nodig. Bekijk eens wat filmpjes op YouTube. In het begin een beetje instelwerk om de nodige addons te installeren. Daarna nog ondertitel diensten en dan kan je beginnen kijken.
Gesloten

Terug naar “Streaming, TV over internet”