oude Belgacom verbinding

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Taaner242
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 29 keer
Provider
Te Koop forum

Bij een huis dat we gaan afbreken hebben we binnenkomende ongebruikte verbinding ontdekt met "Belgacom" op. Ik vermoed een vroegere telefoonlijn.

Afbeelding

Nu ligt het voetpad open voor afsluiten van de elektriciteit en zie ik die kabel ook verdwijnen onder het voetpad.

Afbeelding

Als ik die gewoon laat liggen gaan de afbrekers die waarschijnlijk afknippen (vanbinnen dan, want die put gaat nog dicht voor de afbraakwerken).
Kan ik die beter nu buiten afknippen? (is een rijhuis, gevel grenst aan het trottoir).

Later wil ik wel nog de mogelijkheid om Proximus binnen te halen maar volgens de adreschecker is er reeds fiber beschikbaar. Ik vermoed dat deze connectie dus niet meer zal gebruikt worden?
Bijlagen
buiten.jpg
belgacom.jpg
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1934 keer

Ik zou toch eens navragen bij Proximus wat je moet doen.
Dat kan via een formulier: https://www.proximus.be/afbraak
Voorlopig zou ik de kabel oprollen en het uiteinde waterdicht afplakken en in de put begraven.
Taaner242
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 29 keer
Provider
Te Koop forum

Merci voor het advies @raf1

Heb al eens een bericht gestuurd naar Proximus tijd geleden. Was wel nog voor ik dat bakje had gevonden, en had gemeld dat ik niet zeker was of er een kabel binnenkwam (maar ik vermoed dat zij dat beter weten). Echter nooit antwoord op gekregen...
Zal hem nu waterdicht afplakken en in de put laten zitten :-)
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Waterdicht afplakken, bestaat dat???

Eenmaal vocht in zo'n telefoonkabel miserie gegarandeerd op termijn. Niks zegt je dat de isolatie rond de aders vochtbestendig zijn, dat hoort ook hun functie niet te zijn.
Er bestaan speciale doppen die door middel van warmte krimpen met lijm er in om waterdicht te zijn.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”