FB probleem of Friz!Fon probleem? Of ...?

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Provider

Hi,

Ik heb sinds kort een vreemd en vervelend probleem.
Wanneer we bellen (EDPnet) met de vaste telefoon verbreekt het gesprek en speelt er een muziekje. Het lijkt alsof we dan "in de wacht" staan. De tegenpartij hoort de muziek niet maar krijgt een bezettoon.
Er is geen lijn in te trekken wanneer dit voorvalt, soms na 15-20 seconden, 1 minuut of 2 minuten. Als we zelf gebeld worden hebben we dit nog niet gemerkt.
Gisteravond hadden we dit weer en heb ik bij mijn tablet met Fritz!Fon app wifi uitgeschakeld zodat deze niet mee belt en na het terugbellen met de vaste telefoon was er geen probleem meer.
De tablet is een Samsung Tab A8 met laatste versie Fritz!Fon.
Ik heb dit probleem nooit eerder gehad en het dook op nadat de tablet een update kreeg van Android 11 naar 12 maar dat was exact het ogenblik dat het nummer waarmee we het probleem hebben van Px naar Tn werd gezet (hoewel ik niet denk dat dat er mee te maken kan hebben).
Ik zie geen enkele setting in de FB 7530AX of in de Fritz!Fon app waar dit gedrag kan ingesteld worden. Een zoektocht op het net brengt geen vergelijkbare problemen aan het licht.

Iemand een idee?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Provider

Probleem opgelost en het lag zoals ik eigenlijk al van in het begin dacht NIET aan de FB of Fritz!Fon.
We bellen weinig en dus hebben we als er een probleem is daar niet continue last van. Het is vooral mijn schoonmoeder de ons belt en omgekeerd. Zij is recent over gestapt naar telefoon van TN (zie topic in kleine frustratie subforum) en ongeveer op hetzelfde ogenblik kreeg mijn tablet de update naar Android 12 vandaar dat het vinden van het probleem niet eenvoudig was.
Toen mijn schoonmoeder gisteren belde zei ze dat bij een telefoongesprek naar iemand anders de verbinding ook verbroken werd en de anderen muziek hoorden. Bron gevonden dus en het lag niet bij ons. Wat ik eerder al had gevraagd, of ze soms haar telefoontoestel verzette of vastnam (nee, zeker niet) bleek dus toch te gebeuren. Met welk hand? Links... Wat staat er op de toets links onderaan? Een "R"...... En wat zien we op de Telenet website?
Druk op de R-toets van je telefoontoestel om je eerste gesprekspartner even in wacht te zetten.
Dus vanaf nu.. blijf tijdens het bellen van je toestel!! :bang:

Dan zorg je voor een seniorentelefoon met grote toetsen, dan loopt er nog van alles mis.

Make something foolproof and along comes a bigger fool.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
silentkiller
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 97 keer
Provider
Te Koop forum

Fijn dat het is opgelost!

Offtopic: ik heb je topic met glimlach op mijn gezicht gelezen :D
Plaats reactie