Noodnummers WeePee
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Draai dan 7, 9, 7, 2, 0, 4 (grapje, dat was Will Tura's nummer
Het nummer +3290 xxxx is mij totaal onbekend (en ook gevaarlijk om dat hier te publiceren, als dat echt een nummer is dat doorverbindt met een noodcentrale)
.
Volgens mij kan je via WeePee nog altijd geen noodnummers bellen. Ook geen idee of hier plannen voor zijn ...
Maar je kan dat toch zelf proberen door naar de testnummers te bellen (117 of 119).
Je komt dan op een testberichtje van de noodcentrale van jouw provincie (112 keuzemenu)
Bij sommige providers die ook via VoIP werken kan je wel noodnummers bellen (OVH, EDPNet, 3Stars, etc ...).

Het nummer +3290 xxxx is mij totaal onbekend (en ook gevaarlijk om dat hier te publiceren, als dat echt een nummer is dat doorverbindt met een noodcentrale)

Volgens mij kan je via WeePee nog altijd geen noodnummers bellen. Ook geen idee of hier plannen voor zijn ...
Maar je kan dat toch zelf proberen door naar de testnummers te bellen (117 of 119).
Je komt dan op een testberichtje van de noodcentrale van jouw provincie (112 keuzemenu)
Bij sommige providers die ook via VoIP werken kan je wel noodnummers bellen (OVH, EDPNet, 3Stars, etc ...).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 211 keer
Op 3 december 2019 heeft weepee me laten weten dat 100, 101 en 112 werken. Deze gaat wel naar de Brusselse noodcentrale en niet naar de regionale centrale. 117 werd niet geïmplementeerd