Ik heb een 230v AC (2.5A) adapter die 42v DC (5A) levert.
Ik zoek een adapter die eveneens 42v DV (5A) levert, maar dan komende van 12V.
Ik heb een 300w inverter (12vDC -> 230v AC), maar die heeft een 'modified sine wave'. De eerder genoemde adapter begint te zoemen (zeer scherp), dat lijkt me niet ok.
Ik zou een 300w inverter met 'pure sine wave' kunnen kopen (https://www.amazon.de/GIANDEL-Inverter- ... B07ZZWWS74), maar ik zou dus ook een adapter kunnen kopen die dus rechtstreeks van 12v naar 42v gaat (mijn voorkeur, want het is efficiënter).
Ik vond deze: https://www.amazon.com/Fuyuang-Converte ... B09WVL598Q (US site, I know) maar die levert ook slechts 2A, en ik heb 5A nodig.
12vDC naar 42vDC
- heist_175
- Moderator
- Berichten: 16261
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
Deze levert al 3A
En als je hier de juiste kabels op monteert, krijg je zelfs 40A
https://www.dwe-oss.nl/overzicht/42v-na ... -omvormer/
De 5A-versie kost €38
En als je hier de juiste kabels op monteert, krijg je zelfs 40A
https://www.dwe-oss.nl/overzicht/42v-na ... -omvormer/
De 5A-versie kost €38
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 6919
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
Je beseft toch dat je dan +17A gaat trekken op 12V. Geen idee waar je het voor gaat gebruiken, maar 17A is een pak.
J.
Dit zou het doen:
https://nl.aliexpress.com/item/10050046 ... Redirect=y
J.
Dit zou het doen:
https://nl.aliexpress.com/item/10050046 ... Redirect=y
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
- Locatie: Arendonk
- Uitgedeelde bedankjes: 148 keer
- Bedankt: 108 keer
Ik heb de lader aangesloten via die 300w omvormer die ik had en die leverde gewoon 210w (al zoemde die dus wel erg, maar dat komt dus volgens mij omdat die omvormer geen zuivere sinus levert), dus als dat via die weg kan (12v -> 230v -> 42v) dan moet dat toch ook kunnen zonder die 230v er tussen?
Doel is het laden van een batterij voor een fiets (indien geen stopcontact beschikbaar is).
Doel is het laden van een batterij voor een fiets (indien geen stopcontact beschikbaar is).
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
- MaT
- Elite Poster
- Berichten: 2165
- Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
- Bedankt: 317 keer
Met het modelnummer kom je ook al een eind.
https://nl.aliexpress.com/item/32672349 ... pt=glo2nld
Maar dit is niet wat de TS zoekt. Deze doet 5A in en 1.5A uit.
https://nl.aliexpress.com/item/32672349 ... pt=glo2nld
Maar dit is niet wat de TS zoekt. Deze doet 5A in en 1.5A uit.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Bron
-
- Elite Poster
- Berichten: 3115
- Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 120 keer
Ik heb daarvoor eens een B900W module gekocht.ygeffens schreef: 07 okt 2022, 22:20 Doel is het laden van een batterij voor een fiets (indien geen stopcontact beschikbaar is).
Die kan de benodigde stroomsterkte aan (in & out) die jij wenst.
(Toch niet: zie edit onderaan dit bericht.)
CC (constant current) en CV (constant voltage) in te stellen.
Er zijn ook enkele geheugenplaatsen aanwezig (maar uiteraard altijd controleren voor gebruik).
Een belangrijke vraag is of jouw fietsbatterij voldoende heeft aan louter 42 Volt.
Sommige combinaties batterijlader & fietsbatterij zijn "slim" en communiceren: dan is louter een 42V bron aansluiten niet voldoende uiteraard.
Tevens zou je best weten dat welke cellen er in jouw fietsbatterij zitten: "zomaar" gaan opladen met een hogere stroomsterkte is niet zonder gevaar!
Idem BMU (battery management unit).
De levensduur van jouw fietsbatterij zal quasi zeker ingekort worden bij het verhogen van de laadstroom van 2A naar 5A.
Ook niet onbelangrijk natuurlijk.

Een voorbeeld vanop AliExpress
B900W Input 8-60V to 10-120V 900W DC Converter High Precise LED Control Boost Converter DIY Voltage Transformer Module Regulator
Gelet op de 85% efficiëntie en dat die B900W module tot 900 Watt kan leveren, is het koellichaam bij hoge vermogens best te vervangen door een groter exemplaar.
Bij kleine vermogens (paar honderd Watt) voldoet die wel.
Edit:
Nope, ook deze is niet geschikt.
My bad.
De maximale input stroomsterkte is slechts 15A (dus maximaal een 180W indien 12 VDC aan de ingang).
(Zelf vertrek ik van 27 VDC 30A bron)
- honda4life
- Moderator
- Berichten: 6132
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Ik denk dat een heel terechte vraag is hoe veel aansluitingen je connector heeft.
Meer dan 2, gegarandeerd een temperatuursensor of een BMS die je vast niet kan omzeilen en veilig kan laden.
Opletten met omvormers naar 230V. Niet zuivere sinus durft wel eens een elektronische voeding doen sneuvelen!
Ik weet niet wat een zuivere sinus kost... Maar het zal toch niet zo onoverkomelijk tov. De risico's die je wil nemen met zelf bedachte oplossingen.
Meer dan 2, gegarandeerd een temperatuursensor of een BMS die je vast niet kan omzeilen en veilig kan laden.
Opletten met omvormers naar 230V. Niet zuivere sinus durft wel eens een elektronische voeding doen sneuvelen!
Ik weet niet wat een zuivere sinus kost... Maar het zal toch niet zo onoverkomelijk tov. De risico's die je wil nemen met zelf bedachte oplossingen.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
- Locatie: Arendonk
- Uitgedeelde bedankjes: 148 keer
- Bedankt: 108 keer
De aansluiting bij de fiets is een Cinch stekker. Ik heb ook op een PowerOak batterij met een DC7909 stekker, daar is de toegestane input 16-60v 10A, ook daar wordt zo'n lader gebruikt (42v 5A) (al zit achter die aansluiting een MPPT tracker, want je kan op die aansluiting ook rechtstreeks 1 of 2 PV panelen hangen).
In geen van die gevallen is er dus een communicatie.
Ik zou die omvormer willen inzetten voor zowel fiets als PowerOak (niet tegelijk).
En eerst de poweroak opladen om dan de fietsbatterij op te laden is ook van 't zot (verlies, duurt 2 keer zo lang, onnodige batterij cyclus).
Neemt niet weg dat ik ook die Poweroak wil kunnen opladen, maar daar zou ik dan weer toekomen met een 12v naar 24v omvormer aangezien die niet per se die 42v nodig heeft (https://www.acculaders.nl/victron-orion ... lated.html). Maar dan ben ik er nog niet voor de fiets uiteraard.
Eigenlijk wil ik 2 vliegen vangen in 1 klap
In geen van die gevallen is er dus een communicatie.
Ik zou die omvormer willen inzetten voor zowel fiets als PowerOak (niet tegelijk).
En eerst de poweroak opladen om dan de fietsbatterij op te laden is ook van 't zot (verlies, duurt 2 keer zo lang, onnodige batterij cyclus).
Neemt niet weg dat ik ook die Poweroak wil kunnen opladen, maar daar zou ik dan weer toekomen met een 12v naar 24v omvormer aangezien die niet per se die 42v nodig heeft (https://www.acculaders.nl/victron-orion ... lated.html). Maar dan ben ik er nog niet voor de fiets uiteraard.
Eigenlijk wil ik 2 vliegen vangen in 1 klap

I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.