youfone

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 29 keer

ben aan het overstappen van proximus naar youfone. de proximus simkaart gaf gisterenavond enkel nog noodoproepen weer dus dacht ik dat dit het moment was om de youfone simkaart in te steken maar die gaf ook enkel noodoproepen weer. Ondertussen zie ik de naam vd operator staan en ik kan opgebeld worden maar zelf bellen hoor ik een stem die zegt dat de pincode geblokkeerd is (geen idee over welke ze het heeft) en ik moet de helpdesk bellen. Ook internetten lukt nog niet (apn naam manueel ingevuld maar misschien ontbreekt nog een en ander. sms'en lukt ook nog niet en in de youfone app staat ook nog veel niet ingevuld. iemand een idee wat de gemiddelde tijd is voor alles werkt?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Iemand die zijn ervaringen met youfone kan/wil delen? Ben geneigd om van mobiele provider te veranderen. Heb nu edpnet maar qua dekking is het alvast veel minder dan scarlet dat ik voordien had. Ondanks dat ik nog weinig mobiel internet gebruik op de trein (50% homeworking) krijg ik constant een melding dat ik buiten mijn bundel ben. Ik heb nu 1 gb data. Die youfone lijkt mij interessant met hun 2,5 gb formule. Na de promotie periode betaal je 9 euro per maand. Bij edpnet is het 8 euro. Bovendien zit youfone op het proximus netwerk. Deze 3 factoren (prijs, datavolume en netwerk) zetten mij serieus aan het denken om over te stappen.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Beverke
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Ik ben met 3 nummers klant bij Youfone. Overstap is heel vlot verlopen. Geen problemen met werking en dekking. Youfone werkt op het Proximus netwerk.
Bartman zou best zijn telefoon herstarten en de PIN code van zijn SIM-kaart ingeven bij herstarten. De pincode staat op de achterkant van kaart waar de SIM in zat.
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Beverke schreef: 22 sep 2022, 09:58 Ik ben met 3 nummers klant bij Youfone. Overstap is heel vlot verlopen. Geen problemen met werking en dekking. Youfone werkt op het Proximus netwerk.
Bartman zou best zijn telefoon herstarten en de PIN code van zijn SIM-kaart ingeven bij herstarten. De pincode staat op de achterkant van kaart waar de SIM in zat.
Dit werkt bij mij nog niet na het zopas nog eens herstarten van de telefoon en ingeven van de pincode simkaart
uitgaand bellen (een stem zegt dat ik de helpdesk moet bellen)
uitgaand sms'sen (inkomend nog geen idee)
mobiel internetten (heb op hun site de apn naam gevonden dat zou internet.bmppartner.be zijn maar of de rest van de instellingen onder toegangspunten correct staat weet ik niet.

log ik in op my youfone dan staat er bij huidige status nog steeds nummerbehoud is aangevraagd. Maar de mensen kunnen me op mijn nummer al wel bereiken
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Ik heb 20 jaar proximus gehad. Erna ben ik naar edpnet gegaan, maar daar had ik vaak last van disconnects en onbereikbaar op meer plekken.
Erna heb ik mijn gsm naar youfone over gezet. Hier kreeg ik weer dezelfde luxe als bij proximus, maar aan een fractie van de prijs.
Daardoor heb ik ook mijn dochters over gezet naar youfone.
Voor 3 x €10 hebben we alle drie een meer dan ruim abonnement, dus wij zijn zeker tevreden klant.
Mocht jij ook willen overstappen, dan kan je deze ref-link gebruiken. Dan krijg jij (en ik) €10 korting op je volgende factuur.
https://www.youfone.be/vriendendeals/?v=5QaKyvVoz4FYMbW
bartman
Elite Poster
Elite Poster

cadsite schreef: 22 sep 2022, 15:27 Ik heb 20 jaar proximus gehad. Erna ben ik naar edpnet gegaan, maar daar had ik vaak last van disconnects en onbereikbaar op meer plekken.
Erna heb ik mijn gsm naar youfone over gezet. Hier kreeg ik weer dezelfde luxe als bij proximus, maar aan een fractie van de prijs.
Daardoor heb ik ook mijn dochters over gezet naar youfone.
Voor 3 x €10 hebben we alle drie een meer dan ruim abonnement, dus wij zijn zeker tevreden klant.
Mocht jij ook willen overstappen, dan kan je deze ref-link gebruiken. Dan krijg jij (en ik) €10 korting op je volgende factuur.
https://www.youfone.be/vriendendeals/?v=5QaKyvVoz4FYMbW
jammer dat ik de ref-link niet eerder kon gebruiken, denk niet dat het nu nog zou gaan
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

@cadsite, nogmaals dank voor de vriendenactie. Zojuist bestelling geplaatst. Ik heb de 5 giga formule genomen met 200 minuten. Ik vind 5 giga een pak beter qua prijs dan de 2,5 giga die maar 1 euro goedkoper is. Ik moet mij geen zorgen meer maken over buiten mijn bundel gaan.
bartman
Elite Poster
Elite Poster

kan ondertussen uitbellen en uitsms'en maar mobiel internet werkt nog steeds niet. kan iemand mij de juiste apn settings hier bezorgen want misschien zijn deze die op hun site staan veranderd

Toegevoegd na 1 uur 49 minuten 38 seconden:
Re: youfone
internet werkt nu wel was te wijten aan 1 verkeerde letter in de apn naam. Even enkele speedtesten gedaan en vanop dezelfde plaatsen thuis als vroeger maar toch lagere down en zeker veel lagere uploadsnelheden. Upload voorlopig nog niet boven 3 Mbps Download hoogste tot nu 34,5Mbps. Allicht geeft de mast voorrang op de echte proximus simkaarten.

bartman
Elite Poster
Elite Poster

internet werkt nu wel was te wijten aan 1 verkeerde letter in de apn naam. Even enkele speedtesten gedaan en vanop dezelfde plaatsen thuis als vroeger maar toch lagere down en zeker veel lagere uploadsnelheden. Upload voorlopig nog niet boven 3 Mbps Download hoogste tot nu 34,5Mbps. Allicht geeft de mast voorrang op de echte proximus simkaarten.

ghostboy1993
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 14 keer
Provider

bartman schreef: 23 sep 2022, 19:51 internet werkt nu wel was te wijten aan 1 verkeerde letter in de apn naam. Even enkele speedtesten gedaan en vanop dezelfde plaatsen thuis als vroeger maar toch lagere down en zeker veel lagere uploadsnelheden. Upload voorlopig nog niet boven 3 Mbps Download hoogste tot nu 34,5Mbps. Allicht geeft de mast voorrang op de echte proximus simkaarten.

Is ook een beetje normaal dat de echte proximus voorrang heeft op youfone en vb scarlet of mobile vikings.
Qua bereik ( signaal sterkte ) zou je goed zitte als dat met proximus ook is. Alleen ga je wel ondervinden als je in een gebied zijt met veel proximus gebruikers en op jou gebied is die mast erg druk gaan MVNO's ( youfone , scarlet , mobile vikings ) hinder ondervinden .
bartman
Elite Poster
Elite Poster

ghostboy1993 schreef:
bartman schreef: 23 sep 2022, 19:51 internet werkt nu wel was te wijten aan 1 verkeerde letter in de apn naam. Even enkele speedtesten gedaan en vanop dezelfde plaatsen thuis als vroeger maar toch lagere down en zeker veel lagere uploadsnelheden. Upload voorlopig nog niet boven 3 Mbps Download hoogste tot nu 34,5Mbps. Allicht geeft de mast voorrang op de echte proximus simkaarten.

Is ook een beetje normaal dat de echte proximus voorrang heeft op youfone en vb scarlet of mobile vikings.
Qua bereik ( signaal sterkte ) zou je goed zitte als dat met proximus ook is. Alleen ga je wel ondervinden als je in een gebied zijt met veel proximus gebruikers en op jou gebied is die mast erg druk gaan MVNO's ( youfone , scarlet , mobile vikings ) hinder ondervinden .
ok maar dan moeten ze niet zeggen dat ze gebruik maken van het premium netwerk van proximus.

Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Youfone , klanten lokken met promo , eerste 3 maanden aan halve prijs , maar owee als men een tarief plan wijzigd ben je uw promo kwijt !!
Vind ik toch wel niet kunnen, ze zouden blij moeten zijn, het was een verhoging van 200 min naar onbeperkt bellen die pas de volgende maand ging actief zijn... Dus let op
als je iets wijzigd aan uw abo krijg je geen promo meer en betaal je de volle pot.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Stiaan
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

bartman schreef: 23 sep 2022, 19:51 kan ondertussen uitbellen en uitsms'en maar mobiel internet werkt nog steeds niet.
Ik heb momenteel hetzelfde probleem… kan enkel gebeld worden. Heeft dit bij jou 2 dagen geduurd alvorens alles werkte?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Simkaart vandaag ontvangen en geactiveerd. Uurtje later signaal weg bij vorige provider. Youfone kaart erin en meteen geprobeerd. Kon bellen en opgebeld worden. Denk de meest vlotte overstap die ik ooit heb meegemaakt. WhatsApp geprobeerd, mobiel internet, sms,... Werkte meteen.

Toegevoegd na 4 minuten 26 seconden:
bartman schreef: 23 sep 2022, 20:59 ok maar dan moeten ze niet zeggen dat ze gebruik maken van het premium netwerk van proximus.
Wat moeten ze dan zeggen?? Dat ze gebruik maken van het premium netwerk van Orange? Of van het premium netwerk van Telenet??? Ze maken toch gebruik van Proximus?? Ik begrijp deze nutteloze bijdrage totaal niet.
Yvekes
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Nieuwe promo (voor nieuwe klanten) tot 30/11/22 ivm black friday. Zolang uw contract loopt voor €10/maand keuze uit:

5gb en onbeperkt bellen/sms OF 10gb en 200 min/sms
Baggioo
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Provider

Er is ook nog de YouFone vriendendeal (€10 korting)

https://www.youfone.be/vriendendeals/?v ... AwlbTqVHmQ
Yvekes
Member
Member

Blijkbaar opnieuw wat prijswijzigingen bij Youfone:

200min of sms +
500mb = €4,5/maand
1,5gb = €6,5/maand
12 gb = €10/maand
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Goed gezien!
Door jouw bericht even gaan kijken in de klantenzone:
Afbeelding
Het is blijkbaar niet enkel een promo voor nieuwe klanten. :banana:
Yvekes
Member
Member

Als ik bij de actievoorwaarden kijk, staat er nochtans wel dat de 'extra data' deals enkel voor nieuwe abo's geldig zijn, net zoals dat er ook stond bij hun 'black friday' deals afgelopen maand waar het abo met 10gb van €12 naar €10/maand ging.

Als bovenstaande info klopt, vind ik de huidige manier van promo voeren door zowel Youfone als Hey! toch naar bedenkelijk. Ze willen nieuwe klanten lokken met promo's die enkel tot een bepaalde datum geldig zijn om op in te tekenen (waar ze ook de nadruk op leggen), om dan vlak na die actieperiode met een nog beter aanbod te komen wat weer enkel geldig is voor nieuwe klanten.

Youfone zou dus verschillende abo's hebben van €10/maand (onbeperkt in contractduur) met 200 min bellen waar de ene klant 5gb per maand krijgt, een andere klant 10gb en nog een andere 12gb. Zo jaag je wel uw eerste klanten weg
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”