Trage HLN app

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
wouter5
Pro Member
Pro Member
Berichten: 227
Lid geworden op: 27 nov 2011, 11:24
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 18 keer
Provider

Beste userbasers,

Sinds dat we thuis zijn overgeschakeld naar Telenet laadt de HLN app soms verschrikkelijke traag. Het ene moment moet je een halve minuut wachten, de andere keer laadt het direct.
Ik gebruik nextDNS en dacht eerst dat het daaraan lag, maar:
1. Het probleem persisteert als ik NextDNS uitzet.
2. Het probleem doet zich niet voor via mobiel internet of wifi op een andere plaats waar ik dus ook steevast NextDNS gebruik.
3. Orange + NextDNS = geen probleem.

Zowel Android als IOS devices hebben het probleem.
Om het nog bizarder te maken. Surfen naar m.hln.be werkt feilloos :bang:

Ik weet dus echt niet waar het aan ligt.
Ik gebruik de E-router met twee Ubiquiti AP's.

Iemand suggesties? Ik kan er niet meer aan uit haha :-D
Fastfiber 2500/2500.
Ubiquiti Unifi.

Youfone 50Gb + 5G
Samsung Galaxy S23 Ultra
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6553
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

Ik vraag me ook af of Telenet DNS problemen heeft. De laatste paar dagen heb ik allerlei bizarre problemen. Omdat er geen gemeenschappelijke component is van mijn thuis-netwerk in al deze problemen, denk ik dat het ergens aan Telenet ligt.
* Gisteren op mijn vaste PC kon ik ineens niet op orange.be of telenet.be, terwijl enkele andere sites wel werkten.
* Op onze TV werkte Netflix ineens niet meer na een reboot van de TV.
* Mijn Tado is sinds gisteren ineens offline. Volgens de LED indicators is er wel netwerk, maar kan de cloud service niet bereikt worden.
* Andere websites op mijn iPad die soms niet (meer) werkten.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”