excel draaitabel

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 29 keer

stel, in een draaitabel is er een veld en de som van dit veld staat in cel C10. Op een ander tabblad wil ik het getal dat in cel C10 staat overnemen en doe ik door = te typen en dan naar andere tabblad gaan waar draaitabel staat en op cel C10 klikken. Geen probleem maar wanneer ik nu op de draaitabel ga filteren komt de som van dit veld niet meer in cel c10 te staan maar bijvoorbeeld in cel c8. Kijk ik dan naar het getal op het andere tabblad verwijst deze daar nog steeds naar cel C10 waardoor hier nu een verkeerd getal komt te staan. IK zoek dus een methode/formule" waarbij de cel op het ene tabblad steeds de cel volgt die het totaal weergeeft van som van veld. Bestaat zoiets? Ik heb een tijd zitten sukkelen met draaitabel.ophalen maar krijg steeds een #verwijz fout
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 17 keer

Post u probleem eens op https://www.helpmij.nl/forum/forumdisplay.php/5-Excel
Met een voorbeeld. Daar zitten de specialelisten.
Veel beter dan het hier te posten.
Zelf al vaak geholpen. Ook met VBA in excel
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Als jij je verwijzing aanmaakt naar C10, maakt hij dan een eenvoudige celverwijzing aan (zoals '=[Blad1]!C10') of gebruikt hij onmiddellijk DRAAITABEL.OPHALEN? Bij mij het tweede.

Ik kan het niet uitzetten in mijn versie (Office 365), maar hier staat beschreven (in de Notities onderaan) hoe je het normaal kan aan- of uitzetten.

https://support.microsoft.com/nl-nl/off ... f55960761f

Zolang het veld (of de velden) waarop je som gebaseerd zijn niet uit de tabel gefilterd worden, gaat die DRAAITABEL.OPHALEN perfect werken.

=DRAAITABEL.OPHALEN("naam van het veld dat je waarde bevat";cel linksboven in je draaitabel;"veld 1";"waarde van veld 1";"veld 2";"waarde van veld 2",...)
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 29 keer

Maglor schreef:Als jij je verwijzing aanmaakt naar C10, maakt hij dan een eenvoudige celverwijzing aan (zoals '=[Blad1]!C10') of gebruikt hij onmiddellijk DRAAITABEL.OPHALEN? Bij mij het tweede.

Ik kan het niet uitzetten in mijn versie (Office 365), maar hier staat beschreven (in de Notities onderaan) hoe je het normaal kan aan- of uitzetten.

https://support.microsoft.com/nl-nl/off ... f55960761f

Zolang het veld (of de velden) waarop je som gebaseerd zijn niet uit de tabel gefilterd worden, gaat die DRAAITABEL.OPHALEN perfect werken.

=DRAAITABEL.OPHALEN("naam van het veld dat je waarde bevat";cel linksboven in je draaitabel;"veld 1";"waarde van veld 1";"veld 2";"waarde van veld 2",...)
Hij maakt een eenvoudige celverwijzing aan. Ik heb een 365 E3 abonnement
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”