Een budget zeggen is nu nog niet 100% mogelijk maar ik zou proberen tussen de 2500 a 3000 (max 3500). euro te gaan,er kan dus nog rek opzitten mss tot 3500 euro maar zeker niet meer. Lukt dit niet dan zal het eerder rond de 1700-2000 euro worden en zal het toch eerder een gamen laptop worden, ik wil een game pc nog eens kopen maar dan moet ik er voluit voor kunnen gaan.
Nu is het wel zo dat als ik hoog in prijs kan gaan dat er wel een aantal belangrijke eisen zijn wat wel mag denk ik als ik 3000 a 3500 euro zou kunnen uitgeven;
1) Ik ben een gamer en zoals jullie weten heb ik een 2K scherm met eventueel nog een optie om binnen de 1 a 3 jaar een goede 4K scherm te kopen maar ik focus me nu vooral op het 2K gamen met alle games op de ultra settings te kunnen instellen. Dus zoals jullie zelf wel weten is fps zeer belangrijk, hoe hoger de fps hoe beter, je kan bv wel 50 fps behalen maar je pc moet vooral de drops in fps aankunnen, als je opeens eens van 50fps naar 20fps gaat dan zie je dit en loopt het even minder smooth. Dus een hoge fps en smootheid is toch heel belangrijk tijdens het gamen.
Ik veronderstel dat wat ik hier post vooral te maken heeft met een hele goede en hoge grafische kaart.
Ook heb ik gisteren een filmpke gezien op YT waarbij een 3080 graka met 12GB vram nog eens 6fps beter presteerde dan die 3080 met 10GB vram, gewoon even ter info.
2) Nog iets belangrijks bij het gamen zeker bij bepaalde games dat is de laadtijd ; ik hou er niet van als een game te lang moet laden, bij mij moet dat vooruit gaan. Ik heb datzelfde gevoel bij een smartphone ook.

Ik veronderstel dat wat ik hier post te maken heeft met een hele goede processor. Dus ik denk dat ik al een hele goede proccessor en graka nodig zal hebben om op 2K op max settings te kunnen gamen en snel te laden enz...
3) Er is meer natuurlijk dan alleen maar te gamen; ik ben ook een multitasker, soms zit ik met meerdere zaken (bijna) terzelfdertijd bezig en spring ik vh ene na het andere maar ook hier, je pc/laptop moet dit ook wat aankunnen natuurlijk.
Ook zoals ik al zei kijk ik veel naar youtube en upload ik zelf filmpkes in 4K op youtube en is het de bedoeling op termijn dat ik zo'n denk ik vrij zwaar programma zal gebruiken om filmpkes te bewerken enz... Ik weet dat dit ook heavy shit kan zijn en een snelle processing toch nodig is in deze. Naast dat is het ook de bedoeling om af en toe eens van wat je gamed of weet ik veel wat eens te recorden via je pc en ik weet dat dit ook nog vrij zware shit is, het is geen must maar zou leuk zijn.
4) Dat zijn sowieso vereisten ook van me; ik wil meteen 32GB ram geheugen en liefst indien betaalbaar de snellere, soms zit er geen verschil in tussen bepaalde maar soms ook wel, hiervoor moet ik zelf nog eens verder voor kijken zodat ik geene miiskoop doe. Maar 32GB ram en die ook goede snelheid hebben is ook vrij belangrijk. Op sommige sites kan ik bv tot 3200mhz gaan, op een andere tot meer dan 6000mhz.
5) Nog een vereiste is 2TB SSD. Ik erger me kaptop nu met mijn 500GB haha. Iedereen weet hoe die games vantegenwoordig soms al 90GB en groter zijn, een 500GB en zelfs 1TB schijf stelt niks meer voor, ook moet de SSD schijf een hoge snelheid hebben, 1000/1500 mb/s is te weinig ze, mag meteen een goeie zijn ook met hoge snelheid, vergeet niet dat je een game pc in elkaar laat steken die toch zeker 5 jaar of eventueel langer al goed zijn mannetje kan blijven staan.
6) Nog een grote vereiste bij een gaming pc is het geluid, zoals ik al eerder zei; ik heb 3 game pc gehad en dat waren vliegtuigen, veel veel te luid zeg, schijte irritant was het, ik wil dus niet naar een euro meer of minder kijken om heel dat boeltje niet alleen zeer goed te kunnen koelen want ook dat is belangrijk dat uw temperatuur niet super hoog zal worden tijdens het gamen maar ook dus ook dat het heel stil moet blijven.
Ook moet ik nog veel werk steken op welke site of gaming pc winkel ik het beste zit qua prijs ook en ze alle onderdelen hebben enz... ook dat vindk geene simpele, er is redelijk veel keuze in deze en je moet ook nog weten of ze betrouwbaar zijn enz...
Ik denk wel om bv windows aan te schaffen dat je dit online kan vinden voor mss 25 euro ofzo inplaats van 99 euro of 129 euro dus daar kan ik eventueel een aantal euro's eventueel op besparen indien dat al ooit nodig zou zijn ze. Over windows 11 lees ik toch voor de moment niet zo'n topcommentaren, er schreef ene dat die het gamen beter vond via windows 1O dan via windows 11.
Ik heb voor de fun eens wat samengesteld: Ik heb maar wat aangeklikt hoor

https://www.yourbuild.nl/
Je gekozen lijst
Be Quiet! Pure Base 500DX (Zwart) x 1
€109,00 €109,00
Intel Core i7 12700K x 1
€449,00 €449,00
Gigabyte Z690 Aorus Elite AX DDR5 x 1
€309,00 €309,00
Cooler Master MasterLiquid ML240 Illusion (Zwart) x 1
€119,00 €119,00
NVIDIA GeForce RTX 3080 x 1
€999,00 €999,00
G.Skill Trident Z5 RGB DDR5 6000Mhz (32GB (2x16GB)) x 1
€399,00 €399,00
Samsung 980 Pro (2TB) x 1
€299,00 €299,00
Geen extra opslag x 1
€0,00 €0,00
Geen extra opslag x 1
€0,00 €0,00
Corsair RM1000x Gold x 1
€185,00 €185,00
Assemblage (Bouwkosten) x 1
€125,00 €125,00
Windows 10 Home (Nederlands (NL)) x 1
€99,95 €99,95
Totaal €3.092,95
Dan deze site is mss ook interessant, desnoods 1TB ssd en met een externe SSD werken , heb al 1 liggen van 1TB.
https://reduxgaming.nl/gaming-pc/gaming ... enstellen/