Screens kopen

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
UBremoved9108
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 29 keer

Beste,

Iemand die ervaring heeft met het aankopen van screens?
Ik zou er 2 nodig hebben:
- 2 screens voor 2 exact dezelfde schuiframen (één schuifraam is 3meter breed en 2.10meter hoog ongeveer).
- 1 screen voor een kleinere deur: ongeveer 1meter breed en 2.10meter hoog.
Afmeting bij benadering, maar zal vrij accuraat zijn.
Alsook de benodigheden zou ik nodig hebben: motor/kast waar het screen in oprolt/zijgeleiders.
Elektriciteit en automatisatie heb ik niets van nodig: dat regel ik zelf wel.

Ik kan het zelf plaatsen en een vriend van mij is héél handig door zijn beroep en die me kan helpen.

Waar zou je zulks kunnen kopen? Liefst ergens bij een groothandel die het me kan leveren: ik koop bvb voor elektriciteit soms dingen bij Rexel, véél goedkoper dan in gelijk welke handel/winkel.

Weet er iemand waar je dit zou kunnen kopen en welk merk kwalitatief wat goed is? Ze durven er in winkels nogal wat geld voor vragen: enkel de vezeldoek durven ze soms voor dergelijke afmetingen 500 EUR per stuk vragen :eek:

Tnx.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 9 keer
Te Koop forum

Ben er een tijd geleden ook eens over gaan informeren. Na de tour besloten er geen te nemen. Je moet gaten in de muur boren en ze zijn meestal lelijk. Het kantelpunt was de winst in temperatuur die je ermee kan behalen. Geen enkele verkoper wou daar open over zijn of ontweek de vraag. Na aandringen kwam dan een graad of 2 max. Tja, daarvoor ga ik mijn huis niet afbreken.

Nu heb ik 2 metalen haken in de buitenmuur gemonteerd en hang daar een driehoekig zeil aan. Het derde punt is een uitneembare metalen paal waarbij ik de hoogte kan regelen. Zo heb ik een screen voor het grote raam EN een zonnewering op mijn terras voor een fractie van de prijs. Het zeil kan ik eenvoudig opbergen wanneer niet nodig
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Recent bedankt: 15 keer
Provider
Te Koop forum

Zelf heb ik screens en ik vind het de investering waard. Het is niet lelijker dan rolluiken, zelfs iets discreter. Je kan het eenvoudig op en neer doen. En er is wel degelijk winst op temperatuur. 2 a 3 graden is een groot verschil voor mij. Het verschil tussen 28 en 25 dat voel je. Zeker als het verschillende dagen na elkaar warm is.

Dizzy is begrijp dat je je eigen soort zonnewering hebt gemaakt, dat is prima natuurlijk. Maar dat toont toch ook aan dat je er het nut van in ziet. Of het nu home made is of een geïnstalleerde oplossing, de zon buiten houden is de start van een koeler huis.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 67 keer
Recent bedankt: 1 keer

Waarom moet je gaten in de muur boren ?
De screen moet bevestigd worden natuurlijk, maar ook niet meer dan dat. Je kan zelfs screens nemen die werken op zonne-energie met ingebouwde batterij.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 157 keer

Vorig jaar zelf ook screens laten plaatsen, het ene raam op netstroom omdat daar een stopcontact in de buurt zat, het andere op zonneenergie zodat niet naar binnen moet geboord worden voor stroom. Prijsverschil screen met zonneenergie was direct 1000 euro duurder terwijl het raam dan nog bijna 50% kleiner is dan het andere raam. Plaatsing verliep chaotisch (dat op zonneenergie werkte de volgende dag al niet) en heeft maanden geduurd tegen dat alles in orde was.

Ik heb ook nog een deurraam maar als je steeds naar buiten wil is een screen daar uiteraard niet aangewezen. Daarvoor heb ik op internet een screen besteld die je met zuignappen/schroefdoppen op het raam plaatst. Dat laat je dan de hele zomer erop staan. Is uiteraard een heel stuk goedkoper.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Iedereen maakt voor zichzelf uit of die paar graden het geld waard zijn.

Het klopt ook dat rolluiken nog lelijker zijn maar dat is een whataboutisme. Soit de meeste huizen zijn toch al zodanig lelijk dat zo'n screen het niet erger meer kan maken :lol:

Zoals anderen ook al aangeven, er zijn goedkopere opties die hetzelfde effect hebben en andere voordelen bieden en België is een vrij land.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 67 keer
Recent bedankt: 1 keer

fredo66 schreef:Prijsverschil screen met zonneenergie was direct 1000 euro duurder terwijl het raam dan nog bijna 50% kleiner is dan het andere raam.
Waren er dan nog andere factoren voor het prijsverschil ? Kan me moeilijk inbeelden dat een identiek screen met ZE 1000 euro duurder is.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
Bedankt: 250 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Hier staat er een grote parasol voor het schuifraam (3m diameter, in aluminium, vond je deze zomer aan zeer lage €35-€40 zonder voet) en dat geeft een zeer merkbaar verschil omdat de ruimte achter het glas niet meer opgewarmd wordt.

Als je 1 verticaal oprolbaar scherm met zijgeleiders gebruikt voor het hele schuifraam, dan verlies je wel de deurfunctie. Een hor voor iedere glasdeel is misschien makkelijker en goedkoper? Er zijn ook windschermen die zijdelings oprollen, of zonwerende glasfolie. Je kan ook een gewoon gordijn overwegen, of bestaande vervangen door een verduisterend gordijn? Een boompje op de juiste plaats heeft ook z'n effect.

Een textiel/stoffenwinkel of een naaister kan je mogelijk betere prijzen bieden dan gewone winkels.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer

fredo66 schreef:
Ik heb ook nog een deurraam maar als je steeds naar buiten wil is een screen daar uiteraard niet aangewezen. Daarvoor heb ik op internet een screen besteld die je met zuignappen/schroefdoppen op het raam plaatst. Dat laat je dan de hele zomer erop staan. Is uiteraard een heel stuk goedkoper.
Linkje?
fredo66
Elite Poster
Elite Poster

devastator schreef:
fredo66 schreef:Prijsverschil screen met zonneenergie was direct 1000 euro duurder terwijl het raam dan nog bijna 50% kleiner is dan het andere raam.
Waren er dan nog andere factoren voor het prijsverschil ? Kan me moeilijk inbeelden dat een identiek screen met ZE 1000 euro duurder is.
Heb dat toen ook gevraagd : antwoord : batterij hé. Die zijn bij fietsen ook niet zo goedkoop maar hier wel heel duur.

@zonnewerende folie : opletten daarmee bij moderne isolerende glazen mag dat enkel aan buitenkant en dan lijkt me dat niet duurzaam. En zelfs dan is het opletten geblazen want als er een stukje niet zou bedekt zijn kan je raam barsten

@dafke linkje zuignappen/schroef : https://suneclipse.nl/
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer
Recent bedankt: 14 keer

Dizzy schreef:Ben er een tijd geleden ook eens over gaan informeren. Na de tour besloten er geen te nemen. Je moet gaten in de muur boren en ze zijn meestal lelijk. Het kantelpunt was de winst in temperatuur die je ermee kan behalen. Geen enkele verkoper wou daar open over zijn of ontweek de vraag. Na aandringen kwam dan een graad of 2 max. Tja, daarvoor ga ik mijn huis niet afbreken.
De volledige zuidzuidoost gevel van mijn leefruimte bestaat uit driedubbel glas + een deel van de oost en westgevel.
In de tussenseizoenen en de winter (bij open hemel) plezant want gratis warmte. In de zomer de hel als je er niets aan doet.
Hier zitten doorzichtige verticale screens van Wilms voor met een draadloos bediende Somfy motor (met een vaste elektraverbinding en niet met een batterij en manueel met de afstandsbediening te bedienen en vooral niet met een weersensor want daar word je, wij toch, in België knetter van) .
Bij dit weer geeft wel of geen screens wat betreft de binnentemperatuur 10 tot 15°C verschil.
Enig nadeel is dat je dan bijna niets meer hebt aan je airco. :-D
Screens die maar 2°C verschil geven zijn dus al zeker de moeite niet en van een minderwaardige kwaliteit.
https://www.wilms.be/nl/producten/inbouwscreens
Smaken verschillen. Persoonlijk vind ik daar niets lelijk aan. Als ze open zijn zie je er niets en als ze dicht zijn is het gewoon een grijs vlak ipv een glasvlak. We hebben er wel voo gekozen ze te laten inbouwen in de dakoverkapping. Dat is uiteraard niet overal mogelijk.
Het resultaat van screens aan de buitenzijde is ook veel beter dan zonnewerende beglazing. Dat helpt in de zomer nauwelijks en in de tussenseizoenen en de winter houdt het onnodig de zonnewarmte tegen.

Houten screens (luiken dus :-D ) geven nog een beter effect maar niet toepasbaar in de leefruimte want dan verduister je alles.
Wij gebruiken deze op alle andere ramen. Vooral in de slaapkamers op de zuidzijde heeft dit een groot effect op de binnentempertuur (wanneer het buiten +30°C is stijgt de binnentemp in de slaapkamers niet boven de 19-20°C bij gesloten luiken).
Wel meer aanwezig dan verticale screens (die je niet zien als ze volledig open zijn)
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 428 keer
Bedankt: 113 keer
Provider

En als je volledig groen wil doen en de ruimte hebt zet je een aantal bomen rond je huis :wink:
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Voor de beste oplossingen moet je gewoon even kijken in de zuiders landen. Daar hangen overal houten luiken voor de ramen en zijn de ramen niet te groot. Natuurlijk bij een appartementsgebouw meestal niet haalbaar, vandaar de screens bij ons.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

And schreef:En als je volledig groen wil doen en de ruimte hebt zet je een aantal bomen rond je huis 
Hebben we ook.
Maar niet zo effectief dan regelbare screens.
Te ver af geef onvoldoende schaduw.
Te kort bij is nadelig voor de zonnepanelen. :-)
Dus ook hier een en/en verhaal (maar buiten topic).
En niet zo toekomstbestendig. Verschillende bomen hebben nu al last van hittestress en beginnen in overlevingsmodus hun bladeren en vruchten te dumpen.
Goztow schreef:Voor de beste oplossingen moet je gewoon even kijken in de zuiders landen. Daar hangen overal houten luiken voor de ramen en zijn de ramen niet te groot. Natuurlijk bij een appartementsgebouw meestal niet haalbaar, vandaar de screens bij ons.
Zie voorgaande opmerking: goed voor slaapkamers en niet gebruikte ruimten maar je zit in de leef- en werkruimten dan wel in het (half)duister.
En als je geen Franse scharnieren toepast zijn de luiken open of dicht (dus geen effect of volledig donker).
Ramen niet te groot is een goede optie voor bv. de slaapruimtes maar niet zo'n best idee voor de leefruimte. Dan verlies je op onze breedtegraad, indien mogelijk, het effect van gratis warmte in de winter en de tussenseizoenen.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Met je zonnepanelen kan je dan kunstlicht gebruiken. Kiezen is verliezen.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Idd iedereen zijn keuze.
Ik zit toch liever in daglicht met zicht naar buiten* dan in kunstlicht zonder zicht.
Kiezen voor doorzichtige screens is dus kiezen waarbij je meer wint dan verliest. :-D
Kiezen voor kunstlicht met PV kost trouwens ook stroom. De stroom die je zelf (onnodig) verbruikt kan je niet meer injecteren tegen vergoeding of later, wanneer echt nodig, niet meer verbruiken.

*Is uiteraard ook afhankelijk van het zicht naar buiten toe.
Sol Invictus!
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Bomen zijn inderdaad goed.

We hebben een traaggroeiende boom die wel wat zonlicht stopt. Tegen dit tempo is hij nog maar dubbel zo groot bij mijn pensioen :lol:

Bomen zien inderdaad ook af maar ik geef hem wat regenwater. Ik controleerde onlangs de tank en dit is nog zeer goed gevuld. Het gazon laat ik ros worden.

Warmte moet je buitenhouden, eens binnen kan je er niet veel meer aan doen. Daarom is zonwering vanbuiten inderdaad beter. Of je dat men duizenden euro's kostende screens doet of met een parasol of een zeil, het principe is hetzelfde.

Wat ook helpt is heel vroeg een stroom door uw huis laten lopen door de ramen beneden aan één kant open te zetten en aan de andere kant bovenaan. De frisse luchtstroom door uw huis doet de temperatuur redelijk snel zakken. Daarna alles toe en binnendeuren ook dicht houden. Warmere kamers (zuiden) kunnen zo de warmte niet naar andere kamers laten verspreiden.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Dat laatste hangt gewoon van de inrichting van de woning af.
Ten eerste hier al geen "boven" want alles zo compact mogelijk => minder verwarming nodig wat nog altijd meer energie vraagt dan, indien nodig, koeling.
Leefruimte is volledig open ingericht en gericht op oost, zuid en west.
Kan inderdaad wel voor 3/4 met een schuifraam afgesloten worden van de beglazing op oost, zuid en west en dan stijgt in dat gedeelte de temp. idd niet boven de 21°C wat bij een buitentemp. van +30°C zelfs zeer fris aavoelt.
Maar het deel dat voor dat afgesloten deel licht (en dus rondom glas heeft) is deels ingericht als thuiswerkbureau. Daar zit je dus het grootste deel van de dag. Overal bomen planten zou dan weer sneu zijn voor het uitzicht.
Daar komen screens dus wel goed van pas.
Bijkomend voordeel van de screens is dat je ze 's nachts dicht kan laten met het glas daarachter open zodat er afkoeling is.
Ze fungeren dan als niet te openen insectenhor maar laten wel nachtlucht door.

Ieder zal dus voor zichzelf moeten uitmaken wat het beste is.
Maar de vraag ging wel over screens en niet over het aanplanten van bomen e.a. of de inrichting van een woning.
Ter zake heb ik dus een antwoord gegeven en dat mijn ervaring met screens (zoals in de link die ik gaf) wel degelijk voor meer dan 2°C verkoeling zorgen.
Sol Invictus!
UBremoved9108
Elite Poster
Elite Poster

Jullie spreken altijd over de verlaging van de temperatuur binnen: dat is voor mij een leuke bijkomstigheid.
Hier komt de zon op om 6u pal op de slaapkamer en op mijn thuiswerkplaats. Gevolg: mijn gordijnen laten toch altijd iets van licht door en ik kan bijna niet aan mijn bureau zitten (tenzij met de gordijnen volledig dicht).

Voor mijn part mag het zelfs 98% verduisterend zijn in de thuiswerkruimte, en 100% in de slaapkamer.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Daarom heb ik ook verticale screens op de beglazing van de leefruimte en overal elders horizontale verstelbare houten luiken.
Houdt niet alleen de warmte buiten, het licht buiten en isoleert ook beter tegen de wind in de winter.
En je hebt dan inderdaad in de slaapkamers helemaal geen gordijnen meer nodig.
Het is een en/en verhaal. Toepassen in functie van de wisselende behoeften.

Maar de vraag in dit topic ging over "screens kopen".
Het is dan normaal dat men eerst daarop het antwoord geeft voor men alternatieven gaat aanbevelen. :-)
Sol Invictus!
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

fredo66 schreef:
devastator schreef:
Heb dat toen ook gevraagd : antwoord : batterij hé. Die zijn bij fietsen ook niet zo goedkoop maar hier wel heel duur.
@dafke linkje zuignappen/schroef : https://suneclipse.nl/
Heb vorige week nog gekeken voor mijn groot velux raam in de slaapkamer, eigenlijk vier stuks van bijna 1 op 1 meter. Buitenste zonnescherm kwam op bijna €700 en voor de rollluiken op meer dan €1000/stuk.

Heb er alvast eentje besteld op https://suneclipse.nl aan in de €70 om al eens te testen. Van een besparing gesproken hoewel het gebruiksgemak niet hetzelfde is natuurlijk.
Alleen jammer dat de verzendingsdatum momenteel op 11/08 staat, hopelijk nog veel zon deze zomer.
Tom2000
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 7 keer

Kan screens zeker aanraden, werkt goed tegen de hitte.

Maar voor de kamers die ook compleet donker moeten zijn kan ik de buitenjaloezieën aanraden.
Hiermee is de lichtinval te regelen.

Voorbeelden kan je vinden op https://www.roma.de/raffstoren
M25703
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer

Ik lees even mee, want in de toekomst zullen we vermoedelijk ook moeten kijken naar screens of andere oplossingen. We hebben een rijhuis gekocht
waarvan de ramen aan de achterzijde pal op het zuiden staan. Dat gaat om 7 ramen. Momenteel is de woning niet bewoond, zijn er geen gordijnen of wat dan ook en loopt de temperatuur op binnen. Als we daar wonen zou ik daar toch graag snel iets aan willen doen.
Tom2000 schreef:Kan screens zeker aanraden, werkt goed tegen de hitte.

Maar voor de kamers die ook compleet donker moeten zijn kan ik de buitenjaloezieën aanraden.
Hiermee is de lichtinval te regelen.

Voorbeelden kan je vinden op https://www.roma.de/raffstoren
Ik kan mij voorstellen dat buitenjaloezieën nog meer effect kunnen hebben dan screens, daar ze dikker zijn en dus meer hitte kunnen tegenhouden / opslaan voordat deze het raam bereikt. Het lijkt me in ieder geval wel interessant wat ik even ga opslaan voor later, bedankt.
4d 32 35 37 30 33
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 131 keer
Provider

Ik heb hier 4 jaar screens laten plaatsen voor mijn 3 ramen die zuidwest gericht staan. Zeer content van en toch wel merkbaar verschil van paar graden binnen.

Voor mijn terras heb ik dan weer een luifel laten plaatsen, wat ook voor beneden een zeer groot verschil uitmaakt.

Week hitte voor de luifel en ik zat aan 30 graden in de living. Met de luifel een jaar later zat ik pas na 6-7 dagen aan 27 graden.

Ik zou dus beide direct opnieuw laten installeren.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Die jaloezieën zullen ook wel enig onderhoud/kuisen vergen maar ze zullen waarschijnlijk minder snel kapot waaien.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Een screen dat strak gespannen staat tussen zijn geleidingsrails is redelijk stormbestendig want het laat de lucht en wind gewoon door.
En wanneer je het niet betrouwt rol je het toch gewoon op in zijn behuizing en kan er niets gebeuren.
Houten luiken en jalouzieên blijven daarentegen altijd blootgesteld aan de weersinvloeden.
Net zoals een luifel dat uit een opgespannen zeil bestaat.

Het komt er eigenlijk op neer dat ieder systeem zijn eigen specifieke voor- en nadelen heeft.
Ik gebruik rondom de woning zowel draailuiken, verticale geweven screens, vaste oversteken en grote zonneschermen uit zeildoek.
Ze hebben elk hun eigen voor- en nadelen en je kan ze dus best plaatsen waar ze telkens het minste nadelen hebben en de grootste voordelen.
Rdelijk situatiegebonden.
Sol Invictus!
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Die zonneschermen met zuignappen dat is best goed gezien. Wat zijn de ervaringen met installatie en hoe goed 'houdt' dat? Kan je er nog wat door zien? Ik denk om deze eventueel aan de ramen van de kinderen te doen tijdens de zomer.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Je ziet toch vaak dat zelfs die zijdelings aangespannen screens aan gort zijn gewaaid.

Ze oprollen bij wind maakt ze enerzijds minder te gebruiken en anderzijds is dat praktisch niet altijd mogelijk, als je bvb op je werk zit. Op afstand bedienbare kosten dan weer extra terwijl ze al niet goedkoop zijn.

Die zuignappen werken vrij goed. Een buur van mij heeft dat en volgens hem blijft dat een hele zomer hangen. Hij spant de zeilen ook soms op zodat je toch door het raam kan kijken EN toch schaduw hebt, een beetje zoals mijn zeil dus maar kleiner en per raam.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Ik zou kunnen zeggen dat dat van de kwaliteit afhangt en bij mij nog nooit is voorgevallen. :P
Maar ik zal het er maar bij laten en het er op houden dat die 90% nog altijd aan het slinken is. :-D

Ik heb het niet over wind (of heb me verkeerd uitgedrukt) maar over stormwind.
Dan moet je een windzeil, als het niet van goede kwaliteit is, ook niet laten hangen.
Bij stormwind heb je meestal geen zonnescreens nodig.

Waarom is dat op het werk niet mogelijk?
Ik zit dan wel nooit elders op het werk maar ben wel af en toe eens voor vertier in het buitenland. Anno 2022 kan je zowat alles, indien gewenst, vanop afstand besturen. Heel de energiehuishouding van mijn woning, en ik ben een technoob, kan bv. van op afstand aangestuurd worden.
Je kan ze tijdsgestuurd koppelen of zelfs koppelen aan een windmeter. Koppelen aan een lichtmeter kan ook maar zou ik persoonlijk niemand aanraden.
Laatst gewijzigd door ivob 05 aug 2022, 16:58, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
Freek
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

ivob schreef:Een screen dat strak gespannen staat tussen zijn geleidingsrails is redelijk stormbestendig want het laat de lucht en wind gewoon door.
Stormbestendig? Winddoorlaatbaar?
Denk dat je best de technische datasheet kan nalezen...

Hier zijn ze zelfs verluchtingen gemaakt waardoor de weinige warme lucht achter de screen kan ververst worden.
Blijkbaar doen maar weinig installateur dat, maar onze architect stond daar op.
Was ook zo beschreven in de technische data van de fabrikant.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Freek schreef:
Stormbestendig?
Ja dat noemt men een ritsscreen.
Je moet ze wel niet op en af gaan bewegen tijdens hevige hevige wind maar als je de gebruiksaanwijzing leest dan ben je daar van op de hoogte.
Bij een kwalitatieve screen hoort ook een windweerstandsklasse normering.
Hier zijn ze zelfs verluchtingen gemaakt
:???:

Soit, ik heb mijn suggestie op de vraag van TS gedaan.
Misschien komt hij, na de tussenkomsten van anderen tot het besluit dat beter iets anders dan screens plaatst. Het blijft tenslotte zijn beslissing.
Sol Invictus!
toxictooms
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

Hier al jaren tevreden over ons fixscreen van renson. Werkt perfect en scheelt toch een aantal graden in huis doordat de zon niet op het raam kan.
Ik vind ze wel aan de dure kant, zeker in vergelijking met een rolluik.
Maar door de screen kan je nog perfect naar buiten kijken en zit je niet in het donker.
Voor kleine ramen heb ik het systeem met de zuignappen al online zien voorbij komen, lijkt mij ook wel handig en goedkoper als het maar voor een kortere periode te gebruiken is.
Maar sinds dit jaar overal airco in huis... dat is pas comfort :-D
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 253 keer
Provider

Ook hier al 2 jaar enorm tevreden in onze nieuwbouw van Renson Fixscreen. We willen niet meer zonder en hebben die keuze bewust gemaakt. Zo zijn ze bij ons in de spouw verwerkt, waardoor dit heel proper weggewerkt zit. Daar kan je natuurlijk niet meer voor kiezen als je ramen er al in zitten zonder daar rekening mee te houden.
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB SG |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer
Recent bedankt: 10 keer

Als het voor het licht is, voldoet een verduisterend rolgordijn van €20-30 misschien ook al?
Wil je dat elektrisch, kost het wel een motortje extra (die je in de buis schuift).

Wij hebben onze (binnen) rolgordijnen op maat laten maken en dan zelf geplaatst. Ging prima.
http://flexell.be/

Is het voor de zoninstraling en warmte, dan plaats je ze beter buiten, maar de kost gaat dan ook exponentieel omhoog.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Ha ja, als je het zo bekijkt heb je gelijk.
Ik ging er na de eerste post verkeerdelijk van uit dat men met screens zonnewering bedoelde en niet verduisteringsgordijnen.
Nu ik de eerste post van TS herneem staat daar idd niet in dat het om zonnewering gaat.
Uit zijn latere aanvulling kan je ook afleiden dat hij eigenlijk gewoon verduisteringsgordijnen wil en geen zonnewering nodig heeft.
Dan zijn screens aan de buitenzijde idd weggegooid geld en alle tussenkomsten over zonnewering overbodig.
Sol Invictus!
fredo66
Elite Poster
Elite Poster

Goztow schreef:Die zonneschermen met zuignappen dat is best goed gezien. Wat zijn de ervaringen met installatie en hoe goed 'houdt' dat? Kan je er nog wat door zien? Ik denk om deze eventueel aan de ramen van de kinderen te doen tijdens de zomer.
Ik heb dat vorige zomer de hele tijd laten zitten tot zelfs begin oktober. Er staat in de handleiding dat je bij felle wind je ze moet verwijderen. Nu echt felle wind is toch vooral in het najaar.

Hoe goed of slecht je er door ziet kies je zelf net zoals bij screens, hangt wat van je doek af en de kleurkeuze. Plaatsing is uiteraard vrij eenvoudig. Ramen moeten natuurlijk proper zijn voor je die zuignappen erop zet (afwassen en drogen en daarna eventueel wat alcohol gebruiken, ik bedoel dan op de ramen. Nadien kan je ook gewoon een biertje drinken).

Die windbestendigheid, zal veel afhangen of je raam uitsteekt uit de gevel of niet zeker ...
UBremoved9108
Elite Poster
Elite Poster

All,

Bedankt voor alle reacties.
Net een offerte binnen: 8k inclusief installatie voor hetgeen ik in de topicstart gevraagd heb. Waanzinnig om eerlijk te zijn...
Begrijp niet waarom dat zo duur moet zijn en welke componenten dit zo extreem duur maken. Voor de installatie zelf rekenenen ze 1 werkdag @ 720 EUR, dus de installatie zelf is niet zo heel duur, het betreft vooral de componenten die nodig zijn.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

What a fool wants to pay...

Kwam tot dezelfde vaststelling en ben voor een andere oplossing gegaan die me een fractie gekost heeft.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Kan je wat duiding geven over welke oplossing? Anderen kunnen hier mogelijks ook interesse in hebben.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Heb ik al gegeven eerder in de topic.

https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 80#p933580
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”