Hey,
Ik heb een GSM-nummer in een Android-toestel dat voor Voice wordt doorgeschakeld naar een ander nummer volgens beschikbaarheid. Dit stellen we momenteel op de GSM in via *21********....#, moest er een mogelijkheid zijn om dit via een app op afstand te regelen, lees ik het graag.
De SMS-berichten zouden eveneens doorgestuurd moeten worden. Afhankelijk van de ontvanger zijn er meer of minder gegadigden om deze SMS-en te ontvangen. Dit valt te reguleren door hier filters op te zetten op inhoud en afzender. Bijkomend versturen naar e-mail, Whatsapp of Telegram is leuk en slaan we zeker niet af. Welke app Android raden jullie aan.
Voor het versturen van data is er op de SIM-kaart is er eveneens data beschikbaar.
Welke apps of andere tools raden jullie aan. De Google play zelf puilt een beetje uit. Vandaar de vraag hier.
Hoe beperkte het budget. Hoe beter.
SMS forwarden op GSM
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 46 keer
dit kan je regelen via tasker in combinatie met bv een google-agenda. Je maakt dan een afspraak in de agenda wie op dat tijdstip de oproepen en sms'en moet ontvangen...
Je kan de agenda van overal beheren.
Bij start afspraak voer je commando uit om de voiceoproepen door te sturen via #21...
Wanneer de afspraak eindigt stuur je code door om voiceoproepen niet meer door te sturen.
Bij binnenkomst sms kijk je welke afspraak er op dat tijdstip actief is en naar die persoon stuur je dan het bericht door.
Eventueel kan je nog voorzien dat hij een bericht stuurt naar een aantal nrs, wanneer er geen afspraak actief is en de oproepen dus niet meer worden doorgestuurd.
Je kan bij start en/of einde nog een bericht sturen naar de betreffende personen, waarin staat wie vanaf nu de oproepen zal ontvangen en wie ze daarvoor ontving.
Je kan de agenda van overal beheren.
Bij start afspraak voer je commando uit om de voiceoproepen door te sturen via #21...
Wanneer de afspraak eindigt stuur je code door om voiceoproepen niet meer door te sturen.
Bij binnenkomst sms kijk je welke afspraak er op dat tijdstip actief is en naar die persoon stuur je dan het bericht door.
Eventueel kan je nog voorzien dat hij een bericht stuurt naar een aantal nrs, wanneer er geen afspraak actief is en de oproepen dus niet meer worden doorgestuurd.
Je kan bij start en/of einde nog een bericht sturen naar de betreffende personen, waarin staat wie vanaf nu de oproepen zal ontvangen en wie ze daarvoor ontving.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
er is ook een app 'sms forwarder'
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 5 keer
SMS-Forwarder kende ik al. Die heeft al gewerkt, maar daar kon ik de spraak niet met beheren.
Ondertussen Tasker geïnstalleerd en aan het instellen. Met SMS kan ik na wat sleutelen al hetzelfde als SMS-Forwarder. Nu nog wat aan de spraak knoeien.
Ondertussen Tasker geïnstalleerd en aan het instellen. Met SMS kan ik na wat sleutelen al hetzelfde als SMS-Forwarder. Nu nog wat aan de spraak knoeien.
-
- Plus Member
Ondertussen met Tasker aan de slag. Zowat al de functies heb ik werkende:
- doorschakelen nummer
- notificatie per sms bij inkomende oproep
- SMS doorsturen volgens inhouden
Enige waar ik momenteel nog mee worstelen is het doorsturen naar mail. Graag zou ik sommige niet dringende SMS-en in de e-mail zien verschijnen. Ik kan momenteel met Tasker wel een e-mail "composen", maar dan staat hij open en is niet verzonden.
Iemand tips en of een tutorial?
- doorschakelen nummer
- notificatie per sms bij inkomende oproep
- SMS doorsturen volgens inhouden
Enige waar ik momenteel nog mee worstelen is het doorsturen naar mail. Graag zou ik sommige niet dringende SMS-en in de e-mail zien verschijnen. Ik kan momenteel met Tasker wel een e-mail "composen", maar dan staat hij open en is niet verzonden.
Iemand tips en of een tutorial?
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Eventueel kan je kijken wat er mogelijk is via twilio?
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Plus Member
@krisken Nog nooit van gehoord. Ik wou het eenvoudig houden en dat zag er met nog een bijkomende tool niet helemaal zo uit. Bijkomend zit ik ook nog met wat budgetbeperkingen
.
Ondertussen nog wat verder gezocht op het WWW en uitgekomen op MailTask. Toegevoegd aan Tasker en het werkt.
Ondertussen stuur ik e-mails bij het ontvangen van sommige berichten of inkomende oproepen.
Momenteel zijn alle wensen ingevuld met Tasker. Het lijkt wel dat dit nog niet zo gekend is, spijtig want het was het experimenteren waard.

Ondertussen nog wat verder gezocht op het WWW en uitgekomen op MailTask. Toegevoegd aan Tasker en het werkt.
Ondertussen stuur ik e-mails bij het ontvangen van sommige berichten of inkomende oproepen.
Momenteel zijn alle wensen ingevuld met Tasker. Het lijkt wel dat dit nog niet zo gekend is, spijtig want het was het experimenteren waard.