Coppermine fotoalbum

Plaats reactie
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Dit album is up & running maar heb toch nog enkele probleempjes/vraagjes.

Je kan blijkbaar ook bestandjes uploaden, maar als je lijn niet snel genoeg is of het bestand gewoon te groot is , krijg je een time-out :

Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in D:\home\wpsw.be\www\upload.php on line 21

Nu ik versta wel waarom dit gebeurd, maar ik zie nergens bij de instellingen van dit forum staan hoe je dit kan verhogen ...
In upload.php heb ik bv gevonden:

// Attempt to open a socket to the host.
$socket = @fsockopen( $host, $port, $errno, $errstr, 30 );

Zou die "30" de timeout duur kunnen zijn?

En nu ook nog m'n vraagje :P Bij foto's had ik maximale grote op 1024kb gezet ... maar wanneer je met bestanden begint, kan je beter dit wat hoger zetten, maar het forum maakt dus geen verschil tss foto/video/rar ...
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

http://be2.php.net/fsockopen -> ja, die 30 is een timeout.
Maar ... die timeout is meestal ook in de php.ini ingesteld en kan niet overal overruled worden (wel verkleinen, niet vergroten). Dus afhankelijk van waar je het host (als je het zelf thuis doet of volledige controle over de server hebt is dat geen probleem) kan je dat omhoog krikken.

Overigens is deze error een execution timeout, dus op dat moment is je bestand al geupload, het is de naverwerking die te lang duurt (coppermine genereert thumbnails en zo). De server is met andere woorden niet snel genoeg of is te druk bezig met andere zaken ...
Heb je dit als je de batch upload gebruikt via ftp, of bij single file upload of via de windows-xp-connector?
Die execution time kan je dus niet verhogen met bovenstaande fsockopen te wijzigen ...
Normaal gezien is coppermine wel met output buffering geschreven zodat bij batchverwerking die timeout niet mag gebeuren, but apparently it does ...
Ik heb zelf ook coppermine draaien op m'n hostingkje en heb er nog geen problemen mee gehad (ik upload wel via de windows-xp-connector).
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster

Ah cool, goeie info thx!

Tja, als ik zulke dingen upload, doe ik het meestal ook via batch, gaat natuurlijk veel makkelijker, maar ik zoek nu een manier voor de gewone users, zodat zij ook een groter bestand kunnen uploaden zonder die timeout!

Die "windows-xp-connector" ? Ik vind daar niets over terug ... is dit eerder een admin tool, of kunnen gewone users daar ook gebruik van maken ? Als 't laatste waar is, ben ik zéér geïnteresseerd :p
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

http://www.wpsw.be/xp_publish.php :)

regfile downloaden, importeren op je systeem en tadaa :)

Als je je afbeeldingen selecteert in XP, in verkenner, kan je links klikken op "Afbeeldingen op het web publiceren". Je klikt op jouw website (naast dat standaard MSN-ding). Daar klik je dan op, vink je eventueel nog aan welke afbeelingen moeten gestuurd worden en welke niet. Daarna krijg je een loginscreen van coppermine, moet je zeggen in welk album het moet komen (of evt. een nieuw maken) en dan nog naar welke grootte ze moeten verkleind worden). En dan is het maar op volgende klikken en ze worden geupload ;)
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster

Woooowww dit is pas sjiek!!!! :eek: :eek:

Er kwam ook meteen mijn fotoforum op ??? Hoe kan die wizard dat nu weten ??? :p Resizen doet ie ook automatisch , damn damn thx meon :eek: :-o :twisted:

/Edit: Meon ... hoe weet die wizard nu mijn site ??? ik sta ff perplex ??

/Edit2: Blijkbaar kan je als gewone gebruiker dan niet meer in publieke albums posten? Tenzij je admin rechten hebt, dan lukt het wel ...
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Je hebt die regfile geïmporteerd. Dat script van coppermine genereert dat op basis van je eigen site (ik heb immers de link naar de xp-publishing wizard van jouw coppermine-installatie gegeven). Maw; jouw pc heeft nu jouw site toegevoegd als publicatie-site.

En aan welke albums je kan is afhankelijk van de inlog in die wizard.
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster

Dan rest er enkel de vraag nog hoe gij mijne site al weet :-)
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Spacekiek schreef:Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in D:\home\wpsw.be\www\upload.php on line 21

Zegt dat genoeg? :)
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster

hihi deju! Daar had ik helemaal overgezien :p

De timeout blijft nog steeds met de XP publisher hé ? Alleen krijg je nu de error niet te zien!
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Laat het me zo zeggen: met de xp publishing heb je minder kans op een timeout, omdat in dit geval XP de afbeeldingen al verkleint en dat niet meer op de server moet gebeuren (vandaar dat die xp-publishing sneller gaat).
Plaats reactie

Terug naar “Development”