Sinds kort heb ik de 5GB-bundel laten activeren op mijn edpnet-SIM met de bedoeling die databundel zowat integraal te gebruiken om mijn laptop via de GSM van internet te voorzien. Voor zover ik weet laat edpnet dat toe.
Afgelopen vrijdag leek het goed te gaan, maar sinds maandag (de eerste dag dat ik het terug probeerde) geeft de laptop aan dat er geen internetverbinding is. De verbinding met mijn GSM wordt met succes tot stand gebracht, maar geen internetverkeer mogelijk.
Ik heb de SIM-kaart al eens van slot verwisseld (de Moto G4 is een dual-SIM), zonder succes. De SIM-kaart in de GSM van mijn madam stoppen (Alcatel 1B) lukt dan weer wél.
Kortom: er lijkt iets fout te gaan op de Moto G4 zelf.
Akkoord: 't is een oud beestje, maar ik zou het vervelend vinden om louter daarvoor een andere GSM te moeten kopen (afgezien van het feit dat die nog Android 7 draait).
Het heeft voor mij weinig zin hiervoor een ticket in te schieten bij edpnet aangezien het duidelijk is dat het probleem bij mijn GSM ligt.
Voor de volledigheid: een JIMMobile-SIM doet het gewoon goed (als de APN juist ingesteld staat).
De APN voor edpnet zou goed ingesteld moeten staan, want ik kan op de GSM zelf wél via de edpnet-SIM op internet.
Probleem met hotspot op Moto G4
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
- Bedankt: 227 keer
- Contacteer:
Vreemd dat het kaartje op een limiet gelopen zou zijn aangezien ik wél nog internettoegang heb als ik op de GSM zelf bezig ben.
Bij deze heb ik ticket 2512694 ingeschoten waarbij ik naar deze draad verwijs.
Bij deze heb ik ticket 2512694 ingeschoten waarbij ik naar deze draad verwijs.
Computer(k)nul
- Joachim
- ISP Staff
- Twitter: jslabbaert
- Uitgedeelde bedankjes: 158 keer
- Bedankt: 555 keer
Ik had er te snel over gelezen, het lijkt idd eerder aan het toestel te liggen, maar even checken bij ons (edpnet) kan nooit kwaad lijkt me.