Hoi, ons opbouwzwembad is weer geïnstalleerd.
Daar ligt een Intex Solar Cover op (bubbelplastiek) om te isoleren.
Zonder zon en 's nachts is het duidelijk, dan moet het er op om de warmte vast te houden.
Maar wat overdag als de zon schijnt? Ik kan het niet direct online vinden. Er op laten liggen of niet?
Solar cover zwembad, er op of er af?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Wij laten dat er altijd op liggen, maar daarboven dan wel nog een echte cover (die vastligt aan de randen), anders gaat je solar cover rap gaan vliegen, denk ik. Als het echt zeer zonnig is, halen we er overdag die bovenste cover wel af zodat de bubbelcover nog wat kan helpen het water te verwarmen (geen idee of dat effectief helpt).
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 18 keer
De zwarte bubbeltjesplastiek is om te verwarmen, de blauwe om warmte vast te houden, maar helpt ook wel iets met verwarmen.
Er op, als je er niet inzit. Zo doen wij het.
Let wel op de chloor, de bubbeltjesplastiek zorgt dat de chloor minder verdampt.
Er op, als je er niet inzit. Zo doen wij het.
Let wel op de chloor, de bubbeltjesplastiek zorgt dat de chloor minder verdampt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Dat is overigens ook een reden om het er zoveel mogelijk op te laten. Ik herinner me vorige zomer dat het een paar weken te fris was om in het zwembad te gaan, en in die periode moest ik simpelweg geen chloor bijvullen.Freec schreef:Let wel op de chloor, de bubbeltjesplastiek zorgt dat de chloor minder verdampt.