Eind vorig jaar werd aangekondigd (door menig politicus) dat wie weggaat bij een provider zijn e-mailadres (een @skynet.be in dit geval) zou kunnen behouden mits het afsluiten van een 'enkel email'-abo.
Zijn daar al gegevens over? Tarieven? Een procedure?
Enkel email bij Proximus (voor mensen die internetabo opzeggen) al mogelijk?
-
- Plus Member
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 11 apr 2022, 11:29
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 12 keer
Ik weet niet of het al kan, maar het is alleszins géén verstandige optie daar langer dan een paar dagen, hoogstens weken gebruik van te maken.
Bij het minste probleem met je mail heb je immers geen aanspreekpunt meer, want géén klant meer.
Ik zou er hoogstens gebruik van maken met een 'forwarding' naar je nieuw adres en hoogstens voor de tijd nodig om je contacten te informeren over je nieuwe adres.
Bij het minste probleem met je mail heb je immers geen aanspreekpunt meer, want géén klant meer.
Ik zou er hoogstens gebruik van maken met een 'forwarding' naar je nieuw adres en hoogstens voor de tijd nodig om je contacten te informeren over je nieuwe adres.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Onder wettelijke en contractuele informatie staat het volgende:
De verlenging van het recht om het e-mailadres na de huidige periode van 18 maanden te behouden ingeval de klant zijn of haar internetcontract beëindigt, indien een dergelijke dienst was inbegrepen.
Deze wijziging zal van toepassing zijn vanaf de inwerkingtreding van het Koninklijk Besluit tot vaststelling van de praktische en financiële toepassingsmodaliteiten ervan.
En bij Bipt.be:
https://www.bipt.be/consumenten/faq/kan ... s-behouden
De verlenging van het recht om het e-mailadres na de huidige periode van 18 maanden te behouden ingeval de klant zijn of haar internetcontract beëindigt, indien een dergelijke dienst was inbegrepen.
Deze wijziging zal van toepassing zijn vanaf de inwerkingtreding van het Koninklijk Besluit tot vaststelling van de praktische en financiële toepassingsmodaliteiten ervan.
En bij Bipt.be:
https://www.bipt.be/consumenten/faq/kan ... s-behouden
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
- Berichten: 724
- Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 90 keer
Telecom providers mogen zelf de prijs bepalen voor de dienst.
Het feit dat er nog geen enkele telecom provider dit aanbied, toont gewoon aan dat het geen hoge prioriteit heeft voor hun op dit moment.
De reden is simpel, de oude wetgeving verplichte sowieso al 18 maanden het email adres gratis actief te laten na opzeg.
Ook bij de nieuwe wetgeving blijven de eerste 18 maanden gratis en nadien moet de provider u de keuze geven om het langer te behouden (mits betaling).
Aangezien de nieuwe wetgeving pas in januari dit jaar inging, zal het probleem zich ten vroegste in juli 2023 stellen.
Ik verwacht dus geen info voor 2023 hierover.
Het feit dat er nog geen enkele telecom provider dit aanbied, toont gewoon aan dat het geen hoge prioriteit heeft voor hun op dit moment.
De reden is simpel, de oude wetgeving verplichte sowieso al 18 maanden het email adres gratis actief te laten na opzeg.
Ook bij de nieuwe wetgeving blijven de eerste 18 maanden gratis en nadien moet de provider u de keuze geven om het langer te behouden (mits betaling).
Aangezien de nieuwe wetgeving pas in januari dit jaar inging, zal het probleem zich ten vroegste in juli 2023 stellen.
Ik verwacht dus geen info voor 2023 hierover.
-
- Starter Plus
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 12 feb 2021, 10:24
- Bedankt: 2 keer
Waarom je zou krampachtig vasthouden aan een emailadres bij een provider? Er zijn toch meer dan genoeg mogelijkheden - Gmail, Outlook, Yahoo, ... - om een emailadres op te zetten. Geen problemen meer als je van provider verandert. Enne op 18 maanden heb je toch ruim de tijd om iedereen te verwittigen van je nieuwe emailadres.
-
- Premium Member
- Berichten: 679
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 76 keer
Voor zover mij bekend:
is het betrokken KB (uitvoeringsbesluit met bv. max. toegelaten tarieven) nog steeds niet gepubliceerd (verantwoordelijke minister telecom Mevr. De Sutter)
biedt Proximus dit tot op heden nog niet aan
zou Telenet deze mogelijkheid wel reeds geruime tijd (kunnen) ondersteunen cfr het Netweters forum, maar zouden er ook hier tot op heden nog nog geen tarieven gedefiniëerd geweest zijn
Het probleem stelt zich mijns inziens wel degelijk voor de personen die ondertussen reeds enige tijd geleden hun internet opgezegd hebben en hun internetadres wensen te behouden (max. 18 maand conform de huidige wetgeving)
is het betrokken KB (uitvoeringsbesluit met bv. max. toegelaten tarieven) nog steeds niet gepubliceerd (verantwoordelijke minister telecom Mevr. De Sutter)
biedt Proximus dit tot op heden nog niet aan
zou Telenet deze mogelijkheid wel reeds geruime tijd (kunnen) ondersteunen cfr het Netweters forum, maar zouden er ook hier tot op heden nog nog geen tarieven gedefiniëerd geweest zijn
Het probleem stelt zich mijns inziens wel degelijk voor de personen die ondertussen reeds enige tijd geleden hun internet opgezegd hebben en hun internetadres wensen te behouden (max. 18 maand conform de huidige wetgeving)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2149
- Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Is al van toepassing bij Telenet : https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... webruimte/Steven7 schreef:Normaal zou dat al ingegaan moeten zijn volgens mij. Ben ook eens benieuwd hoe het bij Telenet zit wat dat betreft.
Zoals ervoor, alleen nog via webmail. Maar zonder einddatum (kosteloos voorlopig)