omdat ik niet echt een antwoord heb op mijn ticket, stel ik de vraag hier eventjes
Ik zie dat mijn Fritz box 7530 iedere dag rond 4u de connectie “cleart”. Met vdsl was dit al zo, de instelling staat ook voor fiber zo op.
Kan ik dit afzetten zodanig dat dit niet meer gebeurd? Of is het beter dat de connectie iedere dag gecleared wordt?
Iemand die weet waarom het beter zou zijn die clearing aan te laten? Of kan ik die afzetten zonder gevolgen?
FB7530 Fiber - clearing internet
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dat is inderdaad een overblijfsel van de VDSL2 tijd, waar sommige providers een geforceerde disconnect toepassen (vb om de 36 uur).
Om te vermijden dat deze disconnect op een vervelend ogenblik gebeurt (vb tijdens telefoongesprek), heeft de FritzBox de mogelijkheid om een dagelijkse disconnect te plannen op een beter passend ogenblik (vb iedere nacht om 3 uur).
Deze instelling is niet nodig voor je glasvezelverbinding (en was ook niet nodig op jouw EDPNet VDSL2 lijn).
Je kan dit uitzetten onder:
Jouw internetverbinding wordt enkele seconden onderbroken, en alle VoIP lijnen worden opnieuw geregistreerd.
Met WeePee heb je soms last als je de lijn alleen gebruikt voor inkomende gesprekken dat je na een tijd niet meer bereikbaar bent.
Met zo'n dagelijkse reset wordt jouw WeePee lijn automatisch terug geregistreerd.
Om te vermijden dat deze disconnect op een vervelend ogenblik gebeurt (vb tijdens telefoongesprek), heeft de FritzBox de mogelijkheid om een dagelijkse disconnect te plannen op een beter passend ogenblik (vb iedere nacht om 3 uur).
Deze instelling is niet nodig voor je glasvezelverbinding (en was ook niet nodig op jouw EDPNet VDSL2 lijn).
Je kan dit uitzetten onder:
- Internet > Toegangsgegevens > Internettoegang > Verbindingsinstellingen > Venster "Verbindingsinstellingen wijzigen" uitvouwen.
"Geforceerd verbreken door de aanbieder verschuiven naar een tijdstip tussen x-x uur" UITvinken
Jouw internetverbinding wordt enkele seconden onderbroken, en alle VoIP lijnen worden opnieuw geregistreerd.
Met WeePee heb je soms last als je de lijn alleen gebruikt voor inkomende gesprekken dat je na een tijd niet meer bereikbaar bent.
Met zo'n dagelijkse reset wordt jouw WeePee lijn automatisch terug geregistreerd.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.