Ik heb een appartement dat om allerlei redenen al 3-tal jaar slechts sporadisch (paar dagen per week) bewoond is. Het huis is in zeer goede staat.
De gas en elektriciteitsaansluiting is er nog steeds en ik betaal maandelijks het voorschot, ik heb het niet op 'waakvlam' modus laten zetten (soort van modus waarin je aangeeft dat het huis niet bewoond is en je dus minder betaald maandelijks).
Doordat ik daar zelden aanwezig ben, heb ik aan Fluvius afgelopen 3 jaar geen meterstand voor gas/elektra doorgegeven. Ik weet het: misschien dom van mijn kant.
Mààr: nu stoort Fluvius me een mail dat ze iemand gaan langssturen voor meteropname (dat is een appartement dus ze kunnen normaal altijd binnen en aan de gemeenschappelijke ruimte waar de meters staan).
Gezien geschatte meterstanden altijd hoger zijn dan je reeële standen (meestal toch als je een normaal verbruik hebt), mag ik dat er nu van uitgaan dat er een soort van correctie komt en dat ik eigenlijk met de hoge gas/elektra prijzen deze situatie nu héél hard in mijn voordeel gaat zijn?