Eerst en vooral het oude zeer bij Telenet: ik ben er nog steeds van overtuigd dat men mij in de winkel heeft gezegd dat de TV-box inbegrepen was bij overschakeling naar One-up.
Ik ben een tijdje geleden overgeschakeld naar One-up, maar toen waren de TV-boxen niet voorradig. Dus ik mocht 'tijdelijk' mijn oude digicorders houden. Dat zou blijven werken, wel voorlopig met de oude Yelo-TV apps.
Onlangs ben ik gaan vragen naar de TV-box en ze waren nu wél voorradig, maar.... ik moest 50 euro betalen.
Naar Telenet gebeld, naar de winkel geweest, zelfde liedje... Waarschijnlijk is dit al vaker gezegd: jaaaren trouwe klant, vanaf het eerste uur huur betaald voor de digicorder, nu bij het overschakelen ga ik wéér elk jaar huur moeten betalen, én dan moet ik ook nog eens als dank voor trouwe klant 50 euro extra betalen.
Dit terzijde...
Negatief:
- TV gids preview : kan beter. Lettertjes van geselecteerd programma (onderkant) zijn veel te klein.
- TV gids zichtbaarheid zeer slecht: scheiding tussen balkjes bijna niet zichtbaar (afhankelijk van het type TV). Tussen de donkergrijze blokken zitten zwarte lijntjes

- geen infrarode afstandsbediening meer voor sturing van TV-box zelf, dus mijn universele remote van Logitech kan er niet mee om
-
Positief:
- reageert zeer snel t.o.v. de digicorder
- draadloze (RF) afstandsbediening
- Koppeling met apps, instelmogelijkheden voor opnames op afstand mogelijk (apps, browser) zonder dat de TV-box aan staat.
- Koppeling met andere toestellen in de (hdmi)keten, bv. receiver.
- verbruikt aanzienlijk minder