Wat de kleine letters zijn in de formule? Om te beginnen gaat Lexus Relax pas in na de klassieke fabrieksgarantie van 3 jaar of 100.000 km. Daarna krijg je dus na een jaarlijks onderhoud bij een erkende dealer een gratis garantie van 12 maanden of 15.000 km. De garantie wordt toegepast tot de wagen 10 jaar oud is of 200.000 km op de teller heeft staan. Elke auto die minder dan 10 jaar oud is en/of minder dan 185.000 km op de teller heeft komt in aanmerking voor deze gratis langere garantie. Dus ook tweedehandswagens die voordien buiten het officiële netwerk werden onderhouden. Tenslotte geldt een "wachttermijn" van 1 maand voor de verlengde garantie van kracht gaat als het onderhoud buiten de gestelde termijnen wordt uitgevoerd.
Bron:
https://autofans.be/nieuws/officieel/49 ... agens-2022
Lexus geeft 10 jaar garantie
-
- Elite Poster
- Berichten: 1694
- Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 85 keer
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
- jutuiz
- Premium Member
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
- Locatie: West-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 30 keer
Ik denk dat Lexus dat perfect kan waarmaken. Er is ook nooit iets dat stukgaat. Letterlijk.
Dan mijn persoonlijke ervaring... de keerzijde is dat ik tegenwoordig tussen de 550 en 750 euro onderhoud betaal in het officiële netwerk.
Als je dus de onderhoudsprijs x 1,50 doet, dan kan je wel iets in return doen. De reden is (in mijn geval toch) dat alle losstaande loontrekkende Lexus dealers zijn omgezet naar het Toyota netwerk, waar ze een aparte "premium" afdeling hebben ingericht (en als dat niet overal zo zou zijn, dan ben ik geïnteresseerd waar er wel nog een originele Lexus dealer zou zitten, ik wil er wel wat kilometers voor omrijden). Zo ben ik ook ondergebracht bij één van die nieuwelingen. Mijn ervaring, en hopelijk geen algemene ervaring: weg service, weg persoonlijk contact, geen vervangauto meer, geen gedetailleerde factuur meer, geen sms voorafgaand aan afspraak. Als ik naar mijn contact vraag wordt me zelfs niet beleefdheidshalve meegedeeld dat hij zijn ontslag heeft genomen. Al twee keer informatie gevraagd voor nieuwe wagen (omdat mijn wagen 5 jaar was en volledig afgeschreven). Op het ene gesprek heb ik nooit reactie gekregen, het is te zeggen: de reactie was "Oei, maar die auto is veel duurder dan degene die je nu hebt, ik zal een keer kijken en je iets laten weten". Op mij kwam het over als "ge kunt het niet betalen, dus f*ck off". Nooit meer iets gehoord. En het tweede gesprek werd de verkoper onbeleefd onderbroken door zijn collega... en weg was hij. Dat was het dan. Boertig. En klanten... dat hebben ze niet meer nodig precies. Behalve de factuur is er niet veel premium te beleven.
Een leuke sidestory. Vroeger kreeg ik tot vervelens toe van Toyota na elk contact met de garage een evaluatieformulier. Een beetje belachelijk want de service was van een onwaarschijnlijk top niveau, dat was echt niet te schatten wat die mannen deden voor hun klanten. Nu ik na 12 jaar clientschap eindelijk eens iets te vertellen heb... wordt mij niets meer gevraagd.
Conclusie... en ik dacht niet dat ik dit ooit zou moeten zeggen... maar Lexus is wat mij betreft niet meer wat het ooit geweest is. Ik heb er ook twee kennissen klant gemaakt en ik ben eigenlijk gewoon beschaamd. Zij bevestigen bovenstaande, ook hun kleinste modellen gaan dus ook vlot aan 750 euro per onderhoudje.
Ik hou het nog wel even uit met mijn auto (ik ben in jaar 6 van de intussen in m'n achterhoofd geplande 10), maar ik vrees dat de volgende wel eens een Amerikaans merk zal worden, iets met batterijen, en iets waar de software kan van geupdated worden. Minder betrouwbaar, maar naar 't schijnt is iedereen daar tevreden over.
Dan mijn persoonlijke ervaring... de keerzijde is dat ik tegenwoordig tussen de 550 en 750 euro onderhoud betaal in het officiële netwerk.
Als je dus de onderhoudsprijs x 1,50 doet, dan kan je wel iets in return doen. De reden is (in mijn geval toch) dat alle losstaande loontrekkende Lexus dealers zijn omgezet naar het Toyota netwerk, waar ze een aparte "premium" afdeling hebben ingericht (en als dat niet overal zo zou zijn, dan ben ik geïnteresseerd waar er wel nog een originele Lexus dealer zou zitten, ik wil er wel wat kilometers voor omrijden). Zo ben ik ook ondergebracht bij één van die nieuwelingen. Mijn ervaring, en hopelijk geen algemene ervaring: weg service, weg persoonlijk contact, geen vervangauto meer, geen gedetailleerde factuur meer, geen sms voorafgaand aan afspraak. Als ik naar mijn contact vraag wordt me zelfs niet beleefdheidshalve meegedeeld dat hij zijn ontslag heeft genomen. Al twee keer informatie gevraagd voor nieuwe wagen (omdat mijn wagen 5 jaar was en volledig afgeschreven). Op het ene gesprek heb ik nooit reactie gekregen, het is te zeggen: de reactie was "Oei, maar die auto is veel duurder dan degene die je nu hebt, ik zal een keer kijken en je iets laten weten". Op mij kwam het over als "ge kunt het niet betalen, dus f*ck off". Nooit meer iets gehoord. En het tweede gesprek werd de verkoper onbeleefd onderbroken door zijn collega... en weg was hij. Dat was het dan. Boertig. En klanten... dat hebben ze niet meer nodig precies. Behalve de factuur is er niet veel premium te beleven.
Een leuke sidestory. Vroeger kreeg ik tot vervelens toe van Toyota na elk contact met de garage een evaluatieformulier. Een beetje belachelijk want de service was van een onwaarschijnlijk top niveau, dat was echt niet te schatten wat die mannen deden voor hun klanten. Nu ik na 12 jaar clientschap eindelijk eens iets te vertellen heb... wordt mij niets meer gevraagd.
Conclusie... en ik dacht niet dat ik dit ooit zou moeten zeggen... maar Lexus is wat mij betreft niet meer wat het ooit geweest is. Ik heb er ook twee kennissen klant gemaakt en ik ben eigenlijk gewoon beschaamd. Zij bevestigen bovenstaande, ook hun kleinste modellen gaan dus ook vlot aan 750 euro per onderhoudje.
Ik hou het nog wel even uit met mijn auto (ik ben in jaar 6 van de intussen in m'n achterhoofd geplande 10), maar ik vrees dat de volgende wel eens een Amerikaans merk zal worden, iets met batterijen, en iets waar de software kan van geupdated worden. Minder betrouwbaar, maar naar 't schijnt is iedereen daar tevreden over.