virusscanners

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
under Control
Member
Member

:-D hey,ik heb een tijdje terug een test gedaan met de belangrijkste virusscanners.Heb er zo'n 8 kunnen draaien,shareware. Allemaal hebben ze iets!! Nie te geloven :? Bijv Norton;nie te doen zo'n systeembenutting en dan nog doorlaten ! Scannen achteraf online met Pc Cillin geeft direct virussen! Den Kaspersky geeft heel goei bescherming ,waaronder tot 5 maal per dag(!!) virusupdate,maar teveel cpu-usage! Spijtig! De Antivir,heel snel om te scannen,maar da stoem opnieuw setuppen na een update! Belachelijk,en ook die laat virussen door,steeds gezien na een scan!De Bitdefender is ook goe ,maar bij pc's onder de 1GHZ vertraagt het de boel behoorlijk.
Dus algemeen kunnen we zeggen dat er geen enkel afdoende bestaat die tegelijkertijd de pc in gang houd,en ook gemakkelijk update en de beestjes tegenhoud! :eek:
Zij die zeggen dat Norton goed is,er zijn virussen die juist Norton INWENDIG afzet,zonder signaal,en gewoon hun agressie botvieren in het bakske! Heb het zelf voor gehad,dus ben nie rap meer tevreden over gelijk welke scanner,tis echt een gokje.
Een jaar goed zonder probleem?? Noway,da kan nie ofwel is er iets gebeurd waar de gebruiker zelf nog niets van heeft gemerkt!
Hopelijk vind ik mijn goede,en zal dan nog eens een berichtje sturen als ik ervan content ben,waarschijnlijk deze eeuw niet?? :P
Have mutch fun with your pc --Thats all folks!!
Krekkie
Premium Member
Premium Member

Hoe test je of ze virussen doorlaten?

Heb je daar een collectie virussen liggen om mee te testen of zo?
under Control
Member
Member

natuurlijk kunt ge da testen,er zijn speciaal sites die u een virus sturen en die uw scanner moet herkennen(onschudige virus) ,bijv www.eicar.org
:-)

Maar ik gebruikte een nieuw scanner bijv. een weekje en dan ga ik scannen online ,bij een andere 'firma' en iedere keer ist prijs! Allemaal behalve Kaspersky,die heb ik nog niet nagescant... :?
Have mutch fun with your pc --Thats all folks!!
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

ge moet Norman Virus Control eens uitproberen, ga maar eens kijken op www.norman.nl
Ik ben er in ieder geval tevreden van, de Sandbox pakt zelfs nieuwe, nog onbekende virussen
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Ik snap al niet dat je na een week gewoon gebruik virussen hebt, dan is er wel iets serieus mis :/ .

Maar los hiervan, een tijdje geleden heb ik ook verschillende virusscanners getest (ik dacht hiervan een post te hebben gemaakt, maar ik vind ze niet terug) en toen kwamen Panda, mcafee (enterprise), AVG en Antivir er voor mij als beste uit.

Antivir had als enige nadeel dat het niet automatisch update (dat moeten herstarten van Antivir alleen vind ik niet zo erg aangezien het maar een minuutje duurt).

AVG had als nadeel dat als het een virus vindt, het een full scan moet doen om jet virus te verwijderen.

Panda had te weinig instelopties, maar voor de rest een perfecte virusscanner.

Mcafee enterprise was het vooral de prijs, voor de rest een hele goede virusscanner.

Norman heb ik toen wel niet getest en er zullen er nog zijn dat ik vergeten ben (Norton en kapersky heb ik ook getest)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Blue-Sky
Erelid
Erelid

SeNsEi Ze0n schreef: Maar los hiervan, een tijdje geleden heb ik ook verschillende virusscanners getest (ik dacht hiervan een post te hebben gemaakt, maar ik vind ze niet terug) en toen kwamen Panda, mcafee (enterprise), AVG en Antivir er voor mij als beste uit.
Misschien was het deze topic?
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Ja dat was ze, bedankt Blue-Sky, nu ik dat terug lees: als je zoveel virussen hebt, zou ik zeker en vast PC-Cilin eens overwegen, naar mijn weten is er nog geen enkel virus (niet testcase) dat er door is gekomen bij mijn pa en daar komen er veel te veel toe :/.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Squirtle
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Ik ben recent ook van norton overgestapt naar AVG. Ik heb nooit iets gehad van virussen op mijn pc maar als ik norton vergat af te zetten terwijl ik een dvdtje aan het branden was dan deed pc er ineens 2u over ipv 15mins.
En bij mijn ouders heeft norton idd al van die virussen laten passeren die norton zelf uitschakelen. Gewoon het controle paneel van norton openen op mijn P4 duurde enkele minuten :|
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”